Ja, nu har spunkens mor jo sagt, hvad jeg straks tænkte: børn har bedst af at have glade forældre! Tænk, hvis man følte at man ofrede hele sit liv på at bo et træls sted, fordi man mente at dét var det bedste for børnene!
Det lyder ellers som et rart sted, du beskriver. Vi bor også landligt -i en landsby,og tæt på en provinsby- og det er dejligt; men jeg føler, at jeg er lidt for langt fra en lidt større by, gider ikke altid at skulle køre i bil for at mærke pulsen. -Og så kan jeg også føle,at miljøet er lidt indspist; her er uhyggeligt mange, som er vokset op på egnen, har gået i skole sammen, kærestet med naboens storebror og sådan. Så efter 15 år føler jeg mig stadig lidt som tilflytter ;)
Det er fint nok for børnene, her er mange fritidstilbud, og flere skoler at vælge imellem. Her er udendørs tumleplads lige uden for døren, og ikke så meget at passe på. Til gengæld er der langt til nogle af vennerne pga at det er landdistrikt, og landeveje er ikke så cyklistvenlige. Derfor er der også mange børn som benytter skolebus i stedet for at gå/cykle.
Så egentlig er jeg ALLIGEVEL dér hvor jeg gerne snart ville noget andet, men bliver boende for børnenes skyld. I hvert fald for de to yngste, med én i gymnasiet, og én i 3. kl. der allerede har prøvet at skifte skole. Den ældste derimod skal bare væk herfra, og det bliver meget snart, men IKKE sammen med mor og far :P
Det er jo i grunden svært at vide, hvor man vil trives mange år ud i fremtiden, for ens livssituation ændrer sig; for mig er tanken først opstået nu, hvor jeg ikke længere har små børn
P.S. Har spunkemor egentlig overvejet at opdatere brugernavnet svarende til den aktuelle situation :lol: ?
Anmeld