Ingen skulle tvinge mig (eller mand) ud i, at enten tager du de her uger - ellers går de væk - ved du hvad?? Det vil ikke få mændende til at tage barslen, hvis ikke lønnen går med.
Og min mand - han er så meget far, og tager så meget del i dagligdagen - men han har ikke haft behov for at gå hjemme - men det har jeg, jeg har behovet for at gå hjemme med den lille, al den tid jeg kan - og det er der f***** ikke nogen der skal sige, er en forkert fordeling. For de ved da slet slet ikke, hvordan min familie fungere - og det skal de ikke tage fra os, fordi der er fædre, der ikke ved, hvad det vil sige - at være far idag. Og netop de fædre - jamen de vil stadig ikke tage den, hvis det bliver alt eller intet.
Og så synes jeg faktsik, det er lidt småligt (i mangel af bedre ord) at sige det er for meget, at udvide den tvungen barsel fra 14 dage til 6 uger - når det kan give mange kvinder rundt om i EU, et meget bedre udgangspunkt.
Og er der kvinder, der virkelig vil ud og arbejde inden?? Ja, jeg kan godt se, det kan være problematisk i forhold til selvstændige - meeeen hvis man ønsker børn, kan man vel godt lige klare 6 uger sammen med dem.
Min mand har været hjemme - i 5 uger. Og det var fint for ham - og for os.
Og tak Bibi, fordi jeg trods alt gjorde mig forståelig - selvom der var lidt fejl i - og igen, nu blev kl. mange før jeg fik tid til at skrive :laugh:
Anmeld