Var/er du en sulten gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2010

mariamiss6-vb

Gennem næsten hele min graviditet med den store, kunne jeg stort set intet spise, og slet ikke hvis det var varm mad. Jeg kastede op i et væk 4-5 måneder af graviditeten, mest midt i... De sidste 14 dage af graviditeten, der spiste jeg ca. 8 rundommer rugbrød 2-3 gange dagligt + aftensmaden... Med nummer 2 var der kun en periode på ca. 14 dage hvor jeg ikke kunne spise varm mad. ellers spiste jeg ca. 2 måltider over hele dagen, og levede ellers af sodavandsis for resten af tiden... jeg spiste ca. 1 pakke om dagen, af de der sun lolly cola is, som man selv fryser ned - i ved de trekantede. jeg ventede drenge begge gange...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2010

Signe1704-vb

Jeg har alle tre gange været vanvittig sulten specielt den første halvdel af graviditeterne. Med datteren havde jeg meget kvalme og kastede meget op og der var en del ting jeg ikke kunne spise, men det hjalp lidt på kvalmen at spise små måltider hele dagen. Man har også kunnet se det på vægten: 1. gang 17 kg, 2. gang 13 kg (med datteren, hvor jeg kastede meget op), 3. gang 25 kg

Anmeld

20. februar 2010

Jeamie-vb

Jeg brækkede mig i 7 mdr. Kravlede langs fodpanelerne og turde end ikke løfte blikket :laugh: , da det så stoppede var jeg så tilpas meget gravid at den omtalte frikadelle blev siddende i halsen grundet manglende plads - jeg fik en dreng :P . Så den med dreng = meget appetit holdt ikke her :). Jeg vejede så også kun det den lille fyr + lidt vand ekstra vejede.

Anmeld

20. februar 2010

Hobitten-vb

Med datteren havde jeg meget kvalme og kastede meget op og der var en del ting jeg ikke kunne spise
Ja, jeg har jo så en lille teori om at: meget kvalme = en pige ;) Dem jeg kender, der har haft det 'slemt' med kvalme o.lign. har alle fået piger.. (men kan godt se at Jeanie falder udenfor teorien der.. :laugh: )

Anmeld

21. februar 2010

Caidas-vb

Da jeg var gravid havde jeg næsten ingen appetit. Jeg fik kvalme af duften af ALT. Så 2 mdr med cornflakes - har ikke rørt det siden. Resten af tiden kastede jeg op, drak vand og spiste grillens hjemmelavede pitabrød (3-4 g om ugen) Jeg tog 5 kg på - og da jeg havde fået pigerne, vejede jeg 10 kg mindre end før jeg var gravid. Men ok, jeg havde også fået hormoner, så vejede lidt for meget inden.

Anmeld

21. februar 2010

Elverpigen-vb

Jeg kommer lige til at tænke på at jeg faktisk ikke kunne spise ret meget til aftensmad, i en periode i starten af min graviditet. Og så drak jeg utroligt meget vand. Kvalme havde jeg næsten ikke (3-4 dage), så jeg var super heldig. Men jeg fik meget vand i kroppen, så jeg kunne kun gå i nogen sandaler med velkro luk. Jeg var godt nok glad for at det var sommer. :cheer:

Anmeld

15. august 2010

desirefinck-vb

Jeg spiser faktisk mindre end før jeg blev gravid. Nu få jeg nemlig meget hurtig halsbrand. Så det er ikke så meget af gangen jeg kan spise. Jeg har mindre lyst til søde sager end før.. Lige på nær is, det har jeg lyst til næsten hver dag. Men jeg holder det til en gang om ugen.. Jeg er i 29 uge og har ind til videre taget knapt 4 kg på. Så det er jeg god tilfreds med. Jeg er dog tit sulten,men tror at jeg fortrænger sulten lidt.. så jeg bare spiser hver 4 time som jeg plejer.

Anmeld

16. august 2010

Heidi Nielsen-vb

Hvor er det skønt at gamle tråde bliver taget op igen.....jeg havde slet ikke set denne tråd, men havde selvfølgelig også næsten lige født da den blev oprettet :) Jeg var ikke en sulten gravid.....tvært imod.....spiste ikke ret meget, havde ikke rigtig lysten.....jo til is, STÆRK lakrids, frugt og grønt.....men ellers ikke....

Anmeld

16. august 2010

Kirle-vb

Ja jeg var en sulten gravid! :) JEg var vegetar inden jeg blev gravid men fandt hurtigt ud af at det var mit barn altså ikke. Men kunne kun spise hakket kød fordi min mave var så uvant med kød, så 9mdr med burgere, lasagne, hakkedrenge og mousaka så kunne jeg godt undvære det hakkede kød indtil Tjalfe skulle spise rigtigt mad ;) Min læge sagde at det var fordi et barn ikke kan laves af gulerødder og kan da endda se at nu hvor jeg spiser kød regelmæssigt så ser og føles mine fedtdepoter også anderledes :) Men har efter fødslen fået fortalt at jeg kunne se helt vild ud i hovedet når nogen ville tage den kødret jeg havde udset mig! ;) :D

Anmeld

16. august 2010

Mor til Isabell-vb

Nej overhovedet ikke... :) Spiste som jeg plejede, men drak tværtimod en masse væske i løbet af dagen...var simpelthen så tørstig hele tiden og det blev ikke bedre da Isabell så kom til verden og jeg skulle amme. Men tog 'kun' 12 kg på med Isabell, så synes da selv det var meget flot... :P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.