Fif til den hurtige morgen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2010

Mor-3-vb

Her er vi alle sammen oppe kl 06... børnene får så lov, til at sidde lidt i sofaen og vågne under dynen, mens de ser morgen tv.. Mens mig og farmand gør os klar.. når vi er færdige, laver en af os morgenmad og madpakke til den store. Mens den anden sørger for de får tøj på.. og så ellers ind i sofaen og spise morgenmad.. Drengene på 2 år, spiser morgenmad i dagplejen.. så de får lidt riskiks og frugt, mens storesøster spiser morgenmad. og så ud af døren 07.10 og det fungere fint :laugh: vi har ikke haft nogen sure stressede børn.. også selvom vi er kommet forsent op..Så går det bare lidt hurtigere.. med de praktiske ting..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2010

Webredaktøren-vb

Jeg så et sted - som et løsningsforslag til netop det problem - et ur hvor familien havde inddelt skiven i et grønt, et gult og et rødt felt. Det grønne kunne ligge fra kl 7 til 20 minutter over syv, hvor der er tid til at vågne og få børstet tænder. Det gule lå fra 20 minutter over til halv, hvor der skulle være spist morgenmad og det røde felt lå fra halv til 20 minutter i, hvor der skulle være afgang. Det kan man jo sagtens lave om så det passer lige til den rutine man selv har om morgenen og ungerne har meget nmmere ved at forholde sig til farver end til tal... KH Mette :)

Anmeld

27. april 2010

4mor-vb

Der er jo mange ting som kan gøres nemmere også for en selv ;) Feks så dækker jeg altid morgenbordet om aftenen med skåle til morgenmaden, og havregryn m.m stilles ind samt skeer, glas og kopper - så skal kun mælken på om morgnen - så skal der ikke bruges tid på det med at dække bord hver morgen ;) Jeg gør kaffemasminen klar med vand og kaffefilter så skal kaffen kun i filtret om morgnen ( nogle gør den klar med kaffe også men så synes jeg kaffen taber smagen) Mht børnene er en time rigeligt incl morgenmad, men da mine de store var yngre gjorde jeg det at jeg lagde næste dags tøj frem til dem så det var klar - så skal man heller ikke bruge tid på det om morgenen - alle de små ting tager jo tid - og jo mere man kan gøre for forhånd jo bedre ;) Og gør det til en regel at alle sidder ved bordet til en bestemt tid og spiser morgenmad sammen, det gør det mere hyggeligt og så kommer de tit hurtigere i tøjet fordi man lige kan sidde og småsnakke inden afgang ;) - ved ikke om I allerede gør det - men hvis I ikke gør - er det en god ide ;) - det giver en god start på dagen at alle har siddet sammen om morgenbordet synes jeg ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.