Synes du at det offentlige snakker sort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2010

Lars F-vb

Vi plejer at bruge et skema der hedder 'indstilling til visitation til specialplads' Skulle bruge den i sidste uge, kunne ikke finde den, og måtte til sidst ringe til vis. enheden på rådhuset............ Jamen jamen, nu hedder det en 'ressourceplads', så det skal du kigge efter...........
'ressourceplads'? Gudfader bevares. Den slags pjat-ord er jeg træt af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2010

Charlotte d. 17.-vb

Lars F skrev:
15 - men jeg syn's faktisk politikens test var mere sort end det offenliges sprogbrug. Men jeg var osse lidt overrasket - er 'ekstern' virkelig at tale sort?
Jeg mener nu heller ikke, at 'ekstern', 'bureaukrati', 'forsørger' eller 'fortrinsret' - for nu at tage nogle af dem, jeg kan huske - er hverken 'sorte' eller særligt 'offentlige' udtryk. Som offentligt ansat har jeg snarere indtrykket af, at det er i det private erhvervsliv, alle de 'fancy' og 'kreative' gloser dukker op. Når de så endelig når ud til os i det offentlige, er de så misbrugte, at de er blevet til floskler - så vi er aldrig 'med fremme'... :dry: Innovation, synergi, konvergens - hvem vil spille buzzword bingo?

Anmeld

10. februar 2010

Charlotte d. 17.-vb

Lars F skrev:
Vi plejer at bruge et skema der hedder 'indstilling til visitation til specialplads' Skulle bruge den i sidste uge, kunne ikke finde den, og måtte til sidst ringe til vis. enheden på rådhuset............ Jamen jamen, nu hedder det en 'ressourceplads', så det skal du kigge efter...........
'ressourceplads'? Gudfader bevares. Den slags pjat-ord er jeg træt af.
Osse mig, osse mig! Den nye SFO-leder på min skole har som sin første betydningsfulde handling omdøbt medarbejderudviklingssamtaler til medarbejderkompetencesamtaler. Meeeeget vigtigt. Herudover har hun erklæret det som sit fokuspunkt at styrke børnenes 'hverdagskompetencer'! Jeg græmmes! - 'Nå, lille Sofie - hvordan står det egentlig til med udviklingen af dine hverdagskompetencer?' :blink:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.