Synes du at det offentlige snakker sort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

579 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. februar 2010

Spunk-vb

Kan du svare på disse spørgsmål? http://politiken.dk/kultur/article896299.ece

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2010

kongster-vb

Havde 12 ud af 15 rigtige, så jeg er klar til at kommunikere med det offentlige. Det er da godt nok at forstå 80% af hvad de skriver ikke? ;-)

Anmeld

9. februar 2010

Johannamor-vb

Med 14 rigtige havde jeg heller ikke de store problemer... Men derfor kunne jeg da godt tænke mig, at der blev tænkt lidt mere over, hvad 'man' som almindelig borger (ikke) forstår. Det er jo ikke kun et problem for dem, der ikke forstår teksterne - men også for os andre, at de ikke gør det. Sådan kan et demokrati jo ikke hænge sammen.

Anmeld

9. februar 2010

Maxmor-vb

Jeg kunne også være med :silly:

Anmeld

9. februar 2010

lib1982-vb

Johannamor skrev:
Men derfor kunne jeg da godt tænke mig, at der blev tænkt lidt mere over, hvad 'man' som almindelig borger (ikke) forstår. Det er jo ikke kun et problem for dem, der ikke forstår teksterne - men også for os andre, at de ikke gør det. Sådan kan et demokrati jo ikke hænge sammen.
Ku ikke være mere enig - er bare så vigtigt, at man sikre sig, at begge parter har samme opfattelse af et ord!!! Oplever rigtig meget i mit arbejde (på socialpsyk. bosted), at noget som er logisk for mig ikke er det for beboerne, eller omvendt! :silly: Havde 12 rigtige, så ikke helt ringe, men kunne da bestemt også være bedre ;)

Anmeld

9. februar 2010

Titte-vb

Jeg er også med. Og så er jeg repræsentant for det offentlige, idet jeg er pædagog i en aldersintegreret daginstitution. Og jeg bruger reglemæssigt samtykke erklæringer, visiterer børn til specialpladser og meget mere. Og ja, bare en lille simpel ændring for nylig: Vi plejer at bruge et skema der hedder 'indstilling til visitation til specialplads' Skulle bruge den i sidste uge, kunne ikke finde den, og måtte til sidst ringe til vis. enheden på rådhuset............ Jamen jamen, nu hedder det en 'ressourceplads', så det skal du kigge efter........... Jo jo, om ikke andet så fandt jeg da ud af det!

Anmeld

9. februar 2010

Hobitten-vb

13 rigtige... Jeg både bruger og hører også mange af ordene i forbindelse med mit arbejde (i det offentlige.. ;) ) og kan kun være enig med Johannamor..

Anmeld

9. februar 2010

Charlotte d. 17.-vb

15 rigtige!! - hvad kan man vinde??

Anmeld

9. februar 2010

Fuzzbox-vb

Ej, det er pinligt - her troede jeg, at jeg var god, og så havde jeg kun 9 rigtige :blush:

Anmeld

9. februar 2010

Lars F-vb

15 - men jeg syn's faktisk politikens test var mere sort end det offenliges sprogbrug. Men jeg var osse lidt overrasket - er 'ekstern' virkelig at tale sort?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.