Bleen af om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2010

Johannamor-vb

Nej, den der 'så kan han lære det' ved at sengen er våd, den virker altså ikke. De er ofte ligeglade og sover videre. Hvad er så værst?
Jeg tror, at det hjælper - når barnet er parat til det. Min søn på 4 var parat - og han lærte altså af at tisse i sengen en håndfuld gange. Min datter på 3 var ikke parat - og forbandt slet ikke det våde i sengen med tis. Min konklusion er stadig, at man ikke altid kan vide, hvad ens barn kan og vil, og at det hører med til 'jobbet' som mor, at man prøver sig frem sammen med barnet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2010

Hobitten-vb

Jeg hælder også til metoden med at prøve at lade ham sove uden.. Jeg er sjældent kommet ind til en våd seng, men tværtimod er han selv kommet når det er gået galt. Vores smed både dag og nat ble samtidig, men havde en periode på en måneds tid efter ca. 3/4 år, hvor han tissede en del i sengen. Vi havde et 'tisselagen' på for at skåne madrassen og en ekstra dyne og pude, hvor der var betræk på - og så tog det ikke lang tid at skifte lagen og bytte dynen ud med en ny.. Og så havde vi ham ude at tisse en ekstra gang når vi gik i seng. Og hvis ikke han vågner, og bare sover videre i det flere dagei træk, kan I jo starte med bleen igen. Jeg tror nemlig også at nogle børn kan mærke at de har en ble på, og derfor ved at så kan de bare tisse - især når de er i gang med at 'pottetræne'

Anmeld

14. april 2010

Webredaktøren-vb

Jeg er af den holdning at der ikke er nogen grund til at forcere det. Vores den store smed sin natble da han var blevet 5, da var han klar til det og der skete stort set ingen uheld. Den lille på 3½ bruger stadig sin ble om natten og det får han lov til indtil han selv ytrr ønske om at det skal være anderledes - det kan selvfølgelig godt være jeg ændrer mening når han bliver 7 og stadig bruger ble :cheer: Jeg synes generelt det er vigtigt at lytte til ungerne i stedet for at gå efter nogle skemaer efter hvornår man 'bør' gøre det ene elelr det andet. Det giver langt færre konfrontationer og langt mindre bøvl :) KH Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.