Har du et motto

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2010

kongster-vb

Kommer lige i tanke om én mere, som en officer fortalte mig var mottoet på officerskolen 'Stilstand er tilbagegang' Meeeen jeg kan nu godt lide stilstand ind imellem...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2010

mortil4drenge-vb

Ja der er mange mottoer jeg også lever efter.'Alt med måde' også med mottoer. Vær mod andre, som du vil ha, de skal være mod dig.Det er den jeg hælder mest til.Ja den har givet nogen slag i livet med det er det der skal til og det er det der gør en til et menneske. :)

Anmeld

7. februar 2010

Caidas-vb

Det går nok, og går det ikke, går det over. Soap skrev:
Det er sjovt du skriver afslappet holdning, når jeg læser dit motto så tænker jeg ligegyldighed eller eller afholdenhed forstået på den måde at der bar ikk deltages til at få tingene til at gå over, forstår du ? :)
For mig er det ikke hverken ligegyldighed eller afholdenhed. Jeg mener det på den måde, at går det galt, vil jeg ikke hænge mig videre i det, men op på hesten igen - få det bedste ud af situationen.

Anmeld

7. februar 2010

Mor til to-vb

Jeg ved ikke om jeg kan kalde det et motto, men jeg kan godt lide Kierkegaards 'Livet forstås baglæns, men må leves forlæns'. Det er jo, i min egen fortolkning, en rigtig god ting at vide, når man gang på gang begår fejl og er skidetræt af at man ikke vidste, hvad man vidste nu, før! Og så elsker jeg også 'At vove er at miste fodfæstet et øjeblik. IKKE at vove, er at miste sig selv' Og så er jeg også helt med på 'Livet er det der sker for dig, mens du lægger andre planer.' Jeg synes bare ikke man skal passe på det, som en anden skrev, for det kan man ikke passe på.

Anmeld

7. februar 2010

kongster-vb

Kierkegaard er generelt fantastisk :)

Anmeld

7. februar 2010

Mor til to-vb

Ja, det er han. Det er jo til at blive helt dårlig af, at jeg kan lide ham. Jeg mener, han var jo ikke, det mest ligevægtige menneske, vel?

Anmeld

7. februar 2010

kongster-vb

Næh, men jeg tror ikke geniale mennesker er ret ligevægtige generelt set :) Derfor kan man jo godt synes han har skrevet kloge ting!

Anmeld

7. februar 2010

Charlotte d. 17.-vb

Mor til to skrev:
Ja, det er han. Det er jo til at blive helt dårlig af, at jeg kan lide ham. Jeg mener, han var jo ikke, det mest ligevægtige menneske, vel?
Jeg kan ikke komme i tanker om et eneste ligevægtigt geni - er det ikke nærmest sådan, at man SKAL leve livet 'på kanten' for at kunne tænke de rigtigt store tanker og være til inspiration for andre?

Anmeld

7. februar 2010

Mor til to-vb

Pyha! Jo, det er jo derfor. Jeg er et geni. Det vil jeg fortælle min mand i morgen tidlig, når jeg endnu en gang har brugt aftenen på vb i stedet for vasketøjet :D . Men ja, du har ret. Jeg kan heller ikke lige komme i tanke om nogen.

Anmeld

7. februar 2010

Charlotte d. 17.-vb

Nu er vi måske ved at være ovre i favoritcitater og ikke rene mottoer - jeg kom i hvert fald lige i tanker om nogle flere favoritter: 'Stier anlægges ikke. De trædes.' - ved ikke, hvem ophavsmanden er, men fik det citeret af en dame på Christiania. 'Hvis man ikke går til yderligheder, er der ingen grund til at gå' - Asger Jorn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.