Har du et motto

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.248 visninger
25 svar
0 synes godt om
6. februar 2010

Caidas-vb

Jeg har i mange år haft et motto, som jeg også lever efter. 'Det går nok, og går det ikke, går det over' Det passer til mig og min ( lidt for) afslappede holdning til mange ting. Har I et motto, som I følger eller ville ønske I kunne følge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2010

Soap-vb

Nej det har jeg vist ikke, jeg har lidt svært ved kun at skulle putte mig selv i en 'kasse' Det er sjovt du skriver afslappet holdning, når jeg læser dit motto så tænker jeg ligegyldighed eller eller afholdenhed forstået på den måde at der bar ikk deltages til at få tingene til at gå over, forstår du ? :)

Anmeld

6. februar 2010

Frede-vb

Det go'e gamle 'Alt med måde' forsøger jeg at leve meget præcist efter. Synes, der er for mange, der tager udgangspunkt i det 'unormale' og lader sig styre af noget, der urealistisk.

Anmeld

6. februar 2010

lib1982-vb

Blev via mit arbejde præsenteret for 'Sindsrobønnen', og har egentlig efterhånden taget den til mig - ved ikke rigtig om man kan kalde den et motto, og tænker noget andet om 'Gud' end det 'klassiske': 'Gud giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen'

Anmeld

6. februar 2010

Charlotte d. 17.-vb

'Det, der ikke slår mig ihjel, dør jeg ikke af' - min egen pragmatiske omskrivning af Nietzches kendte citat om, at 'Det, der ikke slår mig ihjel, gør mig stærkere'. Nietzche var fuld af løgn, synes jeg - jeg tror ikke, man i alle tilfælde bliver stærkere på 'den fede måde' af at møde modgang. KZ-fanger, forældre, der mister et barn, Tønder-pigerne osv. osv. - for nu at tage ekstremer - blev/bliver måske nok hærdede, men ikke i positiv forstand. Modgang er en del af livet, men jeg vil ikke bare ta´ imod den med en overbevisning om, at det tjener til mit bedste i den sidste ende. Og så har jeg et favoritcitat af Henrik Nordbrandt: 'Man skal sørge for at nyde hvert eneste øjeblik af sit liv. Hvem har fundet på det? Det lyder som korsang fra en sindssygeanstalt.' - og, som modvægt til disse lidt dystre bonmots: 'Livet. Det tager for meget af ens tid. Men det har alligevel noget, man ikke finder andre steder.' - Poul Henrik Carstensen.

Anmeld

6. februar 2010

lib1982-vb

'Hvis ikke man passer på, er livet det der sker, mens man har travlt med at planlægge andre ting'

Anmeld

6. februar 2010

kongster-vb

Charlotte d. 17. skrev:
'Det, der ikke slår mig ihjel, dør jeg ikke af' - min egen pragmatiske omskrivning af Nietzches kendte citat om, at 'Det, der ikke slår mig ihjel, gør mig stærkere'.
'Det der ikke slår mig ihjel gør mig til krøbling'... Selv hylder jeg meget 'To each his own' - dvs lad være med at dømme andre efter din standard. Alle har deres eget liv og præferencer. Samt Kierkegaards smukke sentens 'Hjertets renhed er at ville ét'

Anmeld

6. februar 2010

MetteNB-vb

Jeg har ikke et enkelt motto, jeg lever efter. Tror, jeg prøver at leve efter et miks af rigtig mange ting. Dog kunne jeg godt overveje, at det måske var 'lev hver dag, som var det din sidste', jeg fulgte. I hvert fald sidder jeg lige nu og bilder mig selv ind, at det måske kunne sætte lidt yderligere kulør på tilværelsen og få mig til at springe ud i mere - ikke nødvendigvis bjergbestigning, men noget i den retning ;0)

Anmeld

6. februar 2010

Jeamie-vb

Carpe Diem må det være. Ganske banalt og nemt, men den virker for mig :). I virkeligheden om at være i nuet, hvilket jeg er mega dårlig til. Så en hjemmelavet tapet med ordene må være næste påfund :P

Anmeld

7. februar 2010

Lars F-vb

Jeg har ikke et fast motto, men specielt i mit arbejdsliv husker jeg tit mig selv på Michael Schumachers 'If you feel in control, you're going too slow'. Jeg har altid godt kunnet li' Steve Jobs 'The Journey is the Reward'. Den er vigtig når jeg vurderer ting - det er ikke kun slutresultatet der tæller - men nok så meget når jeg planlægger - det er vigtigt for mig at huske, at jeg bruger meget mere tid på vej hen mod målet end ved målet, så derfor skal jeg indrette mig sådan, at vejen derhen bliver en gave.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.