en - for nogle - totalt lige gyldig tråd fra mig..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2010

mariamiss6-vb

jeg holder lidt pause fra læger og kommunen lige pt. for det er lidt stramt at slås med dem hele tiden, også når man kun lige er startet arbejde efter 3 år hjemme, og næsten samtidig er blevet alenemor. Men altså det er et lægehus, og jeg kan sådan set bruge den læge jeg vil ud af vel 5-6 stykker, men jeg synes de er lidt nærrige med hjælpen alle sammen.... Jeg så lige filmen 'Okay' igår, og der var en skide klog replik om det danske sundhedsvæsen... noget á la: 'hvis du er dødsyg kan du ikke få en skid, men hvis du har en helt almindelig bactusse, kan de næsten ikke vente med at give dig en hel masse' det blev sagt meget sjovere, men altså pointen fangede i vidst ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2010

Heidi Nielsen-vb

Mariamiss....fed kommentar den fra filmen...og så er det ikke engang løgn....... Kan godt forstå du lige tager en pause systemerne......for de ER svære at have med at gøre.....men synes stadigvæk det er for dårligt at dine læger ikke at gøre noget....tænk at de er så stive i det.....det må da også være i deres interesse at du får det bedre så du ikke skal rende hos dem hele tiden men da også for dine børns skyld....og dit arbejde som du lige er vendt tilbage til......det hele kan jo ende i en langtidssygemelding hvis ikke de vil hjælpe dig.... Ja jeg ved godt at det jeg har skrevet ikke lige hjælper dig men jeg bliver bare så frustreret når jeg hører sådan noget som du bliver udsat for....så jeg skulle bare lige med det ;)

Anmeld

5. februar 2010

Titte-vb

Der er jo den mulighed, at du kan bede din sagsbehandler om at få pædagogisk friplads til dine børn, det betyder at du ikke kommer til at betale for at de bliver passet. At have pæd friplads betyder, at det er vigtigt for dine børn at kunne komme i inst. I min bhv laver vi mange af disse fripladser, og flere af dem går på at barnets udvikling og trivsel ville gå i stå, hvis ikke barnet havde et dagtilbud. De fleste, 95%; får det fordi de ellers ikke har råd til at få deres børn passet. De andre 5% får det fordi deres børns udvikling allerede er i fare. Misforstå mig ikke, jeg tror ikke dine børn er i fare, men hvis økonomien er så stram, at du ikke kan bruge 200 på dig selv til en behandling, så vil jeg mene du har brug for økonomisk hjælp. Der er jo også den mulighed, at søge forhøjet børnebidrag fra børnenes far, hvis han har en god indtægt er det muligt at få bidraget fra ham forhøjet. Ellers kan du søge nogle fonde, der kan give dig et overskud til at købe dig nogle behandlinger. En helt anden ting er, at du bør få lægen til at henvise dig til sygehuset, så du den vej igennem kan få fys genoptræning af dit bækken, det er jo livsvigtigt, så du ikke ender med en førtidspension og en kørestol inden der er gået 10 år.......... Go for it, og hvis alle lægerne i dit lægehus er på samme måde, så find et helt andet sted hvis det er muligt. Knus fra mig

Anmeld

6. februar 2010

mariamiss6-vb

pædagogisk friplads - har jeg aldrig hørt om - har almindelig 'næsten' friplads... tror jeg skal betale omkring 1000 for dem begge, i alt, for institution. Men er ikke sikker.... jeg har brug for økonomisk hjælp, og jeg får så det kommunen mener jeg er berettiget til... så vidt jeg er informeret i hvert fald. Forhøjet børnebidrag fra faderen er ikke en mulighed. fonde??? problemet med mit bækken er - hvis man kan stole på 2 forskellige kranio sakral terapeuter der begge siger det samme - at det er super skævt, på alle mulige måder, så jeg ved sgu ikke om træning er nok.. jeg har ikke forstand på fys, men sådan som jeg læser det du skriver forstår jeg det som at sammenligne med muskeltræning, men mit problem er at jeg er helt helt helt skæv.... så at jeg skal rettes op på en måde.... jegved så ikke om det er fys. kiroprator eller kranio sakral terapi måske, der kan hjælpe mig med det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.