Min mand friede den dag, jeg blev færdig med min uddannelse - han ville lige sikre sig, at jeg kunne hive en indtægt hjem, efter at han havde 'forsørget' mig i flere år. Han var skam nede på knæ og gav mig 11 roser, hvilket jeg grublede længe over symbolikken i. Det viste sig så at være fordi, jeg havde fået 11 til den sidste eksamen. Han tænker nogle gange lidt alternativt...
At han kom ned på knæ, havde jeg aldrig forestillet mig, da det ikke lige er hans stil at være romantisk - netop derfor var det meget sødt, syntes jeg.
Dengang var vores første barn 2 år, og der kom til at gå tre år - og to børn mere - før vi endelig kunne holde bryllup. Jeg ville ikke være gravid eller ammende til vores bryllup, da jeg også ville kunne drikke rødvin i rigelige mængder.
Vi var i kirke, og jeg havde råhvid, todelt kjole på - kunne ikke se mig selv i det hvide skrud og slet ikke med slør (eller myrter!), når vi nu marcherede ind i kirken med tre børn ved vores side. Det faldt mig heller ikke ind at blive fulgt til alters af min stedfar eller storebror - jeg skulle ikke 'overdrages' til ham, jeg allerede havde tre børn med...
Vi var ca. 50 mennesker til festen. Det var stort endelig at fejre, at vi havde hinanden, og især at vise skeptikere, at vi NOK skulle blive gift engang - folk var vist begyndt at tvivle.
Det var i 1999 - og vi har været sammen siden få dage efter min 17-årsfødselsdag i 1987...
Anmeld