Jeg ønskede mig en pige første gang - og fik det. Anden og tredje gang betød det ikke så meget, hvilket køn, jeg fik - men jeg ville gerne have i hvert fald én datter mere og var så heldig at få to dejlige drenge.
I dag aner jeg ikke, hvorfor ønsket om en pige var så stort første gang. Jeg kan ikke huske, hvad mine tanker gik på - måske var det bare noget med lyserøde sparkedragter?
Jeg faldt pladask for mine to drenge - præcis, som jeg gjorde for deres storesøster - og jeg er meget fascineret af at følge deres udvikling og blive klog på, hvordan små drenge bliver mænd :)
Det sjove er, at jeg forventede, at mine drenge ville blive ret 'ens', både pga. kønnet og det, at de er pseudotvillinger, og så har det vist sig, at det er vores datter og 'midtermanden', der minder mest om hinanden både mht. udseende og personlighed. Lillebror er helt sin egen.
Med en nu 16-årig datter i huset må jeg så også tilføje, at jeg godt kan glæde mig lidt over, at vi ikke skal igennem udfordringerne med en teenagedatter igen - jeg holder hovedet højt i en indædt tro på, at drenge slet, slet ikke volder nogle problemer i puberteten. ;)
Selv om jeg selv har 'været der', så kan jeg i dag blive næsten forarget, når gravide medsøstre drømmer om yndige pigebørn - så stort har det været for mig at få sønner. Misforstå mig ikke - jeg elsker min datter lige så højt som drengene - men det, at jeg som udgangspunkt mente, at det ville være bedst for mig med (mindst) en pige, har nok gjort oplevelsen af at få to skønne sønner så meget desto mere fantastisk.
Min mand er tilsvarende den, der bliver blødest i knæene og er mest overbærende over for vores datter - det er vist meget freudiansk...
Anmeld