Foretrækker du drenge eller piger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.374 visninger
17 svar
0 synes godt om
21. januar 2010

Webredaktøren-vb

Heldigvis er jeg selv både beriget med en dreng og en pige, men jeg skal ærligt indrømme, at der stod en dreng på ønskelisten under første graviditet. :huh: Vi fik så den skønneste pige, men som Laura Drasbæk siger i det kommende Vores Børn for februar, så er der ikke så mange regler i drengeverdenen og de kan ofte være mere ligetil. Er I enige? Foretrækker I selv det ene køn frem for det andet? Og er det egentligt okay?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2010

Fuzzbox-vb

Jeg vil rigtig gerne have en af hver, og det er fordi at jeg synes det er ret fascinerende, at se forskellene på de 2 køn ;) Men da jeg ventede Lea, der krydsede jeg VIRKELIG fingre for, at vi fik en pige. Og det var svigerfammilien, der var skyld i det. I al den tid, vi har været sammen, der talte de kun om drenge. 'vi har brug for en dreng!' 'vi skal bruge en fætter' (der er kun piger ellers) 'vi gider ikke flere piger' og alt sådan noget i den dur! Det ødelagde helt glæden ved, at vi kunne få en bette frisk fyr :( Denne ganng startede de igen, og jeg lavede lige et cirkelspark ud i luften, og Farmand var rødglødende, da han skulle til at ligge øre til det vrøvl igen. Så nu er de gået i den anden grøft med kønsønsket - og det er lige så slemt som første gang >.< Jeg vil stadig gerne have en dreng, men er så frygtelig bange for, at Lea vil blive sat til side fordi at hun 'bare' er en pige! Om det er okay, det synes jeg, man går jo rundt i ne lille lyserød bobbel, og tænker langt ud i fremtiden ;) Jeg tror ikke, at man fortryder, når de kommer, uanset kønnet :) Og jeg vil stadig gerne have en Honda FrV, men er super glad for min lille Kia, og vil ikke bytte den - medmindre, at pladsproblemer pga flere børn skulle tvinge en :P

Anmeld

21. januar 2010

Signe1704-vb

Jeg ønskede mig en pige første gang, men fik en dreng. Anden gang fik jeg så min pige og tredje gang var jeg fuldstændig ligeglad for nu havde jeg jo en af hver. Tror at jeg havde ønsket mig en dreng 2.gang hvis den første var blevet en pige. Jeg synes det er luksus at have fået begge køn. Kan synes det er helt synd for folk der har tre af samme køn :laugh: Håber nu at det bliver en pige næste gang (hvis jeg får min mand overtalt til en til), så vi har to af hver. Min store dreng er 11 år og jo der er nogle ting der er lettere med drenge, men jeg har sværere og sværere ved at forstå hans interesser efterhånden som han bliver ældre. Det tror jeg bliver lettere med min datter. Så et mix synes jeg er priviligeret :P

Anmeld

21. januar 2010

Bellis-vb

Første gang, kunne jeg godt tænke mig en pige - men da vi fik en dreng, var det bare skønt - siden da, har det været mig fuldstændigt ligemeget. Jeg får børn, for børnenes skyld, ikke for kønnet - og jeg prøver slet ikke at få børn, for at få et bestemt køn, tænk at sige - 'ja, hvis storebror havde været en pige - havde vi ikke fået dig.' Bliver virkelig sur - når folk siger til mig 'nåå I gik nok efter pigen', nej - alle børn er velkommen, mit ønske går på - at alt går godt. Jamen, ville vi ikke have en pige? Jo da - men det fik vi ikke og hvis jeg kun havde fået piger, ville jeg nok gerne have haft en dreng. Men med mine drenge, ja så ved jeg jo, hvad jeg går ind til. Hilsen en mor, som ikke ville ønske sig andet - end sine 5 drenge (og det er bestemt ikke synd for mig)

Anmeld

21. januar 2010

Hobitten-vb

Første gang jeg var gravid, var jeg fuldstændig ligeglad, bare det blev et barn.. Anden gang var jeg også ligeglad med kønnet - tænkte at det kunne være mest 'praktisk' (læs: billigst.. ;) ) med en dreng, da vi jo havde alt fra første gang.. Men må indrømme at jo længere hen i graviditeten jeg kom, jo mere gik jeg med tankerne om at det kunne være dejligt med en pige... ( min mor nævnte på et tidspunkt, at det er noget helt andet at blive mormor, end at blive farmor - og det satte da tankerne lidt i gang..) Der kom så en dejlig dreng mere, og jeg var fuldt ud tilfreds.. :laugh: Tænker da at hvis (læs: når :P ) vi skal have flere, kunne jeg da godt tænke mig en pige, men er helt sikker på, at jeg ville blive ligeså glad for en dreng. Manden har også lovet - at vi bliver IKKE ved til vi får en pige.. :laugh: :laugh:

Anmeld

21. januar 2010

kongster-vb

Jeg har fået præcis hvad jeg ville have. En pige først og så en dreng. Turde slet ikke håbe på en dreng 2. gang men ønskede det så stærkt og det virkede åbenbart. På den anden side har jeg en søster og det kunne jeg godt unde min datter at have, så to piger ville jo også have været rart. Jeg føler mig bare SÅ heldig at have én af hver!!!

Anmeld

21. januar 2010

Pia S-vb

Jeg er revnende ligeglad - vil bare have et sundt og raskt barn. Men når det er sagt vil jeg da sige, at jeg i dag er superglad for at have fået en dreng. Jeg har altid selv været en drengepige, så det der med Barbie og lyserødt ligger meget fjernt :side:

Anmeld

21. januar 2010

Spunk-vb

Jeg ønskede mig rigtig meget en pige, og kneb da en tåre, da jeg fik at vide, at spunken er en pige. Det har måske noget at gøre med, at jeg tror at jeg bedre kan relatere til og forstå en pige.... Men hvis jeg havde fået en dreng ville jeg da have elsket ham lige så meget. Hvis vi skal have én til, så ville det måske være sjovt at få en dreng, men på den anden side, vil de måske få mere glæde af hinanden, hvis det bliver endnu en pige. Jeg synes da at det er ok at ønske sig noget bestemt, men man må jo alligevel indstille sig på, at det ikke er noget man selv bestemmer.

Anmeld

21. januar 2010

Caidas-vb

Jeg var faktisk ligeglad med kønnet, bare det ikke blev en støvsuger. Da vi var i gang med ICSI behandlingerne, var vi så heldige at se et stjerneskud. Vi ønskede os begge en pige. En måned efter blev jeg gravid - og siden fik vi at vide at det blev 2 piger. 4 mdr efter jeg havde fået dem, var jeg klar til at ville have en dreng - men det bliver ikke til noget. Vi er glade for de 2 vi har - og vil pga vores aldre (43 og 49) ikke risikere at få en med evt handikap.

Anmeld

22. januar 2010

maj84-vb

Jeg har ikke haft nogen præferencer mod det ene eller andet køn under nogen af mine graviditeter - som hos så mange andre, har det vigtigste for mig været, at det var sunde og raske børn. Nu sidder jeg med to drenge og må indrømme, at jeg faktisk håber på, at de næste to børn (vi håber på at få mindst fire børn ialt) også bliver drenge. Ikke, at jeg har det mindste imod piger, for de ville også være mere end velkomne... nu går det bare så godt med de drenge, vi har, så hvorfor ikke fortsætte? ;) Vi har flere vennepar, som har en af hver, og de synes nærmest, det er synd for os, at vi ikke også har fået både en dreng og en pige, og vi hører ofte sætningen 'så må vi da håbe, I får en pige næste gang!'. Men sådan har jeg det slet ikke... Drenge er dejlige - nøjagtig lige som piger!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.