Inspiration til aftensmaden modtages

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2010

Fuzzbox-vb

Jeg bruger tit Rema 1000 madplan, når de laver en i reklamen B) men lige for tiden, er jeg også fuldstændig på bar bund, for Lea har fundet ud af, at hun ikke vil spise aftensmad :blink: Og Farmand er ikke sulten for tiden :S Så det er kun for min egen skyld, at der bliver lavet mad ;) Heldigvis så har jeg fundet ud af, at spaghetti virker i alle afskygninger ;) Så jeg plejer at gå amok i spaghettiretter, når de ikke vil spise :laugh:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2010

Mor-3-vb

He he okay :laugh: ja er i gang med at finde opskrifter og printe ud.. Da hun jo til tider, gerne vil være med, til at lave maden.. Det er ikke nemt når brøne bestemmer sig for, at de ikke ville spise.. .. ville ikke bekymre mig, hvis hun nu spiste sin madpakke i børnehaven.. men det gør hun heller ikke :S hvordan går det med maven Fuzzbox??

Anmeld

26. januar 2010

Fuzzbox-vb

Børn har en afsindig stor magt, når det gælder mad :) (I aften står den på Dolmio, i morgen Pasta Carbonara, i overmorgen Pasta Putenesca - mon ikke hun så vil spise noget andet? ;) ) Hvilke opskrifter prøver du? :) Maven sidder der stadig :angry: Men den må VIRKELIG godt snart, vise lidt tegn til at samarbejde, og gå i fødsel ;)

Anmeld

26. januar 2010

Mor til to-vb

Fuzzbox skrev:
Børn har en afsindig stor magt, når det gælder mad :)
Ja og det ER svært ikke at lade sig påvirke. Mor-3: Det der med at hun stadig ikke spiser; Hun skal nok også lige vænne sig til, at hun ikke bliver tvunget. Jeg vil lige knytte en lille historie fra min mor med. Da hun var barn, spiste hun heller ikke ret meget. Nogle gange slet ingenting og hun kan huske, at grunden til at hun ikke gjorde det var, at det var det eneste hendes mor og storesøstre ikke kunne bestemme over. Jeg tror det er rigtigt. Ikke at ville spise er magt, fordi det handler om ren overlevelse. DERFOR tror jeg, at der vil gå noget tid inden hun begynder at spise. Det tager noget tid at vænne sig til at man rent faktisk selv må bestemme og at vænne sig til at mærke sin egen sult.

Anmeld

26. januar 2010

Heidi Nielsen-vb

Mor-3....har du prøvet de der rum opdelte tallerkner ??? der kan du lægge de forskellige ting i hver sit rum så det ikke rører ved hinanden....det har i hvert fald været en hjælp for os.....vores vil heller ikke spise alt men det går lidt nemmere med de tallerkner. Han gider dog ikke kød.....jo frikadeller, kødboller og paneret kyllig (nuggets, kyletter eller cordon bleu) men ellers spiser han ikke kød. Han spiser heller ikke ret meget i perioder og i andre grovæder han.......vi var også meget bekymret for om han fik det han skulle have men her til hans 3 års undersøgelse lå han lidt over sin kurve og vi fik at vide at vi bare skulle slappe af og tage det roligt (selv om det er svært) for hn var perfekt og havde det rigtig godt. Så nu slapper vi af og så spiser han det han spiser og vil han ikke have noget ja så må han gå sulten i seng. Det sker dog ikke så tit da han har fundet ud af at han ikke får andet det der bliver serveret......

Anmeld

28. januar 2010

Mor-3-vb

Ja rum opdelt tallerken har vi, hun siger hun er jo en stor pige nu. Så ska spise af en stor tallerken :cheer: Men det gode er, at vi er holdt op med at, ja tvinge hende :) mange tak for gode råd og for at tage tid til at svare på mit indlæg :) Vi vil fortsætte som vi er begyndt på, og håbe på at det vil hjælpe på det :) ska nok opdater hvordan det går..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.