Jeg giver gerne lidt. Nej, jeg kan ikke redde verden, ja mange steder går pengene ikke de rigtige steder hen.
Og hvis jeg ikke havde, til min egen familie - ville jeg ikke give.
Men ellers gør jeg - for hvis ingen giver, jamen så kan vi da være vis på, at der ikke ændres noget.
Det er ikke kun et spørgsmål om de penge, som jeg giver -men et spørgsmål om at skabe opmærksomhed, omkring de steder - så der også kan ske lidt politisk.
Jeg føler da et vist ansvar, et fælles ansvar, for at verden drejer. I det store hele.
Og det er noget, jeg gerne vil give vidre til mine børn, vi hjælper dem, der har det svært - både i Ind- og Udland.
Og helt ærligt - hvis man giver op, fordi 'man ikke kan blive ved', så synes jeg det er falliterklæring - for hjælpen kan sagtens være med til, at genopbygge.
Om jeg bruger 100 kroner på røde bøffer eller nødhjælp er jo et fedt, for min pengepung - men så er da der givet lidt (og sparet på Co2 :laugh: )
Jeg er enig i, at man skal sortere, for man kan jo ikke give til det hele - f.eks vælger jeg menneske nødhjælp frem for dyre nørhjælp, og det er også fari nok, at man ikke giver - men synes nu grunden, omkring at man så kan blive ved, er lidt vag.
Anmeld