Positive input savnes til dårlige morgener

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2010

Jeamie-vb

Mor-til-to : Ha ha ha ha *grine højt*, så sjov tanke med Mp3 og ørepropper. Godt tænkt. Vil jeg helt sikkert bruge næste gang !!! For, skrigeriet har gået lige ind i mit aldermørkeste deprimerede hjørne af mig selv, når jeg skriver har, er det fordi jeg simpelthen vælger at gøre mig 'ligeglad'. Gøre hvad jeg kan, lukke af og trække på skuldrene. Men seriøst, jeg går jo ikke grinende fra det overståede uanset. Ja det bliver spændende i nat :dry: . Må være stædig nu, ikke al den psykologi. (hmm mind mig lige om den tanke om et par dage igen ;) ) Johannemor : Hmm ja den kære far. Tror jeg har valgt den nemme løsning her, ikke forvente noget og tage den selv. Ærlig talt, så har jeg rigeligt i èt klynkehovede om dagen og behøver ikke èn der konstant går og fortæller hvor hårdt det er, hvor træt han er og hvor lidt han når i hverdagen. Han er en fantastisk far og drengen er skudt i ham, men han 'knækker ingen koder', tværtimod spørger han konstant og glemmer halvdelen :). Der er tusind ting der er vigtigere og skal nås, før.... I weekenden tager han drengen om morgenen når det er ståop tid, så får jeg en times tid mere. Men han hører ham ikke om natten, og hvis han gør så er det 'nå, det var da noget værre noget, wha....?!' når jeg kommer tilbage. Da jeg en gang med vilje blev liggende blev manden så forvirret at han hentede drengen kl 2.30 og var på vej 'op' og lave morgenmad, for det måtte jo være morgen nu. ;). Måske det var på tide med den dagpleje så drengen kan få nogle 'bank' og jeg kan få tid til alle hestene og butikken :woohoo: :laugh:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2010

Mor til to-vb

Det var godt. Ja det er faktisk også lidt sjovt. Jeg har ofte gået rundt med ørepropper og også sovet med dem i. For vågen det skal man jo nok blive når det er alvorligt nok. En nabo fortalte mig, at hun havde musik i ørerne for at holde det ud. I forhold til det med din mand, så er problemet jo ikke at han skal knække koder. Han skal tage ham nogle nætter og have præcis at vide hvad han skal gøre. Hiv en madras frem og læg den på gulvet så kan daddy sove der, mens du har ørepropper i og lukket dør til soveværelset. Du er alligevel derude, hvor tiltaget ikke er pædagogisk korrekt og så kan daddy jo lige så godt gøre det, så du kan få sovet. Så har du overskud til at være pædagogisk om dagen mens far sover ;) . Jeg tror i øvrigt at det er meget almindeligt at mænd ikke knækker koder. Men det er jo også svært, hvis de ikke får lov. Hvorfor er han ikke i dagpleje?

Anmeld

20. januar 2010

Jeamie-vb

Mor til to skrev: En nabo fortalte mig, at hun havde musik i ørerne for at holde det ud. Fordi dine skreg ? :blink: :) Jeg tror i øvrigt at det er meget almindeligt at mænd ikke knækker koder. Men det er jo også svært, hvis de ikke får lov. Ja helt sikkert. Men jeg er meget bevidst om dette. Selvfølgelig siger jeg til tider iiiiih og gør det selv. Manden er væk fra 6 morgen til nogle gange 17 (arbejder i kbh). Købte hus for et år siden der skulle gøres lidt ved, osv osv, så jeg har den lille fyr meget. Men er bevidst om ikke at sige og gøre for meget. Skriver hellere en sms til veninde, går eller lignende hvis det lige presser på :). Ærligt - jeg ved jeg ikke er slem :) Hvorfor er han ikke i dagpleje? :) Jeg går hjemme pga en brækket ryg og et par fejloperationer, så planen var at ha ham hjemme indtil han var ved at kaste op over mor`en :), manglede input og oplevelser fra ligestillede og børnehøjde.

Anmeld

21. januar 2010

Mor til to-vb

Det var fordi hendes eget barn skreg... :) Det andet kunne have været for vildt. Det kunne da godt være at det var på tide for ham at begynde i dagpleje. Så kan du jo også få hvilet dig i dagtiden og han kan få noget helt andet struktur på sin dag. Måske er han ved at kaste op over sin mor. I hvert fald lyder det som om hun er ved at kaste op over ham. Giv da dig selv det pusterum. Jeg tror du vil føle dig som en meget bedre mor ved det. Hvordan gik det i nat?

Anmeld

21. januar 2010

Jeamie-vb

Uuuuuh tør jo næsten ikke skrive det, men det gik faktisk rigtig godt. Han har en lille vågelampe nu. Vågnede lidt over 5, men istedet for at skrige panisk så smågræd han lidt. Gjorde det samme som forrige nat. Han blev selvfølgelig gal fordi jeg gik, men alt var mere roligt og behersket. Han små snakkede lidt men faldt så i søvn en lille time ekstra. Lidt brok men slet ikke i det normale omfang. Jeg blev heller ikke slået :laugh: . Tror faktisk han selv blev skide overrasket over der ingen reaktion kom. Åh, lyder så hårdt at 'moren er ved at kaste op over ham', det er jeg jo ikke, men jeg mangler overskuddet nu. Er helt sikker på at den tid jeg har ventet på er kommet. Mht dagpleje og ligestillede. Han har brug for anden input end mig, at blive 'kørt træt' på en anden måde. Vi annoncere også vildt efter en slags reserve bedste et par gange om ugen. Jeg passer jo selv venindens`mindst èn gang om ugen, og er sammen med en anden også mindst èn gang. Så han møder børn. Men men men, det er i følge med moren :), så han får ikke sådan rigtig stået på egne ben. Et gok i nøden af en skovl, sand i øjnene etc :P . Har haft en snak med en privat for et par uger siden, så måske det hele ender i den retning. Børnehave var slet ikke et tvivls spørgsmål, men måske 'udelivet' kommer før end det :) Mor til to skrev:
Det var fordi hendes eget barn skreg... :) Det andet kunne have været for vildt. Ha ha ha ha jaaaaa, skulle lige ha det på plads jo :laugh: . Så stak du ihvertfald min med 100% :lol: Det kunne da godt være at det var på tide for ham at begynde i dagpleje. Så kan du jo også få hvilet dig i dagtiden og han kan få noget helt andet struktur på sin dag. Måske er han ved at kaste op over sin mor. I hvert fald lyder det som om hun er ved at kaste op over ham. Giv da dig selv det pusterum. Jeg tror du vil føle dig som en meget bedre mor ved det. Hvordan gik det i nat?
:laugh:

Anmeld

21. januar 2010

Mor til to-vb

HVOR FEDT. Var han slet ikke vågen før det? Neeej. Det skulle du jo have gjort for længe siden. Uha hvor har jeg sagt det tit, men det er sgu rigtig nok. Bortset fra at man ikke var klar for længe siden :) . Jeg ved godt at det lyder hårdt, men sådan har jeg det ind i mellem. Heldigvis er min mand god til at tage over. hvorfor skal det være en privat dagplejer og ikke en kommunal?

Anmeld

21. januar 2010

Jeamie-vb

NEJ !!!! :) Han har slet ikke været vågen èn eneste gang !!!! Tør sq næsten ikke skrive det, for hvad nu hvis jeg jinx`er det ?! :laugh: . Jaa, men vi har simpelthen ikke turdet tænde noget lys for han vågnede bare en myre gik hen over gulvet :P . Tidligere fik han også mælk og det gav av mave. Så slet ikke sikkert det havde hjulpet før hen. Har haft 2 uger fordelt på 2 gange hvor han sov lige sådan, så slapper af efter en uge :laugh: , og siger JUBIIII...Mor til to skrev:
HVOR FEDT. Var han slet ikke vågen før det? Neeej. Det skulle du jo have gjort for længe siden. Uha hvor har jeg sagt det tit, men det er sgu rigtig nok. Bortset fra at man ikke var klar for længe siden :) . Jeg ved godt at det lyder hårdt, men sådan har jeg det ind i mellem. Heldigvis er min mand god til at tage over. Indrømmet, til tider har jeg da også bare tænkt 'bræk', men ens rum bliver jo også invaderet 24/7 :) hvorfor skal det være en privat dagplejer og ikke en kommunal?
Faktisk ikke af nogen speciel grund. Snakkede bare med et par der annoncerede. Deres alder og dem de var som personer var bare fantastiske :)

Anmeld

22. januar 2010

Mor til to-vb

Jeg kender godt det med at man ikke skal fortælle det. Det går altid galt bagefter. Men jeg er kommet frem til, at det ikke gælder her på vores børn :) . Jeg krydser fingre for, at det holder ved. Skriv endelig løbende med en up-date.

Anmeld

22. januar 2010

Jeamie-vb

Du er så sød :). Tak. Vågnede 6.20 uden et pip før det. UUuuuuuh nu tør jeg ikke skrive mere godt :laugh: Skal hilse på privat dp på tirsdag. Vi krydser fingre (alt) i fælleskab, tro mig. Er nervøs for 'glasset' flækker. Grinede og hyggede for første gang i laaaaang tid med min søn, i går. Updater løbende :). Godt VB ikke har den 'jinx-effekt' :unsure: ... Mor til to skrev:
Jeg kender godt det med at man ikke skal fortælle det. Det går altid galt bagefter. Men jeg er kommet frem til, at det ikke gælder her på vores børn :) . Jeg krydser fingre for, at det holder ved. Skriv endelig løbende med en up-date.

Anmeld

22. januar 2010

Barbara-vb

Har du læst bogen 60 vidunderlige uger. Der er vist nok lavet en nyere en, hvor det er flere uger end 60. Her forklares de forskellige stadier/perioder et barn kommer i, fra det bliver født. Der sker jo en masse forandringer hele tiden. Og det kan være overvældende for en lille størrelse at blive større og kunne mere. Bare lige et kort indput- måske helt malplaceret :-) Men held og lykke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.