Nøøj, hvor er det frustrende! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2010

Webredaktøren-vb

Det er død-belastende ikke at få sin søvn :angry: Jeg har to råd, og så kan du jo se om du kan bruge det til noget ;) Jeg kan ikke lige huske, hvor gammel din datter er, men vi benyttede den omdiskuterede bog 'Godnat og sov godt' til begge børn. Knægten er stædig som et æsel, og man skal have overskud til stille og roligt at gå ind efter to minutter, efter fem minutter osv. og lægge barnet ned og sige godnat. Efter nogle dage lagde han sig til ro og sov igennem... ... ja, altså næsten, og det leder mig til råd nummer to: Vælg dine kampe. I perioder kan børnene have brug for lidt ekstra tryghed, så jeg ville da lade hende sove hos dig kl. 4 om morgenen? Hvorfor ikke? I øjeblikket kommer min 3-årige trippende og putter sig midt på natten og så sover vi alle et par timer mere. Søvn er for mig vigtigere, end en magtkamp på det tidspunkt... :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2010

Fuzzbox-vb

Som Webber skriver, så er søvn vigtigere end magtkampe ;) Måske er hun bare tryghedshungrende, og så kan du jo evt, lade hende falde i søvn hos dig, og så flytte hende i hendes egen seng. Det gør vi for tiden, og det på trods af, at Lea godt kan falde i søvn selv. Men med en fødsel ret tæt på, så tror jeg at hun kna mærke, at der er ved at ske noget, og har behov for ekstra knus ;) Og prøv at ligge hende senere, istedet for klokken 19, hvis hun ikke er træt nok, så vil du kæmpe meget! Da Lea var 1 år, der kom hun op klokken 5.30, men var ikke i stand til at sove klokken 19, så der var hun tit vågen til klokken 20.00 :) En halv time kan gøre meget :)

Anmeld

16. januar 2010

Heidi Nielsen-vb

Vi har for et års tid siden haft samme problem med vores dreng og vi prøvede også alt..... Til sidst investerede vi i en madras som lå oppe under hans seng....når han så fik den ide at han bare ikke ville sove ja så var der en af os der kom op og sov hos ham.....og efter godt 14 dage ja så sov han igennem igen uden problemer og har gjort det lige siden......tror der var en form for tryghed og så fandt han også ud af at han ikke kom op til os og sove bare fordi han blev arrig men at han altså skulle sove i hans egen seng. nogle nætter sov vi der hele natten og andre kunne vi liste ned i vores seng efter en time eller to. Det har virket hos os og det eneste tidspunkt vi har haft brug for madrassen efterfølgende er når mormor er på overnatningsbesøg :P Ved ikke om det kunne virke hos dig men måske et forsøg værd.

Anmeld

17. januar 2010

Mor til to-vb

Vi har i perioder kørt samme princip som Heidi. Det har virket helt fantastisk hos os. Men det kræver selvfølgelig overskud at få overskud, så jeg ved ikke om du har mod på det.

Anmeld

17. januar 2010

LLK-vb

Føler med dig !! har en søn på 9 mdr. som bliver lagt i seng ved 20 tiden, ham sover 1 time også er balladen der vi har prøvet alt og når jeg siger alt er det virkeligt alt han sover først igen ved 00.30 tiden også sover han godt nok hele natten, men det er hårdt ikke at have noget aften, for er helt opkørt også kan jeg umuligt sove før der er gået et par timer.

Anmeld

18. januar 2010

Jeamie-vb

Ja det er :blush: :(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.