Jeg er meget enig med Signe 1704 i, at søvnmangel kan slå benene fuldstændigt væk under de fleste. Derudover tror jeg, mange oplever en nedtur før eller siden under deres barsel. Jeg syntes, det var hårdt og svært slet ikke at blive udfordret intellektuelt - ikke at have en 'rigtig' hverdag med struktur på - og så er der altså et eller andet antiklimaks over, at man på den ene side har fået vækket de allerstørste følelser i verden ved at få et barn, og at man på den anden side kun kan give følelserne udtryk igennem enormt trivielle gøremål - hvis det giver mening: Man ved, at man vil gå igennem ild og vand for sit barn, men i praksis skal man 'kun' dikke under hagen, skifte bleer, amme/give flaske og gå tur med barnevognen.
Jeg har haft nemme fødsler, gode ammeperioder og børn, der sov 'acceptabelt' - alligevel følte jeg mig også drænet for overskud, uden at jeg kunne sætte en finger på, hvad det egentlig var, der var så hårdt. Reelt tror jeg, det blandt andet handlede om, at dagene gik i et - at jeg godt kunne støvsuge, gå en tur rundt om søen med barnevognen, flytte rundt på møblerne i stuen, genoptage kontakten med en gammel veninde osv. osv. i dag - men jeg kunne sådan set også bare gøre det i morgen eller om 14 dage...
Jeg husker PRIMÆRT barselsperioderne som noget positivt, og mon ikke, du også finder glæden og overskuddet igen?
Anmeld