Tja, mit kejsersnit foregik selvfølgelig nogenlunde som de andres - havde dog ikke kulderystelser som Bibi beskriver. Synes at det var en god oplevelse, når nu man var forberedt på det. Og de store følelser kom da også i spil, for da de løftede hende ud, og man hørte hendes første 'pip', var det rigtig rørende.
Tiden lige bagefter, hvor man blev syet sammen, og min mand gik rundt med hende, forkom mig rigtig lang - ville jo så gerne holde og se hende, men faren klarede det jo udemærket ;)
Da jeg var blevet kørt op på stuen, gik der nogle timer, før jeg var klar til selv at komme ud af sengen, men skete dog samme eftermiddag. Og jeg kom faktisk hjem dagen efter kejsersnittet.
I de følgende uger var jeg øm, men der gik ikke mere end et par dage, før jeg ikke længere behøvede smertestillende, så for mig var det ret ukompliceret. Og jeg havde heller ikke problemer med at få mælken til at løbe til.
Det jeg næsten synes var værst, var at lægen pressede så hårdt på mit mellemgulv, for at presse hende ned mod hullet, at jeg var øm længe der bagefter.
Alt i alt en god oplevelse - ikke mindst for min mand, som vist nok synes, at det har været ret hårdt at stå magtesløs på sidelinien ved de andre fødsler :laugh:
Anmeld