Lige et par kommentarer, selv om vores ikke har været alvorligt syge.
Vores mellemste blev taget ved AKS og overflyttet til andet sygehus for at ligge i CPAP, han ved udemærket at han har været ude at køre i ambulance alene med en læge og han har også set billeder af sig selv med diverse overvågning (han var vist fire da han så det første gang, men han har selvfølgelig også en storesøster, der kan huske dele af historien). For ham er det bare en del af hans historie, ikke noget traume, det er vist kun moderen der var i fuld narkose, der bærer rundt på sådan et.
Jeg har selv været alvorligt syg og i lang tid svarede jeg 'nej' når folk spurgte om jeg havde nogen følgevirkninger for jeg kunne jo gå på mine ben og klare mig selvstændigt, men da der var gået et par år begyndte jeg at svare 'ja', for jeg har et par småting stadigvæk - ingenting i forhold til ikke at kunne gå på sine ben, men irriterende nok i sig selv. Det var faktisk først dér, jeg slap af med sygdommen som trofast følgesvend (og der, det holdt op med at være noget jeg fortalte til Gud og hvermand). Det jeg vil sige er at du skal give dig selv lov til at sørge over at du ikke fik det lykkelige fødsels-/nybagte-forløb, man drømmer om, selvom udgangen blev lykkelig og anerkende at det ER et traume. Det er dit traume, formentlig det største, du nogensinde har været udsat for og det bliver jo netop IKKE mindre af at det kunne være gået helt galt eller af at der er andre, der har det værre.
Når alt det er sagt, så tror jeg at du om et par år kan have følelserne sat mere på plads så tøsens fødselsdag mere entydigt er en glædelig begivenhed. Held og lykke med det.
Anmeld