Lortebryster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2009

Spunk-vb

@Mor til to: Ja, sonden ligger langs med brystet, og stikker ud ved brystvorten. Hun har ikke problemer med at få fat - den er meget tynd. @Fuzzbox: Hun får mad så tit hun vil - nogle gange med 1 times mellemrum, andre gange 4 timer. Jeg går ud fra, at hvis der er mælk nok i mine bryster, så ville hun spise mindre mme....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2009

Mor til to-vb

Ammer du stadig 15 min på hvert bryst? Nogle børn skal jo ligge længere for at blive mætte. Men hvis brystet er slidt og det gør ondt er det jo også godt at de får ro...

Anmeld

25. november 2009

Spunk-vb

Hun får 10-20 min på hvert bryst - som regel gider hun ikke længere end det. Heldigvis er de ikke så slidte mere :) .

Anmeld

25. november 2009

Fuzzbox-vb

Har en spunk i maven skrev:
@Fuzzbox: Hun får mad så tit hun vil - nogle gange med 1 times mellemrum, andre gange 4 timer. Jeg går ud fra, at hvis der er mælk nok i mine bryster, så ville hun spise mindre mme....
Lea har altid været en stor spiser. Jeg ved at min mælk har mættet, men der har bare altid været plads til 50 ml efter, at hun havde tømt begge mine bryster. Og da hun så ikke gad flasken mere, så hang hun bare lidt mere på brysterne! Så vi brugte alm glas derefter! Har du tænkt, om hun bare vil hænge i brysterne, fordi at hun vil sutte? Lea var først 6 mdr, da vi kunne få hende til at bruge sut, de forgående måneder, var jeg sutten!

Anmeld

25. november 2009

Spunk-vb

Fuzzbox skrev:
Har en spunk i maven skrev:
Har du tænkt, om hun bare vil hænge i brysterne, fordi at hun vil sutte?
Tror ikke at det er det. Det virker ikke som om at hun har et stort suttebehov. Jeg må vist bare acceptere at jeg måske ikke har nok mælk. Det kan jo også stadig nå at komme, når der kommer lidt ro over tingene herhjemme.

Anmeld

26. november 2009

Mor til to-vb

10-20 minutter er da også fint, Spunk. Hvis hun ellers får suttet det hun skal. Hvor meget mme spiser hun efter sådan et måltid? Tager hun på igen?

Anmeld

26. november 2009

Spunk-vb

Det svinger lidt, men gerne omkring 90-100 ml. Hun tager fint på, og er også vokset i længden, så der er vist ingen ko på isen. Sp vil ikke komme og kontrolveje mere, så hun er også tilfreds.

Anmeld

26. november 2009

Mor til to-vb

Så skal du vurdere om du vil fortsætte med flasken. Prøv evt. uden nogle gange om dagen til at starte med og se hvordan det går. Så har du stadig flasken i baghånden. 90-100 ml er jo en del, men det kan være at hun bare melder sig hurtigere så. Du skal nok lægge hende mange gange til i det første døgn eller to, hvis du vælger den løsning. Den bedste måde du kan se om det fungerer på, er om hun er tilfreds i mellem amningerne. Nu har du jo prøvet, at hun var utilfreds.

Anmeld

26. november 2009

Spunk-vb

Aftalen med sp er, at hvis hun drikker mindre mme, så er det fordi hun får mere fra mig, og så kan vi overveje at fjerne flasken. Indtil videre fortsætter vi sådan her. Det vigtigste for mig er, at hun er mæt og glad, og at hun vokser som hun skal.

Anmeld

27. november 2009

Mor til to-vb

Det er da også en god holdning at have. Dejligt at du og hun er blevet tilfredse med tingenes tilstand og at det kører nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.