Lortebryster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.196 visninger
19 svar
0 synes godt om
24. november 2009

Spunk-vb

Der er ikke mælk nok til spunken i dem, men de lækker sgu hvert andet øjeblik - når hun græder, når manden rører ved dem, når jeg kigger lidt for kærligt på hunden - hele tiden. Det er sgu da spild af god mælk, når der nu ikke er nok af den i forvejen! Det er overalt - det drypper på gulvet, ned at mig og i mit tøj - mine bh'er er helt stive efterhånden. Og når hun får det ene bryst løber det andet. Jeg er sur!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2009

mariamiss6-vb

Hvad med at malke ud på det bryst hun ikke spiser af, mens hun spiser på det andet? på den måde kan du måske ende med at fuldtidsamme igen, hvis du vil, fordi du får øget mælkeproduktionen...

Anmeld

24. november 2009

Det er stadig mig-vb

Tja, og noget mælk er for tyndt og mætter ikke, og nærer derfor heller ikke, men siver konstant og giver sultent og uroligt barn der aldrig sover rigtigt igennem og som hurtigt pylrer.... Så læg mærke til om din mælk er tynd/vandet - den skal faktisk være gul/hvid og ikke gennemsigtig...eller en blanding af tynd og tyk gul/hvid, meleret. Den første mælk barnet drikker ved hvert måltid skal være tyk god råmælk der MÆTTER, det sidste mælk af måltidet skal være lettere vandet og er til for at slukke tørsten.

Anmeld

24. november 2009

Det er stadig mig-vb

............iøvrigt kan lækkende bryster også betyde at du lægger hende for ofte til. Der må heller ikke gå 'malkemaskine' i dén. Og meget gerne 4 timer imellem ret stabilt.

Anmeld

24. november 2009

Mor til to-vb

Helene, det er altså omvendt. Det første er vandet og det sidste er tyk flødeagtig. Spunk: Måske lægger du hende for hurtigt til det næste bryst? Så hun ikke får det tykke fløde, som mætter. Jeg mener også, at du skal prøve at malke noget ud, så du kan se konsistensen på det. Men der går altså noget tid inden det tykke fløde kommer, så du skal være tålmodig. Hvad blev det egt. til? Sutteflaske eller sonde? Hun kan jo sagtens få det udmalkede i stedet for mme, efter brystet. Så er det heller ikke så meget spild. Har shp tjekket hendes sutteteknik? Det er nemlig rigtig vigtigt for at hun kan få tømt brystet. På den anden side: Hvis brysterne løber, så er der vel nok mælk, og det er der vel fordi hun sutter rigtigt på dem.

Anmeld

24. november 2009

Hobitten-vb

Mine bryster løb også nærmest uafbrudt, de første ca. 3 måneder ved begge drengene. Det var bare vildt irriterende.. Kunne skifte ammeindlæg 10-12 gange i døgnet i perioder.. Tror ikke der er så meget at gøre ved det. Men min shp lærte mig et 'trick'.. Når man kan mærke at det begynder at løbe, (f.eks. når man ammer) kan man trykke brystvorten ind (ligesom på en ringklokke) Så skulle det gerne holde. Min erfaring er at det virker ok, men altså ikke altid.. Og ofte opdagede jeg først at det løb, når ammeindlægget var gennemblødt..! Men når det løber er det jo oftest det første tynde, og sjældent det tykke mættende mælk.. Men træls er det!!

Anmeld

24. november 2009

Elverpigen-vb

Ringeklokke tricket virker også for mig, for mine bryster løber også når Sigrid spiser. Så prøv det, det er noget surt at mælken bare løber ud, især når du ikke har nok i forvejen.

Anmeld

24. november 2009

Spunk-vb

Har prøvet 'ringeklokken' og synes desværre ikke at det virker. Har overvejet at leje en malkemaskine - men ved endnu ikke om vi gør det. Jeg prøver med sonden, men det er kun nogle gange at det er succesfuldt, så det ender ofte med at hun får det meste af mme'en fra flaske. Hendes sutteteknik og hendes tungebånd er blevet tjekket mange gange og der er intet galt der. Nu fortsætter vi indtil videre, og så håber jeg på det bedste :) .

Anmeld

25. november 2009

Mor til to-vb

Den der sonde, sidder den ved brystet så hun har den inde i munden eller hvad? Hvis ja, kan hun så få ordentligt ved omkring både den og brystet og danne det vakum der skal til? (dette spørgsmål er kun for at jeg kan sætte mig ind i hvad der sker) Er hun blevet vejet igen? Hvis hun har taget på igen, kunne det jo være, at hun allerede nu kunne klare sig på mm, når nu du har så meget af det, at det løber over. Hvordan er planen fremover? Hvordan går det med brystvorterne? Er de ved at hele?

Anmeld

25. november 2009

Fuzzbox-vb

Måske er hun bare mere sulten end gennemsnittet? Lea var/er en ekstremspiser, og jeg kunne lægge hende til, en time efter at hun havde spist :) Måske skal du prøve at afsætte 2 dage, hvor du ikke laver andet, end at nusse og amme? Det ku være, at det hjalp :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.