Eva skriver:
Jeg kan i hvert fald forstå at du drager paraleller mellem at sove sammen og så have en unormal afhængighed, det er ikke det jeg har oplevet.
For os er det bare hyggeligt,
De nyder at falde i søvn sammen, altså drengene, men de kan sagtens sove selv og sove på deres værelser også. Sove hos kammerater og alene på værelser hos bedsteforældre osv.
Så jeg er bestemt ikke enig i den med afhængigheden, men det kan da måske godt være sådan i nogle familier, det er bare ikke grundlaget her eller sådan mine unger er...tvætimod så er de nogle selvstændige stærke mennesker...
Men hvis man føler man gør sine børn uafhængige ved at de sover et bestemt sted, så tror jeg man skal se lidt indad
for så er det som nok mere end det at man sover i samme rum der er skylden.
Førhen og i mange lande og store byer sover mennesker i samme rum fordi det ikke var og er andre muligheder og jeg tror ærligtalt ikke disse mennesker er mindre selvstændige end andre.
For mig at se er det bare en fordom og et syn der er kommet med tiden...og det er lidt synd.
Knus Eva...
Jeg tror ikke det er så meget det, at man sover i samme rum - men jeg mener da, at man ved at sove i samme seng kan risikere, at få nogle afhængige børn. Det vil selvfølgelig altid være individuelt men jeg ville ikke gøre det, hvis min dreng var eks 6 år.
Du skriver du har nogle stærke drenge og, at de ikke er påvirket af det - at sove sammen med dig. Jeg mener så ikke at du allerede nu kan komme med den påstand - de er jo ikke så gamle endnu. Disse tegn vil jo først komme rigtig til udtryk når de bliver ældre.
Anmeld