Det var så det
Efter at være blevet bundet til sengen fredag i forrige uge, syntes jeg ikke, at jeg gad det pjat mere. Og det gjorde mit lille barn heller ikke. Jeg havde fået lov at tage hjem på orlov fra hospitalet lørdag aften. Det var dejligt at komme hjem og sidde for at sidde og ikke gøre det derinde. Men lige så træt af at slappe af, som jeg var blevet, så var Mads det også.
For klokken halv et natten til søndag, var jeg lige ude og tisse, efter at have sovet som en sten i 1½ time. Men da jeg rejste mig fra toilettet var der noget, som løb videre. Og så slap en blære, syntes jeg da ikke, at jeg kunne have. Næh, det var skam vandet, som løb sig en tur.
Så vi gjorde klar til at køre, for Mads hoved var jo nedad. Hvad jeg ikke vidste var, at det faktisk stod fast onsdagen før, det var jeg ikke bare ikke blevet informeret om. Vi skulle lige have benzin på, vi havde jo god tid, da der ikke var veer endnu.
Badetøj ønskbart
Vel inde ved Riget, fandt vi ud af, at det kun var hovedindgangen, som er åben på den tid af natten, så vi måtte rundt om bygningen, for at komme ind. Da vi nåede halvvejs, var der et noget lokalt uvejr, som besluttede sig for at regne fra mit underliv. Mindst 10 l fostervand fossede ud. Mine bukser var plaskvåde, og det havde jeg ikke meget lyst til at beholde på, så jeg har trasket rundt om Riget i meget våde, hvide trusser, midt om natten………Forestil jer lige det.
Venten på veer
Jeg blev installeret i min seng blot for at vente på veerne. Og de kom, skal jeg lige komme i tanke om, og de tre første var der 6 min imellem. De 3 næste var der 4 min i mellem og så var der to min derfra. Den strimmel, jeg ventede på at få kørt på afd, blev aflyst og jeg blev straks kørt til fødegangen.
Her blev det så konstateret, at møgungen, til trods for, at han stod fast nogle dage i forvejen, nu havde vendt sig. Og dermed havde fødderne nederst. ’Så er det kejsersnit!’ Og der blev jeg bange.
Kejsersnit
Det kender de fleste lidt til, bare ikke mig. Og det var derfor jeg blev bange. Bedøvelsesnålen var jo en ½ meter lang og tyk som et sugerør, og den skulle ind i mig!? Ham, der skulle bedøve, kunne ikke komme til. Forestil dig, at jeg havde presseveer, skulle gispe, slappe af og krumme ryggen samtidig. Det var svært. Så skiftedes der personale, for der kom et trafikoffer til traumecenteret. Og det var mit held. Jeg havde netop fået Bricanyl, og mine veer var stoppet. Så ved sidste forsøg, ramte han rygmarven. Tak for det, ellers havde det være fuld bedøvelse og nu var jeg jo blevet perforeret mindst 30 gange, så ville det da være synd at få mig helt i soveland.
Og så var det slut
Kl 04:29 søndag morgen den 1. juni 2003, kom en lille mand str. 2895g og 49,5cm, også kaldet Mads, til verden. Ingen sug for det der med luften, det kan man da selv klare, når man melder sin ankomst. Og tak for et organ!
Han blev af den stolte far fragtet til neonatal, for det gør man med børnene, når moderen har sukkersyge. Så man kan overvåge dem for lavt blodsukker, fodre dem hver 2.-3. time og evt lægge et sukkerdrop, hvis der skulle blive problemer med blodsukkeret.
Men allerede 24 timer efter, havde jeg ham hos mig på afd og ventetiden til hjemkomsten gik i gang.
For det er vel bemærket, at jeg ikke har den helt store lyst til at være indlagt…………..
Stadig for højt blodtryk
Nu spiser jeg piller mod for højt blodtryk. Der har åbenbart være en lille smule svangerskabsforgiftning og det må jeg så kæmpe lidt med i de nærmeste uger.
Nu er det overstået
Ikke flere gener, ikke flere indlæggelser, ingen klumpfødder eller hjertefejl. Og ALDRIG mere tilbage til afd 5033-5034 på Riget. For to børn er nok til mig og vi har alligevel ikke plads til flere ;O)
KH Bibi
http://voresborn.dk/images/fbfiles/images/Mads_p_hospitalet.jpg
Anmeld