Unikt vs. modenavn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2009

Bellis-vb

Hvis du kun tænker på navnet Maximillian, så nej han er ikke den eneste i DK med det navn, der er faktisk omkring 50 med det. Hvis det er hans fulde navn, du tænker på, ja så er det da bestemt en mulighed, men jo ikke sjældent, der er heller ikke andre, der har mine børns fulde navn, og det er jo ikke så vanskeligt at opnå, når man har et slægts efternavn :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2009

Katrine-vb

vi tænkte længe over det.... jeg overvejede bl.a. Mathilde, men da det havde ligget nr1 året før, syntes jeg det var for almindeligt... min kæreste foreslog Idun, som er et gammelt nordisk navn, han altid godt har kunnet lide - jeg har en del norsk familie, så det er rart at de også kender navnet :-) det er usædvanligt i Danmark, men mere almindeligt i Norge og Sverige :) jeg syntes dog at det var så udsevanligt at hun skulle have et mere almindeligt mellemnavn, så kan hun vælge at bruge det - hvis hun bliver drillet, eller bare synes vi er underlige :-) ergo vi endte op i Idun Mathilde :-)

Anmeld

10. oktober 2009

Laurie-vb

... og så er du ikke en ond mor, fordi du valgte dét navn!!!! Jeg er selv franskmand, og vi valgte navne, som udtales på det samme måde både på fransk og på dansk. Pigerne har nordiske navne, drengen har en keltisk/britisk.

Anmeld

11. oktober 2009

MetteNB-vb

Her i huset har jeg så totalt brudt en familietradition fra min mand familien - Han var dog helt enig ;0) Min mands bedstefar havde 2 fornavne - Robert Waldemar . (Mens jeg stadig overvejede tradition, overvejede jeg Waldemar. Kunne have været ok) Min svigerfra har så et andet fornavn og så Robert sidst. Min mand har så fået Robert som fornavn og så sin fars fornavn som navn nr. 2. HALLO - den leg stoppede så lige, da vi fik den første ;0) Vi nedskrev hver 3 favoritnavne på en seddel - det gjorde hele min familie. Bassens navn var på min hitliste. Manden havde et navn, der mindede lidt om det. På sygehuset blev vi spurgt, om vi havde fundet navn til ham. Vi syntes, at alt passede med mit bud. Så det blev det til. Ved nr. 2, indgik min mor og mand alliance og top-trænede storebror til at kalde lillebror ved navn. Så det kunne bare ikke være anderledes. Jeg overvejede begge gange, at det kan bruges internationalt, og at jeg synes, det passer til vores øvrige navne.

Anmeld

13. oktober 2009

Antons mor-vb

Tjah...Anton hedder jo så 'Anton' ;) Og han blev faktisk en hel måned gammel inden han fik sit navn... Vi ville gerne give ham et familienavn, men de gode var taget i nærmeste familie..og 'Marinus' syntes vi lig'som ikke det skulle være :lol: - Det skulle helst være et godt gammelt solidt dansk navn, måtte gerne lyde nyere som fx 'Mads', men skulle være af gammel oprindelse...- ikke noget med moderne engelsk-klingende navne eller alt for modeprægede som fx 'Noah' (selv om det er sødt, er det bare ikke lige os) Og det skulle heller ikke være på top 10...jo længere nede på listen jo bedre ;) Så jeg endte med at skrive alle potentielle navne fra navnebogen ned (ca 40 navne).. og så kiggede vi lidt på dem sammem med et par dages mellemrum, -og endte så med en liste på ca 7 navne...men i den mellemliggende tid fandt vi så ud af, at vi begge i tankerne havde kaldt ham Anton uden at sige det højt (det var mandens første forslag)....og så var det jo lig'som det! Siden har vi så faktisk fundet ud af, at der er en Anton i oldeforældre- og tipoldeforældre-generationen på begge sider :) Ved godt at 'Anton' måske alligevel er i 'modekategorien', selvom vi forsøgte at undgå den, men det er trods alt ikke i top 10, så vi er glade :cheer:

Anmeld

13. oktober 2009

Det er stadig mig-vb

Vores hedder Tristan, Loke, Tore, Alfred, Bror og Dina. De yngstes navne har vi ikke selv valgt, det var deres brødre der navngav dem :) Så kan de engang med tiden ikke lide deres navne, så kan de brokke sig til brødrene.

Anmeld

14. oktober 2009

KristineLorenzen-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Vores hedder Tristan, Loke, Tore, Alfred, Bror og Dina. De yngstes navne har vi ikke selv valgt, det var deres brødre der navngav dem :) Så kan de engang med tiden ikke lide deres navne, så kan de brokke sig til brødrene.
Wauw, 5 drenge!

Anmeld

14. oktober 2009

Det er stadig mig-vb

- og så blev det til gengæld ,,wooooow en pige!!!! :laugh:

Anmeld

15. oktober 2009

Spunk-vb

Jeg kan godt se nu, at det jeg skrev kan misforståes. Han fornavn er ikke særligt almindeligt. Der er vist ca. 20 med den stavemåde og ca. 40 med et enkelt l... Men hans fulde navn er der ingen andre, der har, og det er der som sagt nogen, der har fortalt mig, at der nok er en grund til...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.