Ja, jeg er en af dem, som ofte får at vide, at jeg ikke kan lide mit barn.. :(
Min dreng hedder Maximillian, men kaldes til daglig Max, og der ud over er han så blevet opkaldt efter min far, som døde, da jeg var teenager, og så har han fået mit mellemnavn, da det er en stor del af min identitet, og endelig har han fået sin fars efternavn, som er et dobbelt -navn.
Der er sikkert også mange af jer, som synes, at vi har ville være fine på den, unikke, poppede, og hvad man nu ellers kan kalde det, men sådan er det nu ikke.
Mellemnavnet og efternavnet har ligget fast siden, at vi blev gift, for det er jo det som vores lille familie hedder.
At han blev opkaldt efter nogen, har jeg altid forsvoret, men jeg ved ikke, om jeg blev hormonel eller ej, men da vi besluttede os for, at vi ville forsøge at blive gravide, blev det lige pludselig vigtigt for mig at opkalde ham efter min far, hvis det blev en dreng.
Fornavnet skulle du' på dansk, engelsk og fransk pga. min mands familie, og Max var simpelthen det eneste drengenavn, som vi begge kunne lide, og igen pga. min mans udenlandske baggrund, mente han, at man kun kunne kaldes Max, men at det rigtig navn så var Maxwel eller Maximillian.
Folk må naturligvis mene, hvad de vil, men det gør nu alligevel lidt ondt, at folk har behov for at udtrykke deres mening på den måde...
Jeg ææælsker min søn, som er den eneste med det navn i Danmark. :)
Anmeld