Fri hash i København?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2009

Det er stadig mig-vb

Bellis skrev:
For det første, så ER Hash en del farligere end alkohol. Hash kan udsløse en psykose, første gang du ryger det eller nr.300 gang - og det kan altså være slemt. Så jo, Hash under frie, ordnede forholde, kunne jeg godt sige ja til- men har nu også set unge mennesker, med Hash udløste psykoser, og den del af mig, der har set det, siger nej. Og dobbelmoralsk er det jo, i forholde til at de har brugt så mange penge og ressourcer på at rydde Pusherstreet.
Tjaaa, og selvom hash er forbudt, så oplever vi jo stadig hashpsykoser - og vil fortsat opleve dem! En legalisering kunne måske ændre billedet, idet det ikke længere bliver en kriminel handling der skal skjules, stor ryges og hemmeligholdes. Hash er ikke bare hash, noget er mere farligt end andet, noget er i blandet andre stoffer og kemikalier som nemt udløser en psykose. Dét kunne vi få bugt med! Det unge menneske som HAR taget beslutningen om at ville ryge hash, ville ikke skulle stå og handle i blinde og få tilbudt farlige blandingsprodukter der kan nedlægge elefanter. Men vil kunne få råd og vejledning, og ikke mindst en advarsel om bivirkninger, afhængighed ect. De fleste unge tror jo fejlagtigt, at det er ufarligt og har hørt fra de andre at det er skide sjovt. Her ville det da være godt at de fik mulighed for at høre om den anden side af medaljen også!! Legaliseringen skal jo gives sammen med råd, vejledning, advarsler ect. Mere betryggende i mit univers.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2009

EmiliasMor-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Dem der absolut VIL ryge hash, kan få det lige nede på gadehjørnet. Og dem der er interesseret i at prøve det, kan ligeledes få det nede på gadehjørnet. Sådan har det været de sidste 40 år!! Er det ikke på tide at få styr på den handel? At få fjernet de kriminelle fra gademiljøet og opløst bandekriminaliteten? Der bliver jo ikke så fandens meget at slå hinanden ihjel for, hvis det kan købes frit i en udvalgt kiosk - hash af ordenlige råvarer, dyrket på danske marker, ikke iblandet mystiske kemikalier som netop udløser psykoser mm. Nu har jeg selv voksne sønner, og jeg ville da 1000 gange hellere have de kunne købe hash i en kiosk med råd og vejledning, solgt af en person der ikke sælger for at drive forretning. End de skal købe det af en ussel pusher, der lige kan tilbyde et gram speed oven i handlen, og med trussel på livet hvis de giver tippet videre.... Fordi smøger er frit tilgængelige er det da ikke ensbetydende med, at børn begynder at ryge - mine ryger da ikke! Man behøver heller ikke blive alkoholiker fordi man kan købe sprut allevegne. En god og sund opdragelse kan virkelig gøre meget..... Dem der VIL ryge hash og VIL prøve det, og som har det der drive, jamen de skal nok få deres hash alligevel. Der vil altid være en masse unger der hopper med på den der bølge, ligesom der vil være unger der aldrig kunne drømme om det, om så de fik det gratis!! Nu er der jo også kun tale om et eksperiment på 3 år - og jeg synes det er et GODT eksperiment. Som overlægen fra Hvidovre hospital sagde, så kan man jo altid give 'forretningen' tilbage til de kriminelle... Men studier fra Holland osv, har netop vist at legaliseringen betød et fald i forbrug.
HELT enig!

Anmeld

25. september 2009

Bellis-vb

Jamen, jeg er både for og imod :) For jeg kan sagtens, forstå alle dine punkter -Helene, men på den anden side, synes jeg det er forkert at legalisere noget, som kan være så faligt. Og det er jo det jeg skriver, på den ene side, synes jeg det er en god idé - men så er der en anden del, der siger at det kan være et skråplan at komme ud på. Synes bare ikke, at det er ligetil - legaliser lortet og så er den grav hellig forvaret. Nej, det synes jeg ikke, den er.

Anmeld

25. september 2009

Pia S-vb

Fri hash er fint for mig - jeg er helt enig med Helene. Alkohol er jo også farligt og det kan vi alle købe frit (bare man har en vis alder) det samme gælder jo for tobak.

Anmeld

25. september 2009

Det er stadig mig-vb

SÅ farligt er Hash nu heller ikke, der er nogen der ikke kan tåle det og udvikler en psykose (hvis de i forvejen er disponible for psykisk sygdom!). Det samme gælder iøvrigt for alkohol og Tamiflu, for at nævne noget oppe i tiden... Der er intet der tyder på, at almindelige sunde og raske mennesker udvikler en psykose ved hashrygning. Der er Gudskelov kun tale om en meget lille gruppe af i forvejen ustabile personer... Men hash er jo også et kanon middel hvis man har gigt, ondt i ryggen og andre muskelrelaterede smerter, og der er rigtig mange syge mennesker i Danmark der simpelthen ikke kan komme gennem dagen uden hash'en, og som er kede af at være 'kriminelle' men som har brug for den lindrene virkning, da det samtidig har færre bivirkninger end den lovlige smertestillende medicin. Så hash HAR altså også gode egenskaber, hvis man spiser/ryger det med omtanke og kender dosis.

Anmeld

25. september 2009

Bellis-vb

Problemet er, hvornår er du almindelig, sund og rask ?? Hvornår er du sikker på, at der ikke er noget latent der ulmer?? For der er altså unge mennesker, der vil gå under sund, rask og almindelig - der får en psykose. Og ja, der er gode ting ved Hash - men som medicin, ja så synes jeg også den kan være gavnlig - helt bestemt. Er bare ikke sikker på, at helt lovliggøre det, er vejen frem. Der ER altså forskel på alkohol og Hash. Og der er forskel på Hash og cigaretter. Det jeg siger, er bare - jeg synes ikke det bare er ligetil.

Anmeld

25. september 2009

MetteNB-vb

Jeg hælder mest til, at det ikke legaliseres. Jeg kan sagtens se, at der kan være fordele ved, at det sælges under ordnede forhold. Modsat synes jeg ikke, at det er i orden. Jeg ser hash som farligere end alkohol o.l. - og jeg synes ikke om, at man kan gå i klubber og ryge det. Muligt, at det ikke er fedt, at man skal krybe rundt i gårdene og købe, men jeg synes alligevel ikke, at det skal være frit tilgængeligt. Kan høre på debatten, at også 'eksperterne' er uenige. Det er ikke alle, der mener, at vi derigennem får bugt med kriminaliteten pga. forbud af hashsalg. Så dukker der noget andet op. Så en fyr i morges fortælle, at det handler om indstillingen til tingene. Vi vil gerne have lov til at prøve alt, og det gør mange så - uden konsekvens for følgerne. Nåede ikke at høre Henrik Rindoms udsagn i morges (Godmorgen DK). Nogen, der hørte, hvad han sagde?

Anmeld

25. september 2009

Det er stadig mig-vb

Henrik går selvfølgelig også ind for legalisering af hash i Danmark! Og hvis HAN udtaler sig sådan, så kan man roligt kysse eksperimentet velkomment, for han ved hvad han taler om på alle niveauer. http://www.information.dk/184892?page=2

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.