Fri hash i København?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

516 visninger
17 svar
0 synes godt om
24. september 2009

Webredaktøren-vb

Københavns kommune er klar med en model for fri hash som forsøg for at underminere det kriminelle marked. Hvad mener du om sådan et forslag? Klogt? Urealistisk? Håbløst? Det virker umiddelbart en anelse pudsigt, hvis man sætter det i forhold til de ressourcer, der blev brugt på at rydde Pusher Street på Christiania... men måske er fri hash løsningen på de problemer, der er fulgt i kølvandet på dette? Hvad mener du?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2009

Det er stadig mig-vb

Synes fri hash er udmærket! Det er på tide vi får hevet skyggerne ud af portene og frem i gadelyset - det virker mindre skummelt. Og der er jo hash allevegne alligevel. Men omvendt ser det ud til at forslaget ikke vinder politik opbakning, suk.

Anmeld

24. september 2009

Spunk-vb

Jeg synes, at det er helt fint. Det fungerer fint i Holland, og for øvrigt er hash vel ikke farligere end alkohol - det er trods alt et organisk opløsningsmiddel - og det sælges på hvert gadehjørne.

Anmeld

24. september 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Synes absolut også det er en god ide! Men for en god ordens skyld vil jeg da lige sige at hash da absolut er farligere end alkohol! MAn kan fx. få akutte angsttilfælde, paranoia samt panikreaktioner. Læs desuden under nedenstående link, så ser man at det er en væsentlig farligere end alkohol... http://www.uturn.dk/content/dk/facts_om_rusmidler/hash/bivirkninger_ved_hash

Anmeld

24. september 2009

Bellis-vb

For det første, så ER Hash en del farligere end alkohol. Hash kan udsløse en psykose, første gang du ryger det eller nr.300 gang - og det kan altså være slemt. Så jo, Hash under frie, ordnede forholde, kunne jeg godt sige ja til- men har nu også set unge mennesker, med Hash udløste psykoser, og den del af mig, der har set det, siger nej. Og dobbelmoralsk er det jo, i forholde til at de har brugt så mange penge og ressourcer på at rydde Pusherstreet.

Anmeld

24. september 2009

Fuzzbox-vb

Jeg er meget med Bellis her.

Anmeld

24. september 2009

Webredaktøren-vb

tja ved ikke helt hvad jeg skal mene, men tror ikke jeg synes det er i orden. Og da slet ikke at det skal være lettere tilgengængeligt for alle.

Anmeld

24. september 2009

EmiliasMor-vb

Jeg er helt enig i, at der ska være fri hash i Danmark. Jeg er ret sikker på, at det vil hjælpe en del. Kender lidt til miljøet(har tidliglere været i hash miljøet)

Anmeld

24. september 2009

Ida-s-vb

Bellis skrev:
For det første, så ER Hash en del farligere end alkohol. Hash kan udsløse en psykose, første gang du ryger det eller nr.300 gang - og det kan altså være slemt. Så jo, Hash under frie, ordnede forholde, kunne jeg godt sige ja til- men har nu også set unge mennesker, med Hash udløste psykoser, og den del af mig, der har set det, siger nej. Og dobbelmoralsk er det jo, i forholde til at de har brugt så mange penge og ressourcer på at rydde Pusherstreet.
Enig, enig og enig.

Anmeld

24. september 2009

Det er stadig mig-vb

Dem der absolut VIL ryge hash, kan få det lige nede på gadehjørnet. Og dem der er interesseret i at prøve det, kan ligeledes få det nede på gadehjørnet. Sådan har det været de sidste 40 år!! Er det ikke på tide at få styr på den handel? At få fjernet de kriminelle fra gademiljøet og opløst bandekriminaliteten? Der bliver jo ikke så fandens meget at slå hinanden ihjel for, hvis det kan købes frit i en udvalgt kiosk - hash af ordenlige råvarer, dyrket på danske marker, ikke iblandet mystiske kemikalier som netop udløser psykoser mm. Nu har jeg selv voksne sønner, og jeg ville da 1000 gange hellere have de kunne købe hash i en kiosk med råd og vejledning, solgt af en person der ikke sælger for at drive forretning. End de skal købe det af en ussel pusher, der lige kan tilbyde et gram speed oven i handlen, og med trussel på livet hvis de giver tippet videre.... Fordi smøger er frit tilgængelige er det da ikke ensbetydende med, at børn begynder at ryge - mine ryger da ikke! Man behøver heller ikke blive alkoholiker fordi man kan købe sprut allevegne. En god og sund opdragelse kan virkelig gøre meget..... Dem der VIL ryge hash og VIL prøve det, og som har det der drive, jamen de skal nok få deres hash alligevel. Der vil altid være en masse unger der hopper med på den der bølge, ligesom der vil være unger der aldrig kunne drømme om det, om så de fik det gratis!! Nu er der jo også kun tale om et eksperiment på 3 år - og jeg synes det er et GODT eksperiment. Som overlægen fra Hvidovre hospital sagde, så kan man jo altid give 'forretningen' tilbage til de kriminelle... Men studier fra Holland osv, har netop vist at legaliseringen betød et fald i forbrug.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.