Dem der absolut VIL ryge hash, kan få det lige nede på gadehjørnet. Og dem der er interesseret i at prøve det, kan ligeledes få det nede på gadehjørnet. Sådan har det været de sidste 40 år!!
Er det ikke på tide at få styr på den handel? At få fjernet de kriminelle fra gademiljøet og opløst bandekriminaliteten?
Der bliver jo ikke så fandens meget at slå hinanden ihjel for, hvis det kan købes frit i en udvalgt kiosk - hash af ordenlige råvarer, dyrket på danske marker, ikke iblandet mystiske kemikalier som netop udløser psykoser mm.
Nu har jeg selv voksne sønner, og jeg ville da 1000 gange hellere have de kunne købe hash i en kiosk med råd og vejledning, solgt af en person der ikke sælger for at drive forretning. End de skal købe det af en ussel pusher, der lige kan tilbyde et gram speed oven i handlen, og med trussel på livet hvis de giver tippet videre....
Fordi smøger er frit tilgængelige er det da ikke ensbetydende med, at børn begynder at ryge - mine ryger da ikke! Man behøver heller ikke blive alkoholiker fordi man kan købe sprut allevegne. En god og sund opdragelse kan virkelig gøre meget.....
Dem der VIL ryge hash og VIL prøve det, og som har det der drive, jamen de skal nok få deres hash alligevel. Der vil altid være en masse unger der hopper med på den der bølge, ligesom der vil være unger der aldrig kunne drømme om det, om så de fik det gratis!!
Nu er der jo også kun tale om et eksperiment på 3 år - og jeg synes det er et GODT eksperiment. Som overlægen fra Hvidovre hospital sagde, så kan man jo altid give 'forretningen' tilbage til de kriminelle...
Men studier fra Holland osv, har netop vist at legaliseringen betød et fald i forbrug.
Anmeld