Drak du da du ammede?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2009

M Illum-vb

Jeg synes heller ikke at det er iorden at drikke hver dag. eller hver weekend. Nå manden og jeg endelig har en aften sammen kan vi godt tage en irsk, men så er datteren også lagt i seng og skal først spise igen næste morgen. Siden hun blev født i marts har jeg drukket et glas vin 3 gange og fået 2 irsk kaffe. Det syntes jeg ikke er meget, og kan ikke helt forstå hvor han får det fra, hvis jeg drak ofte så var det noget helt andet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2009

Ida-vb

Jeg kan faktisk ikke se forskellen på at drikke når man er gravid og når man ammer.. da jeg ammede Oliver drak jeg to gange, men begge gange fik han heller ikke min mælk i et døgn efter jeg havde indtaget den sidste genstand.. Ville i lade en 1 årig drikke en øl? de ville nok ikke dø af det, eller få ondt for den sags skyld, men derfor er de nu stadig en tanke der for mit vedkommende ligger mig meget fjernt. Og den med rygning, som skulle være ude af kroppen efter få timer, er ALT for langt ude i mine øjne. Det skal også lige siges at det faktisk ikke er nok at VENTE med at amme. mælken man producerer under og umiddelbart efter alkoholindtag skal faktisk malkes ud og kasseres :)

Anmeld

19. september 2009

Caidas-vb

Nej jeg drak ikke da jeg ammede. Jeg gjorde det nu også kun i 5-6 uger. Jeg drak ikke da jeg forberedte kroppen til at blive gravid. (i det jeg fik mine piger vha ICSI) Da jeg var gravid drak jeg vel sammenlagt 3-4 genstande. Den ene gang en gammel dansk til et morgenarrangement til sølvbryllup. De andre sammenlagte er ½ øl ad gangen.

Anmeld

20. september 2009

Det er stadig mig-vb

Alkohol smagte mig simpelthen ikke under graviditeten, så det var såre simpelt... Dog har der været et par gange - under amningen hvor jeg gerne ville give den gas - udover de sædvanlige 1-2 genstande. Men til de par gange (noget nytårshalløj, bryllup og rund fødselsdag), havde jeg malket ud i dagene forinden, frosset mælken ned, så den lille slet ikke kom i kontakt med min forpestede modermælk i dagene efter. Lidt besværligt, men det hele værd!!

Anmeld

20. september 2009

151009-vb

Mor til to skrev:
Til det du skriver med at alkohol og cigaretter er ude af kroppen inden man ammer næste gang: Det tror jeg er noget rygere og dem der gerne vil drikke lidt i ny og næ, har fundet på for at forsvare det.
På mama.dk var der en der skrev og spurgte omkring rygning og amning og her er hvad jordemoderen svarede: Din rutine med at ryge umiddelbart efter amning er rigtig nok. Nikotin og andre stoffer overføres til mælken med det samme og det tager ca. to timer at få udskilt alle de kemiske stoffer af mælken igen. Det er meget svært at sige, hvad din rygning konkret betyder for dit barn. Men børn af rygere har langt hyppigere børneallergi, luftvejsinfektioner og mellemørebetændelse end børn af ikke-rygere. Dorthe Taxbøl, jordemoder Tror på at det tager lige så lang tid at udskille alkohol og andre stoffer fra mælken, som det tager at få det udskilt fra resten af kroppen. Tror ikke på at det kan tage 24 timer at få udskilt en enkelt øl. Det tager jo langt fra så lang tid at få det udskilt fra resten af kroppen.

Anmeld

20. september 2009

M Illum-vb

Min mand sad en morgen og så 'the doctors' hvor emnet netop var alkohol og amning. De sagde at promillen i blodet var den samme i mælken. Og at det tog lige så lang tid at komme ud af mælken som det gjorde af blodet. Desuden var en promille på max 0,3 ikke skadelig for barnet.

Anmeld

21. september 2009

Riwe-vb

Præcis! Det er svært for mig at tro på at alkoholen gemmes i modermælken eks. til morgenen efter (hvis man altså har fået 1-2 genstande om aftenen) Derfor var det fint for mig at tage et glas til forskellige lejligheder.

Anmeld

21. september 2009

M Illum-vb

Jeg har det heller ikke dårligt over at drikke et enkelt glas. Og manden er også faldet mere til ro nu :) Passer mig fint. Kan ikke helt forstå hvor den kommer fra med at mælken stadig skulle være 'sprut agtig' når ens blod ikke er det mere. Det må ligsom høre lidt sammen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.