Drak du da du ammede?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.027 visninger
17 svar
0 synes godt om
18. september 2009

M Illum-vb

Min mand og jeg diskutere på jævnlig basis, hvorvidt jeg engang imellem må drikke alkohol når nu jeg ammer. Jeg synes ikke at der er noget galt i jeg tager et glas vin til maden når vi har gæster, eller drikker en irsk kaffe når vi sidder og hygger om aftenen. Han er meget imod og siger at jeg ødelægger vores datters hjernceller. Hvad mener i ? Er jeg helt galt på den, eller er det iorden at nyde lidt engang imellem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2009

Ida-vb

det er vel lidt den samme diskussion, som om man tager en enkelt genstand når man er gravid, er det ikke? Tror såmænd ikke at babyen bliver hjerneskadet af et enkelt glas rødvin, men kan helt ærligt bare ikke se grunden til det - alkohol og børn bør holdes langt fra hinanden i mine øjne.

Anmeld

18. september 2009

151009-vb

Jeg synes ikke det er helt det samme som når man er gravid. Jeg kunne nok også godt finde på at drikke en enkelt cider (kan ikke fordrage øl og vin) i ny og næ når jeg ammer. Men vil så også vælge at gøre det lige efter jeg har ammet, så alkoholen når ud af mælken inden næste amning (det er vel på samme måde som med rygning - at hvis du ryger lige efter amning, så er de fleste giftstoffer ude inden næste amning?)

Anmeld

18. september 2009

Riwe-vb

Synes det er ok at tage et lille glas af og til når man ammer, hedder det sig ikke, at der er samme promille i mælken som i resten af ens krop? Hvis det passer, så kan man jo godt drikke et glas efter man har ammet og der går nogle timer inden næste amning (formoder ikke at alkoholen oplagres i mælken..?) Synes det er helt op til den enkelte, barnets far har på en måde noget at skulle have sagt da det jo også er hans barn, men men men... det er jo ikke ham der skal lægge krop til strabadserne osv ;-)

Anmeld

18. september 2009

sjuus-vb

Hmm har læst et sted at det du indtager viser sig i mælken 4 timer efter og er først ude af din krop op til 24 timer efter... lidt at tænke over :) Jeg drak overhovedet ikke i min graviditet eller mens jeg ammede og har det lige som tinapigen... alkohol og børn hænger ikke sammen Susanne

Anmeld

18. september 2009

Pia74-vb

Nej, det gjorde jeg ikke. Eller - måske har jeg taget en enkel slurk af mandens øl, men det var også det. Vi gik meget op i den sunde livsstil, både under graviditet og mens jeg ammede.

Anmeld

18. september 2009

Heidi Nielsen-vb

Nej det gjorde jeg ikke.....og har det ligesom et par andre her i tråden at børn og alkohol hænger ikke sammen......og det der med at det viser sig i mælken efter 4 timer og først er ude af kroppen efter 24 har jeg både læst men også fået at vide af læge og jordemoder..... Så nej det gjorde jeg ikke ved den første og jeg gør det heller ikke ved nummer 2 :)

Anmeld

18. september 2009

Mor til to-vb

Jeg har også snuppet en enkelt cider i ny og næ, selvom jeg ikke synes det er ok. Til det du skriver med at alkohol og cigaretter er ude af kroppen inden man ammer næste gang: Det tror jeg er noget rygere og dem der gerne vil drikke lidt i ny og næ, har fundet på for at forsvare det. Egentlig er det jo noget pjat at drikke en cider med alkohol, når man kan få nogen der smager lige så godt uden.

Anmeld

18. september 2009

Sofies mor-vb

Jeg drak ikke mens jeg ammede, men fik ca. 5 glas rødvin under hele graviditeten, dog fordelt på 5 dage :P

Anmeld

18. september 2009

Fuzzbox-vb

Jeg kunne godt finde på, at drikke en øl, eller stærk cider, en gang imellem :) I mine øjne gør det ikke noget, så længe, at bebs ikke får ondt af det :) Og at man selvfølgelig ikke overdriver ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.