Jeg er så en af dem der står på den anden side, jeg er gokken!!
Mange forældre vil deres børn det bedste og vil gerne have tid til at sige ordentlig farvel.
Men nogle kan ikke rigtig finde ud af at slippe, og der kan det nogen gange være nødvendigt at være den der tager beslutningen om, at det er nu der skal siges farvel.
Jeg har på min stue, en mor til en dreng på 5 år, der ikke kan finde ud af at gå, hun kan nogle gange finde på at 'hænge' på stuen i op til 20 min. Det er irriterende, ikke mindst for sønnike, der ikke kan finde ud af at mor siger farvel til ham 10 gange, men også for os der er på arbejde, og gerne vil udføre vores arbejde blandt de børn vi er der for at tage os af.
Det jeg ville sige med dette er, at du bliver nødt til at fortælle dit barns pædagog, at du er glad for at hun gerne vil tage dit barn når du kommer med det, men om i kan lave en aftale om, at det er DIG der GIVER dit barn til HENDE, og ikke hende der tager det ud af dine arme. Så er du nemlig klar til at gå, også selvom barnet græder. Man skal holde fast i at gå, så må man ringe til inst. senere for at høre om den lille er ok igen.
Men hold fast i hvad DET GØR VED DIG NÅR HUN TAGER DIT BARN, så holder du dig på din egen banehalvdel, og siger hvad du føler.
Fortæl hende dernæst, hvordan du kunne tænke dig hun gjorde, og så skal du se, så tror jeg det løser sig............
Knus til dig ;)
Anmeld