Reserve Bedsteforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.432 visninger
11 svar
0 synes godt om
16. september 2009

sjuus-vb

Ja som overskriften lyder så er vi på udkig efter nogen som vil være bedsteforældre for vores søn. Har lige brug for nogle andre øjne i det her, så håber i vil give jeres mening til kende :) Vi er i den uheldige situation at jeg ikke har nogen forældre og min mands forældre er ikke interesseret i at være det, men vi synes der mangler nogen der kommer og hygger med ham og ja nok også bare det at han får nogle bedsteforældre. Og så kunne det også være dejligt bare en gang imellem at få lov til at komme en tur i biffen eller noget :) Nu er det så jeg har det lidt svært med bare at sætte en annonce i avisen og så finde nogle vildt fremmede der igennem, jeg ville bare ha det bedst med hvis der var nogen der lige kendte dem og kunne sige go for dem. Er det bare mig der er sippet, fordi jeg ikke vil overlade min søn til hvem som helst?? :) Min mand har set at man igennem kommunen kan få reserve bedsteforældre mod betaling... men er det ikke for børn med særlige behov for aflastning o.l.?? Susanne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2009

Habermas-vb

Det er forskelligt fra kommune til kommune, om det er alle eller kun særlige udvalgte, der kan få en reservebedste fra dem eller ej. Så du kan jo ringe og spørge. Hvis du sætter en annonce i avisen, er det en god idé at lave noget alle sammen de første par gange, man mødes. Det kan være fælles kaffe, en tur i skoven eller lign. Det gør jo, at du ikke kommer til at overlade dit barn til vildt fremmede, men derimod til nogen, du 'kender', har fælles oplevelser med og, som du svinger med. Det sidste er nemlig vigtig, hvis jeres søn skal være tryg ved at være hos dem. Held og lykke med projektet :)

Anmeld

16. september 2009

sjuus-vb

Mange tak for et godt svar :) Så tror jeg lige jeg skal ringe til kommunen i morgen og høre dem ad Kan godt se hvad du mener med at lave ting sammen med dem man søger i annoncer inden man efterlader sit barn til dem... men jeg kan bare ikke få ud af mit hovedet 'Tænk hvis de nu gør noget ved ham når vi ikke er der' Ja jeg ved godt det er åndssvagt men det er bare noget jeg tænker meget over. Må se om jeg ikke kan overvinde mine dårlige tanker og springe ud i det :) Susanne

Anmeld

16. september 2009

Webredaktøren-vb

Har I andre i familien eller venner, der vil kunne gøre nogle 'bedsteforældre-ting' med dit barn? Vi er også ret tyndt besat på den front, men heldigvis har jeg både en bror og en søster, der til tider laver aktiviteter som vores børn nyder godt af. Det er selvfølgelig ikke helt det samme, for den ældre generation har jo noget andet at byde børnene, men det er bedre end ingenting :) Held og lykke med projektet...

Anmeld

16. september 2009

Mor til to-vb

Hvad med nogle naboer, eller andre på din vej? Her på vejen tror jeg der var et par stykker der gerne ville kigge efter vores børn en halv times tid til at starte med, og så kan det jo være det udvikler sig. Så er det også nogen du kender lidt til i forvejen. Måske er der også nogen med børn på vejen, der kunne passe engang i mellem... Det bruger vi til aflastning på vores vej. Ved godt at det ikke er på samme måde som bedsteforældre, men det er vel godt nok til en at få en tur i biffen ud af.

Anmeld

16. september 2009

sjuus-vb

Hejsa Mange tak for svar :) Vi er vist lidt uheldige på den front. Jeg er oprindeligt fra sjælland og er flyttet til jylland fordi min mand har sine rødder her. Jeg har ikke rigtig noget familie tilbage, så derfor bosatte vi os herovre for min mand har da mere familie end mig :) Han har to brødre hvoraf den ene bor langt væk og de har aldrig haft et særlig godt forhold og den anden bror, vil vi ikke spørge om hjælp for tiden for de kæmper vist derhjemme for at få deres forhold til at fungere efter de også har fået deres første barn og konen en fødselsdepression. Vi har ikke boet her i huset så længe, så vi er først ved at lære naboerne rigtigt at kende og er ved at få et netværk i omegnen... men det skal nok komme og så kunne det da helt klart også være en mulighed. Ja vi er sku nok bare ikke så heldige på den front, men må nok bare give det længere tid... nogen gange fortryder jeg bare at vi bosatte os herovre netop for at være i nærheden af familie, når de så ikke er der og der ville være langt flere muligheder på sjælland. Men på den anden side er jeg også glad for det jeg har her... uhh det er svært :) Tror det jeg er mest bange for er om Bertram blir for afhængig af mig og aldrig lærer at være sammen med andre mennesker... for det er han ikke go til :( Susanne

Anmeld

16. september 2009

Laurie-vb

Dengang skrev jeg en annonce.. må være i den lokale Brugs... og fik fat i en dejlig kvinde, som blev reservebedste for vores børn i nogle år :) Man mærker, om kemien er der... ligesom med barnepiger!!

Anmeld

6. oktober 2009

Mor-3-vb

Hvor er verden dog bare lille.. man sku tro det var mig der skrev.. din historie er næsten lige som min :) flyttede også fra sjælland til jylland pga min den gang, kæreste var her fra, som nu er min mand :) .. Har nu boet her oppe siden slut af 2004 :) hans forældre ser vi heller ikke meget til,til trods de kun bor en 25 min væk her fra.. så har heller ikke, det stor pasning her.. Alle mine veninder har selv fået børn.. og orker ikke passe andre børn.. jeg har tvillinger på 19 måneder og en datter på snart 4 år :cheer: Mine forældre bor på sjælland.. Men vi vil ikke flytte til sjælland... vi har det godt her oppe :cheer: har prøvet at søge i avisen og andre steder.. uden held.. Føler med dig, har de selv samme tanker, med hensyn til, om de nu gør noget ved dem.. og selvom det er noget pjat, at tænke sådan. Er det bare noget jeg ikke helt kan slippe :) Men håber da du springer ud i det, og finder en :)

Anmeld

14. oktober 2009

ihiala-vb

Hej Måske har du allerede fundet den rette til at være reservebedste i din familie, men ellers kan jeg anbefale at søge i en kirke. Jeg ved godt at det lyder lidt underligt, men jeg kommer i en frikirke og der har jeg fået et stort netværk af voksne i alle aldre. En del af dem er reservebedste for andres børn. Selv har jeg en skøn reservefamilie fra kirken. De passer min søn, når han er syg, tager sig af ham, når det brænder på, og er opmærksom på ham på en rigtig god måde. Jeg er meget taknemmelig for den tryghed jeg finder hos dem. Jeg er sikker på at der findes flere familier med plads til et ekstra hold børnebørn. 'Min' familie har selv 5 børn og 10 børnebørn. Dertil kommer så mine 2.

Anmeld

14. oktober 2009

Laurie-vb

ihiala skrev:
Hej Måske har du allerede fundet den rette til at være reservebedste i din familie, men ellers kan jeg anbefale at søge i en kirke. Jeg ved godt at det lyder lidt underligt, men jeg kommer i en frikirke og der har jeg fået et stort netværk af voksne i alle aldre. En del af dem er reservebedste for andres børn. Selv har jeg en skøn reservefamilie fra kirken. De passer min søn, når han er syg, tager sig af ham, når det brænder på, og er opmærksom på ham på en rigtig god måde. Jeg er meget taknemmelig for den tryghed jeg finder hos dem. Jeg er sikker på at der findes flere familier med plads til et ekstra hold børnebørn. 'Min' familie har selv 5 børn og 10 børnebørn. Dertil kommer så mine 2.
Sikke spændende og smukt, rørende, ihiala!! Jeg tror også at det er nemmere i for eks. en kirke, for der har man tid, til at se hinanden an. Der sker så meget (se lokalaviser osv.) omkring godtroende mennesker, der bliver snydt... at jeg vil tro, at nogle helst vil mødes et sted, hvor der også er andre mennesker... og hvor man føler, at man kan stole på hinanden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.