Sunde sovse. Ved ikke lige hvor jeg skal smide den

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.076 visninger
22 svar
0 synes godt om
3. september 2009

Vingummien

under opskrifter eller under slanke klubben.

Jeg vil høre om hvad for nogle sovse kan man lave som ikke er så fed i det, som passer til grøntsager eller kød?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2009

Honningblomst

Begge steder var nok mere relevant end her på ordet er frit-griner

Du kan jo lave alle sovse på mælk, vand, boullion, blendede grøntsager og så ellers jævne med maizena. Du kan også købe de færdige pulver sovser og bare putte vand og intet andet i.

Knus Eva.

Anmeld

3. september 2009

Vingummien

Eva skriver:

Begge steder var nok mere relevant end her på ordet er frit-griner

Du kan jo lave alle sovse på mælk, vand, boullion, blendede grøntsager og så ellers jævne med maizena. Du kan også købe de færdige pulver sovser og bare putte vand og intet andet i.

Knus Eva.

Hehe ja det er nok rigtig

Oki, smager de så af noget dem af pulver når det kun er vand?

Er ikke vantil at lave sovs hehe

Anmeld

3. september 2009

Sweet1978

Jeg har personligt købt en Tupperware microkande til sovs, så jeg kan lave alle knorrs varianter uden den påkrævede smør, mælk pulver ind i micro og fedtfattig sovs. Ved ikke om den fåes fra andre mærker.

Anmeld

3. september 2009

Vingummien

Sweet1978 skriver:

Jeg har personligt købt en Tupperware microkande til sovs, så jeg kan lave alle knorrs varianter uden den påkrævede smør, mælk pulver ind i micro og fedtfattig sovs. Ved ikke om den fåes fra andre mærker.

Oki, kan man kun bruge den kande eller?

Anmeld

3. september 2009

Ni-ko-li-ne

du kan stort set lave sauce af hvad som helst.... hvis du har kogt/dampet grøntsager så kan du jævne vandet med lidt Maizena og smage til.... jeg bruger faktisk ikke fedt i sauce længere :0)

Anmeld

3. september 2009

Vingummien

ka-ri-na skriver:

du kan stort set lave sauce af hvad som helst.... hvis du har kogt/dampet grøntsager så kan du jævne vandet med lidt Maizena og smage til.... jeg bruger faktisk ikke fedt i sauce længere :0)

Oki, det  er fordi min kæreste kan næsten ikke undvære fedt i maden,så det bruger han jo i sovs hver gang. Hader dem der bare kan spise alt uden at tage på.

Anmeld

3. september 2009

Ni-ko-li-ne

suanne85 skriver:

Oki, det  er fordi min kæreste kan næsten ikke undvære fedt i maden,så det bruger han jo i sovs hver gang. Hader dem der bare kan spise alt uden at tage på.

en lidt mere usund variant er, hvis du f.eks ovn steger noget kød i fad eller en kylling, så kan du bruge væden der dannes i fadet og bare jævne den lig og smage til... igen uden fedt, men så er der fedt fra kødet :0)

jeg eeeeeeeeeeeeeeelsker sovs!!!! men jeg sparer på det da jeg som di ikke kan dyrke motion for tiden og hader at tage på.,,.

Anmeld

3. september 2009

Vingummien

ka-ri-na skriver:

en lidt mere usund variant er, hvis du f.eks ovn steger noget kød i fad eller en kylling, så kan du bruge væden der dannes i fadet og bare jævne den lig og smage til... igen uden fedt, men så er der fedt fra kødet :0)

jeg eeeeeeeeeeeeeeelsker sovs!!!! men jeg sparer på det da jeg som di ikke kan dyrke motion for tiden og hader at tage på.,,.

Gør jeg altså også, høre til maden

Vil også gøre alt for ikke at tage på, og man skal virkelig tænke sig om når man ikke kan dyrke motion

Anmeld

3. september 2009

Ni-ko-li-ne

suanne85 skriver:

Gør jeg altså også, høre til maden

Vil også gøre alt for ikke at tage på, og man skal virkelig tænke sig om når man ikke kan dyrke motion

det eneste man kan styre vægten med er maden... (føler man)... jeg kan gå ture og det gør jeg så meget jeg kan men min ryg er helt tosset og jeg glæder mig til at det bliver anderledes!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.