Ingen barnedåb - men hvad så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.431 visninger
19 svar
0 synes godt om
6. august 2009

Spunk-vb

Min mand og jeg er ikke religiøse, så derfor skal vores pige ikke døbes. Vi har til gengæld talt om at holde en navngivningsfest eller en "hurra - vi har fået et barn"-fest. Men på en måde synes jeg, at det er lidt nærigt. Det er jo en grund til at man holder dåb - barnet skal "gives" til gud osv. Er bange for, at det kommer til at virke som om man bare vil rage gaver til sig. Hvad synes i? Og er der nogen af jer der har holdt navngivning eller noget lignende for jeres børn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2009

Sofies mor-vb

Jamen nu skal Sofie døbes, men jeg synes godt du kan holde en navngivningsfest. Der kan i så fortælle navnet. Jeg synes da ikke det er nærigt i har da sammen udgifter :side: Går da osse ud fra at venner og familie gerne vil give nogle gaver til jeres lille pus :)

Anmeld

6. august 2009

Spunk-vb

Det er jeg sikker på at du har ret i! De er allerede gået i gang, selvom hun stadig er undervejs. Men navnet får de nok at vide når hun bliver født. Synes at det er lidt fjollet at holde det hemmeligt i 3-4 måneder for så ender man bare med et kælenavn i stedet for det rigtige - f.eks. Spunk.... Hvornår skal hun døbes?

Anmeld

6. august 2009

justyna-vb

du kan da sagtens holde en fest for at fejre barnet og jeg tror at uanset om i holder rigtig dåb eller ej så kommer familien nok med gaver det er jer der bestemmer om barnet skal døbes og ikke famillien gør det i syntes at der er mest rigtigt for jer. :laugh:

Anmeld

6. august 2009

Sofies mor-vb

jamen Sofie har haft sit navn siden uge 20 (da vi fik kønnet at vide). Det har været bestemt fra jeg blev gravid; hvis det blev en pige. Jeg nåede lige at fortælle min mormor det inden hun døede i december, det er efter hendes mor. :) dvs Sofies tipoldemor. Vi skal holde barnedåb d. 30 august i kæmpetelt i haven :cheer:

Anmeld

6. august 2009

Spunk-vb

Jamen det er jo snart. God fornøjelse med det. Hyggeligt at navnet stammer fra familien. Jeg har også overvejet om min pige skal have min mors navn som mellemnavn, men tror at det måske kan blive lidt mærkeligt eller trist. Og så får hun også 4 navne, for vi har 2 efternavne....

Anmeld

6. august 2009

Rita-vb

Mine børn er ikke døbt og vi har derfor ikke holdt fest for dem :) Jeg synes dog sagtens man kan holde en fest - man kan jo bare kalde det en "velkommen til verden" fest :) Navngivningsfest er lidt fjollet (synes jeg), da man nok ikke lige navngiver barnet samme dag som festen :P

Anmeld

6. august 2009

Riwe-vb

Synes helt klart en fest er på sin plads, hvis man har lyst, tid og overskud til at holde en. Det er en glædelig begivenhed af stifte familie og bringe et nut liv til verdenen og det skal fejres. Hvis barnet er 3-4 måned gammelt har man måske også lyst til at samle familie og venner igen. Vores datter fik først sit navn 1-1½ måned gammel, de to vi havde talt om da hun lå i maven synes vi ikke rigtig passede til hende da hun kom ud - så skulle vi jo lige lægge hovederne i blød igen ;)

Anmeld

6. august 2009

Det er stadig mig-vb

I USA har vi i et stykke tid reddet på baby-shower bølgen, som jeg personligt, synes er rigtig hyggelig. Men det er mere under graviditeten man holder baby-shower..... Alle mine børn er også navngivet, og vi har bare inviteret til mad og hygge efterfølgende.....

Anmeld

7. august 2009

Sofies mor-vb

Har en spunk i maven skrev:
Jamen det er jo snart. God fornøjelse med det. Hyggeligt at navnet stammer fra familien. Jeg har også overvejet om min pige skal have min mors navn som mellemnavn, men tror at det måske kan blive lidt mærkeligt eller trist. Og så får hun også 4 navne, for vi har 2 efternavne....
Jamen det er snart..har været hos præsten i dag....glæder mig helt vildt til at se alle disse mennesker...har heldigvis kun fået 2 afbud.. :woohoo: ..men ved at dagen bare flyver afsted. Ja man skal ikke have for langt et navn, synes jeg. Min mand har osse luftet hans mormors navn, men det bliver for langt, vi har osse 2 efternavne, og som jeg sagde til min mand har hans slægt jo bestemt dem :side:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.