Gode råd søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2011

Johannamor-vb

Medmindre der er et rent fysisk problem, og det må lægen kunne fortælle dig, må du lægge stilen lidt om... * Hvad med at få ungerne til at tisse af, inden de skal ud at lege? * Hvad med at lære dem at tisse i en hæk (el.lign.), så de kan blive ude, og måske ligefrem synes, det er sjovt (den slags er vist en rigtig drengeting)? * Hvad med at snakke med dem om, at du bliver rigtigt ked af, at de tisser så meget i bukserne, så du gerne vil hjælpe dem med at holde op med det? Du kan love dem en fin præmie, hvis de kan holde sig en uge i træk, fx i påskeferien, hvis I har fri. (Det skal jo så være en præmie til hver af dem, så den ene kan få præmien uanset at den anden ikke klarer det.) Iøvrigt er jeg lidt i tvivl om, hvor ofte der er tilbagefald... For en enkelt gang tis i bukserne er der mange børn, der kan komme til at opleve helt op i førskolealderen, det er helt almindeligt. Det må man bare acceptere (selvom jeg ved, at det er svært, jeg bliver fx også irriteret på min 4-årige, når det sker for hende).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2011

Mor-til-2-vb

Tak for alle de gode råd i har givet mig :) Jeg vil først sige at jeg havde skrevet at det har stået på i et år nu - men videre! Jeg kom til læge med begge drenge og vi har indført tisse-skema, som både pædagogerne i børnehaven og SFO skal holde sig til. Den lille har stort set aldrig uheld mere, så der virker det. (7-9-13) Den store gik det fint med en periode, men nu er det et problem igen. Nu også med affføring i bukserne - Synes det er rigtig synd for ham, for han ved det godt. Han kom hjem i dag og sagde at han bliver kaldt for tisse-frede af nogle af de ældre i SFOén :( Det gør ondt, for man vil så gerne hjælpe sine børn!

Anmeld

24. september 2011

Mor-3-vb

Hej mor-til-2 Ville lige høre, om det stadig går godt med dine drenge.. Hjalp det at de kom på tisse-skema? og hvordan går det med din store dreng og hans afførings problem.. Hilsen mor-3 :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.