Gode råd søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.034 visninger
12 svar
0 synes godt om
29. marts 2011

Mor-til-2-vb

Hej i skønne mennesker her på siden. Jeg har et spørgsmål, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med... Mine 2 drenge på henholdsvis næsten 4 år og næsten 6 år er begyndt at tisse i bukserne igen. De har begge haft en periode hvor de ikke har gjort det, men nu er det begyndt igen. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Den anden dag kom den mindste ind for 4 gang og skulle have skiftet bukser. De kommer ikke og siger når de har tisset i bukserne, men render bare rundt med det, hvilket jeg synes virkelig er ulækker! Jeg forstår heller ikke at den store der begynder i skole her d. 1 april bliver ved med det.... Han er da for stor til det, eller er det bare mig ? Jeg har taget nogle bleer med hjem, som jeg har sagtb til dem at jeg vil give dem på næste gang de tisser i bukserne. så kan de få dem på ud og lege, men synes også det er forkert... Hvad skal jeg gøre når de risser i bukserne ? Hvad gør jeg så de virkelig forstår at jeg IKKE acceptere det mere??? Skal de sættes i gangen i 3 minutter eller skal de forbydes at komme ud og lege hvis de gør det ? Det er som regel kun når de er ude og lege det sker og når jeg har hentet dem i deres daginstitution. Håber i kan hjælpe. En fortvivlet mor. :(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Rita-vb

Du skal tage dem til lægen og få dem undersøgt. Der kan være alt muligt galt - lige fra blærebetændelse til overaktiv blære. Almindelige sunde og raske børn (der ikke er omsorgssvigtede og lign.) tisser ikke i bukserne af psykiske årsager, men af fysiske. Måske vil det være en hjælp at kigge lidt på kontinensforeningens hjemmeside Vi har været hele møllen igennem med min næstældste og jeg svarer gerne på spørgsmål :)

Anmeld

29. marts 2011

Niatza-vb

Undskyld, men bliver lidt målløs over man stadig i 2011 kan tro inkontinens kan opdrages væk. Du skal gøre det til en helt naturlig og tryg ting de kommer ind og få skiftet tøj og glæder dig over din vaskemaskine. Så skal enhver trussel om bleer droppes øjeblikkeligt. Det er helt utroligt normalt at havde perioder med tilbagefald. Jeg ville nok vente et par uger med at gå til lægen for at se om det ikke går i sig selv igen.

Anmeld

29. marts 2011

Mor-3-vb

Jeg tror bare det er et lille tilbage fald.. Og måske skal du give dem ble på, når de ska ud og lege, bare for en stund.. Børn har det jo med at glemme mens de leger.. Og så vent og se om det ikke går i sig selv.. Trusler virker ikke og kan kun gøre det værre... Mine drenge har også kun uheld når de leger.. de er så 3 år begge 2.. Men som (Niatza) siger gør det til noget trygt, og skæld ikke ud, når de har gjort det. For det er jo ikke med vilje,også selvom du synes det er ulækkert.. Hvorfor de måske ikke kommer ind og siger når de har tisset, er fordi de måske ved hvordan du vil reagere, og er flove. starter de ikke skole til august? eller er det forskelligt?

Anmeld

29. marts 2011

Mor-til-2-vb

HEj igen. Det her har stået på i over 1 år nu med tilbagefald. Synes det er underligt og ja de reagere sådan fordi de er flove over det og godt ved at det er forkert, men det er svært når du står der som mor i det. Du føler dig magtesløs fordi du gerne vil hjæle dem, men ikke ved hvordan. Til sidst vil jeg gerne lige sige at jeg normalt ikke er en der yder straf mod mine børn.

Anmeld

29. marts 2011

Mor-til-2-vb

Tak for rådet Rita :) Jeg vil i dag kontakte lægen og høre ham hvordan og hvorledes. Begge mine drenge har været meget igennem det sidste 1½ år da deres far og jeg er gået fra hinanden. Nu har både deres far og jeg fået nye kærester, som vi påtænker at bo sammen med. Vi er sammen med dem så meget som vi kan og er da sikker på det også spiller ind i drengenes hverdag. Jeg vil bare så gerne hjælpe på bedst mulig måde

Anmeld

29. marts 2011

Mor-til-2-vb

Hej Mor-3. Jeg tog denne her ble med hjem og de begyndte begge at græde fordi det er flovt for dem, så den duer desværre nok ikke.

Anmeld

29. marts 2011

Niatza-vb

Mor-til-2 skrev:
HEj igen. Det her har stået på i over 1 år nu med tilbagefald. Synes det er underligt og ja de reagere sådan fordi de er flove over det og godt ved at det er forkert, men det er svært når du står der som mor i det. Du føler dig magtesløs fordi du gerne vil hjæle dem, men ikke ved hvordan. Til sidst vil jeg gerne lige sige at jeg normalt ikke er en der yder straf mod mine børn.
Det ved jeg udemærket godt, har et inkontinent barn. Dog kun om natten. Hun er 7 ½ og kan tælle på en hånd hvor ofte hun er vågnet med en tør ble i hendes liv. Hun er under udredning for 2 gang nu. Det er ikke spor underligt! 1 ud 5 hovedsagligt drenge er inkontinente i 0 klasse. Dine er begge 2 yngre så endnu flere deriblandt. Det er bare stadig alt for tabu belagt. Dit job er at lærer dem det ikke er noget at være flov over. Akurart som nogle bruger briller, har astma osv er der nogle hviis blære ikke duer optimalt.

Anmeld

29. marts 2011

Polyp-vb

...og lige netop derfor i hvert fald den store skal kigges på af læge/urolog - det er ikke almindeligt (derfor ikke nødvendigvis unormalt) at 5 - 6 årige, der HAR været 'tørlagte' har tilbagefald uden årsag. Denne kan jo så også være opbrud og nye tider i familien, men få alle potentielle fysiske årsager udredet først sammen med et holdningsskifte selv om det er træls med tissetøj...det er altså endnu mere træls at være et skolebarn, der tisser i bukserne, så årsagen skal findes og problemet løses uanset om det handler om tryghed eller en fysisk skavank/hormonel mangel

Anmeld

29. marts 2011

Mor-3-vb

Nu stod der jo intet om,at det har stået på i et 1 år.. så havede jeg også rådet med at så sku hun nok tage til lægen.. for ja det er da længe... og tænker på når den store ska starte i skole.. At det er da synd for ham,Men kontakt du lægen når det har stået på så længe.. Er det ikke sfo han ska starte på her den 1/4? ska min datter, :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.