Bedsteforældre overtræder loven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2009

-vb

MammaNO skrev:
Men suk, det skal åbenbart være lidt hårdt. En kommenterede det med at "lade sig skubbe af stolen". Jeg ser den, og god pointe - men har din mor en eller anden "narcicistisk hurdel" - og forsøger at bekræfte sig selv gennem dette lille nye vidunder som skal komme, så er det faktisk lidt svært at holde rumpen godt plantet på stolen.
Ja, visse bedsteforældre tror at børnebørn kun er sat til i verdenen for deres skyld! :angry:
Men kort og godt. Hvis ikke de her svigermødre og bedstemødre kan acceptere/godta/ta ind over sig, at deres børn/svigerbørn har behov/ønsker eller egne måder at gøre ting på - for hvis skyld er det da de vil hjælpe??? Narcicismen igen... Da bliver det jo for deres skyld og for at dække egne behov... Og det er i mine øjne ikke fair - ikke i den periode af vor liv.
Jeg synes det er meget rammende det du skriver her. Desuden har man jo heller KRAV på, at måtte hjælpe, jvf. lovgivningen Det er heller ikke fedt, hvis man som nybagt forældre sidder tilbage med en efterfødselsreaktion. Så er det endnu sværere at få sagt fra, hvilket gør det endnu mere groft at opføre sig så narcicistisk.
Så lov eller ej... Måske kunne det være ønskeligt med mere oplysning om temaet - det er jo et psykologisk tema som meget andet - som både vi børn og vores forældre kan have gavn af og reflektere lidt over...
Jeg holder stadig på det med loven. Visse bedsteforældre tror de har en masse rettigheder i forhold til børnebørnene, men de har de ikke ifølge dansk lov, jvf. hvem der har forældremyndigheden. Ergo er der heller ikke noget at blive fornærmet over, når forældrene siger fra. Psykologisk tema: Verbal vold i familien? Min seneste psykolog sagde på et tidspunkt: "Du har jo fået tæsk!" Men hvis man selv er blevet jordet som nybagt mor, så har man jo også ret til at jorde sin søn og hans kæreste, når de bliver forældre. ("Min mor slog jo også mig, så derfor må jeg også gerne slå mine børn...")

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.