Nyvasket tøj, der forbliver beskidt?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2009

Det er stadig mig-vb

Jeg køber altid de store 8-10 kg Ariel eller Omo vaskepulver. De koster kun 130-140 kr i grønthandleren :laugh:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2009

Antons mor-vb

Jeg sværger til miljømærkede vaskepulvere, Neutral og Änglamark mv., efter jeg engang prøvede det og kunne mærke en stor forskel på huden i forhold til kløe. Ikke fordi jeg var allergisk eller kløede meget før, men kunne alligevel mærke forskel, især ved undertøjet! :) Pletfjerning foregår derfor også som regel med svanemærkede produkter, fx Vanish og farveløst opvaskemiddel, som er genialt til pletter, også de gamle pletter og lortepletter på body'erne! Ellers synes jeg faktisk at det er rart med hvidt tøj og undertøj, da man her har større hjælp til pletterne i form af klorin. Man kan som regel altid blege en genstridig plet væk, og det går jo fx ikke på en rød bluse :lol: Så herhjemme er børneundertøj, duge og servietter (og andet er ofte bliver plettet)næsten altid hvidt. Ellers er det primært det farveløse opvaskemiddel der ta'r vores pletter :P

Anmeld

22. juni 2009

Majsi-vb

Et godt råd jeg fik af drengens oldemor var et stykke håndsæbe. Man gnuber pletten med det våde stykke håndsæbe. Og gnider det godt ind til pletten er væk. Troede ikke på hende at det kunne tage det, men har fjernet kakao som var tørret ind i min hvide trøje, og har også fjernet pletter på drengens body. Men ellers bruger jeg nu det samme som alle jer andre.

Anmeld

6. august 2009

Sofies mor-vb

Her i huset er hun nærmest for lille til at lave pletter. Men vil lige reklamere lidt for ariel sensitive, uden parfume og udviklet i samarbejde med astma og allergiforeningen. Jeg bruger skyllemiddel on and off. Efter Sofies ankomst har jeg dog ikke brugt det, både af hensyn til hende og et bidrag til miljøet ( her skulle have været en smiley med selvpolerende glorie) :silly:

Anmeld

7. august 2009

Spunk-vb

Til slemme pletter bruger jeg biotex pletfjerner, men før i tiden sværgede jeg også til opvaskemiddel. Men det kan blege farvet tøj hvis man lader det ligge for længe :blush: Der findes også noget rigtig krads stads der hedder TaBort, men det stinker virkelig dårligt. Hvad angår hvidt tøj, så synes jeg ikke at det er noget problem at få det til at forblive hvidt. Jeg vasker blot alt det hvide sammen, og bruger et vaskepulver til hvidt tøj. Har tidligere prøvet at blege i klorin og der faldt stoffet fra hinanden da jeg tog det op - men det var også nogle meget gamle pudebetræk. Hvis man gerne vil undgå skyllemiddel så kan man bruge en kalkbinder. Det binder kalken i vandet så tøjet bliver lidt blødere. Det kan købes som tabs eller i pulverform, f.eks. -kalk, men der findes også billigere mærker i større supermarkeder. Der er også den fordel, at når du bruger kalkbinder skal du kun bruge den mængde vaskemiddel der kræves i områder med blødt vand - selvom vandet hvor du bor er hårdt.

Anmeld

7. august 2009

Spunk-vb

Men skal da for øvrigt lige prøve det med solen og tomatpletter. Min yndlingsskjorte havde et uheld med en dåse makrel i tomat i sidste uge, og den kunne biotex ikke klare. Altså så klodset man kan være...

Anmeld

7. august 2009

matvic-vb

Hej. Har ikke lige læst alle indlæggende her.Men vil da gerne fortælle hvad jeg gør ved pletter på tøjet. Jeg lægger det i blødi koldt vand ca en halv time,vrider det lige op en gang. Sprøjter derefter Bio-Tex aktivt skum på pletterne og derefter ned i en pose,som jeg lukker tæt til et døgns tid eller to. Mht afføringspletter på de hvide body stocking.Dem vasker jeg som normalt på 60 grader og hænger dem til tørre.Hvis pletten stadig er der kommer de i et lille clorinbad. Har altid elsket skyllemiddel jo mere jo bedre,troede jeg. Men efter jeg fik datter nr to,stoppede jeg med det,for hun havde konstant små knopper på hele kroppen.Så nu bruger jeg kun vaskepulver,der er stadig lidt duft i det B) Kh Tina

Anmeld

9. august 2009

Riwe-vb

Her er det også vanish :-) Og så kan man bruge alm. eddike istedet for skyllemiddel, helst den gennemsigtige af slagsen. Synes ikke det kommer til at lugte af eddike.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.