mariamiss6 skrev:
Uhu nye spørgsmål....
Har du mon "opklaret" nogen sager vi har hørt om i sladderbladene?
og så ligger jeg altså også lige alt det klamme til siden, og spørger igen direkte....
Er det så også sådan noget med "knivstikkeren var venstrehåndet", og "morderen løb den vej (siger bloddråberne)" og alt sådan noget opklaringsarbejde... eller røg jeg nu helt ud på et sidespor?
:laugh: jeps, nu kom sidesporet!
Det er politiets opgave at opklare sagerne!
Der er kriminalteknikkerne der har tjek på blodpletter og hvad vej morderen løb, eller om det er én der er venstrehåndet:laugh:
Jeg skal KUN koncentrere mig om den afdøde og hvad der er af spor, mærker mm på den afdøde, alt det andet er ikke min opgave. Jeg skal finde dødsårsagen og SAMMEN med politiet og kriminalteknikeren, så kan vi danne os et godt billede af situationen. Jeg kan se at kniven er gået ind på en bestemt måde, som tyder på at gerningsmanden er venstrehåndet - kriminalteknikeren fortæller så at fingeraftrykkene stammer fra en der er venstrehåndet - du ved, sådan ping-pong-puslespil.
Jeg ser der er et dybt sår i hovedbunden, og kriminalteknikkeren har måske fundet blod og hår på bordkanten eller på en kølle, og så udspiller der sig pludselig en historie når vi sammenligner sår og skader, med fund af tekniske beviser...og politiet bliver løbende informeret, så de muligvis kan skride til anholdelse, eller få et fif om, hvad de skal lægge mærke til hvis de har folk til afhøring......
Og så har jeg naturligvis tavshedspligt:)
Anmeld