Helene, om SP/arbejde/løn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2009

Det er stadig mig-vb

mariamiss6 skrev:
Uhu nye spørgsmål.... Har du mon "opklaret" nogen sager vi har hørt om i sladderbladene? og så ligger jeg altså også lige alt det klamme til siden, og spørger igen direkte.... Er det så også sådan noget med "knivstikkeren var venstrehåndet", og "morderen løb den vej (siger bloddråberne)" og alt sådan noget opklaringsarbejde... eller røg jeg nu helt ud på et sidespor?
:laugh: jeps, nu kom sidesporet! Det er politiets opgave at opklare sagerne! Der er kriminalteknikkerne der har tjek på blodpletter og hvad vej morderen løb, eller om det er én der er venstrehåndet:laugh: Jeg skal KUN koncentrere mig om den afdøde og hvad der er af spor, mærker mm på den afdøde, alt det andet er ikke min opgave. Jeg skal finde dødsårsagen og SAMMEN med politiet og kriminalteknikeren, så kan vi danne os et godt billede af situationen. Jeg kan se at kniven er gået ind på en bestemt måde, som tyder på at gerningsmanden er venstrehåndet - kriminalteknikeren fortæller så at fingeraftrykkene stammer fra en der er venstrehåndet - du ved, sådan ping-pong-puslespil. Jeg ser der er et dybt sår i hovedbunden, og kriminalteknikkeren har måske fundet blod og hår på bordkanten eller på en kølle, og så udspiller der sig pludselig en historie når vi sammenligner sår og skader, med fund af tekniske beviser...og politiet bliver løbende informeret, så de muligvis kan skride til anholdelse, eller få et fif om, hvad de skal lægge mærke til hvis de har folk til afhøring...... Og så har jeg naturligvis tavshedspligt:)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2009

mariamiss6-vb

Æv med den tavshedspligt hehe.... ej det var nu heller ikke detaljer som sådan jeg ledte efter..... mere sådan ja jeg ved ikke helt hvad hehe. men tak for svarene...

Anmeld

12. juni 2009

Laurie-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Vi har snakket en del om det på den gamle debat, og da vi skulle mødes - en håndfuld mennesker her fra sitet - var specielt Laurie spændt på hvordan sådan en retsmediciner mon så ud, hvorfor hun meldte tilbage senere,, at jeg så almindelig ud'' muligvis lidt overrasket over at jeg ikke sad med resterne af en afdød under neglene og ikke skar maden med skalpel:laugh: Der er ikke ret mange der ved havd en retsmediciner er, jeg mødte engang én der udbrød ,,nåååå ja!! Så er du en af dem der arbejder på apoteket:woohoo:
Nøj... jeg blev citeret!!! B) :woohoo: Det bliver vist aldrig glemt ;) Jeg tjekkede jo ikke dine negle...:blink: pokkers, glemte!! Jamen på debat virker du som en som kan bare så meget... og også anderledes... så havde jeg jo tænkt mig en meget mere dominerende person... og så ser du "almindelig" ud... En retsmediciner som arbejder på apotek... måske den dag, der bliver arbejdsløshed i faget ;)

Anmeld

12. juni 2009

MetteJ-vb

Bellis skrev:
^ ....og bøger af Patricia Cornwell:laugh: quote] Hun skriver nogle suveræne krimier, hvor hovedpersonen, Kay scarpetta, er en kvindelig retsmediciner. De er vildt gode og hver gang jeg har læst én af hendes bøger har jeg været fuldstændig opslugt. Må indrømmer, at jeg finder dem ret uhyggelige, men de er så godt detaljeret og velskrevet. Jeg er også vild med Ian Rankin og hans figur Kommisær Rebus. Bøgerne er filmatiserede og er også temmelig gode. De foregår i Skotland. Nå, må hellere hen til min krimi :)

Anmeld

12. juni 2009

Det er stadig mig-vb

Laurie skrev:
HeleneK Mor til 6 skrev:
Vi har snakket en del om det på den gamle debat, og da vi skulle mødes - en håndfuld mennesker her fra sitet - var specielt Laurie spændt på hvordan sådan en retsmediciner mon så ud, hvorfor hun meldte tilbage senere,, at jeg så almindelig ud'' muligvis lidt overrasket over at jeg ikke sad med resterne af en afdød under neglene og ikke skar maden med skalpel:laugh: Der er ikke ret mange der ved havd en retsmediciner er, jeg mødte engang én der udbrød ,,nåååå ja!! Så er du en af dem der arbejder på apoteket:woohoo:
Nøj... jeg blev citeret!!! B) :woohoo: Det bliver vist aldrig glemt ;) Jeg tjekkede jo ikke dine negle...:blink: pokkers, glemte!! Jamen på debat virker du som en som kan bare så meget... og også anderledes... så havde jeg jo tænkt mig en meget mere dominerende person... og så ser du "almindelig" ud... En retsmediciner som arbejder på apotek... måske den dag, der bliver arbejdsløshed i faget ;)
Jaaaa, jeg ved godt hvad du mener laurie:) Men der ér også dem der véd de er lidt anderledes og godt kan lide at dyrke det. Selv har jeg det bedst med at være lidt usynlig i mængden og ikke gøre et større nummer ud af mig selv. Og jo, på skrift er jeg tiltider lidt dominerende - ude i den virkelige verden kan jeg bestemt også være det, alt efter hvad vej samtalen drejer:lol: Ellers godt at 'se' dig igen her på debatten, synes der går for længe i mellem:)

Anmeld

12. juni 2009

KristineLorenzen-vb

Wauw! Hvor er det altså et sejt job! Jeg har den dybeste respekt for dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.