Nej mig genert!:laugh:
Jeg var retsmediciner - speciallæge, uddannet bla i patologi og cytologi.
Arbejdet består i at opklare dødsårsager der IKKE er naturlige - de såkalde retslægelige obduktioner. Mord, selvmord, trafikulykker, ofre for dødsbrande, giftmord, pludselig og uventet spædbarnsdød, skuddrab,
dødsårsager som opstår pga katastrofer/terror som Feks Bali bomberne, 11 September, Tsunamien i Thailand, flyulykker osv osv...hvor de døde skal identifiseres.
Endvidere er der en del retsligt arbejde. Og arbejde i marken på gerningssteder, som jo kan være alt lige fra en kælder til skovbund, med lig der er friske, flere måneder gamle eller delvist forsvundet eller parteret. Dertil kommer arbejde med toturofre, voldtægstofre, kidnapnigsofre, fadderskabssager ect..blot for at nævne noget de fleste kan forholde sig til. Dertil kommer forskning og en laaaaang række andre ting der vil tage en hel eftermiddag at komme nærmere ind på og som de fleste ikke vil forstå en brik af alligevel:laugh:
Lønnen ligger et sted mellem 70.000 - 120.000 kr om måneden. Det dobbelte hvis man tager på rejsearbejde. Nogle tjener mere, andre tjener mindre.
Uddannelsen vare mellem 14 og 18 år(de fleste holder pauser) og slutter aldrig med at vidreuddanne sig. Så det er bare om at få startet. Der er ca 45 retsmedicinere i Danmark, og der er 100% jobgaranti:)
Min ældste søn er allerede i gang med uddannelsen og mangler kun 11 år hvis han holder tempoet!!!:silly:
Sikke en masse sådan en SP opsparing kan afstedkomme, hahahahaha.....
Anmeld