Helene, om SP/arbejde/løn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.059 visninger
15 svar
0 synes godt om
9. juni 2009

mariamiss6-vb

Hej Helene. Du lader jo ikke til at være en genert dame, så nu spørger jeg sgu da bare lige ud, det er så meget lettere nemlig.... Altså hvad var dit job? Og hvad foretager man sig så i det job...? Hvad fik du i løn? bare sådan af nysgerrighed, og får at få SP'en til at hænge sammen for os andre... Er din SP investeret på en særlig måde, eller er det ene og alene din løn der har fået din SP så højt op? Tja det var vidst det, så skulle det være til at svare utvetydigt på hehe...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2009

Det er stadig mig-vb

Nej mig genert!:laugh: Jeg var retsmediciner - speciallæge, uddannet bla i patologi og cytologi. Arbejdet består i at opklare dødsårsager der IKKE er naturlige - de såkalde retslægelige obduktioner. Mord, selvmord, trafikulykker, ofre for dødsbrande, giftmord, pludselig og uventet spædbarnsdød, skuddrab, dødsårsager som opstår pga katastrofer/terror som Feks Bali bomberne, 11 September, Tsunamien i Thailand, flyulykker osv osv...hvor de døde skal identifiseres. Endvidere er der en del retsligt arbejde. Og arbejde i marken på gerningssteder, som jo kan være alt lige fra en kælder til skovbund, med lig der er friske, flere måneder gamle eller delvist forsvundet eller parteret. Dertil kommer arbejde med toturofre, voldtægstofre, kidnapnigsofre, fadderskabssager ect..blot for at nævne noget de fleste kan forholde sig til. Dertil kommer forskning og en laaaaang række andre ting der vil tage en hel eftermiddag at komme nærmere ind på og som de fleste ikke vil forstå en brik af alligevel:laugh: Lønnen ligger et sted mellem 70.000 - 120.000 kr om måneden. Det dobbelte hvis man tager på rejsearbejde. Nogle tjener mere, andre tjener mindre. Uddannelsen vare mellem 14 og 18 år(de fleste holder pauser) og slutter aldrig med at vidreuddanne sig. Så det er bare om at få startet. Der er ca 45 retsmedicinere i Danmark, og der er 100% jobgaranti:) Min ældste søn er allerede i gang med uddannelsen og mangler kun 11 år hvis han holder tempoet!!!:silly: Sikke en masse sådan en SP opsparing kan afstedkomme, hahahahaha.....

Anmeld

9. juni 2009

ano-vb

Respekt! - ikke nødvendigvis for lønniveauet, selvom det ikke lyder tosset ;) Men jobbet lyder superspændende og det er sgu sejt at du kan distancere dig så meget fra den knap så lækre side af arbejdet! Overvejede selv at blive læge, men kunne ikke holde ud at tænke på de klamme lidelser, man kunne blive udsat for at skulle kurere! ;)

Anmeld

9. juni 2009

Det er stadig mig-vb

:) Nej, det er ikke et job for sarte sjæle. Og lønnen er faktisk lidt skidt, forhold til de ting man møder i faget. Men jeg valgte det udfra interesse og nysgerrighed, og ville også have valgt det selvom lønnen var 18.700 kr... Det er et fag som har kørt meget i familien - min Far var retsmediciner, men kunne ikke holde til det, og blev senere hjertekirurg. Min fætter er retsmediciner, jeg er, og min søn bliver det...... Vi har snakket en del om det på den gamle debat, og da vi skulle mødes - en håndfuld mennesker her fra sitet - var specielt Laurie spændt på hvordan sådan en retsmediciner mon så ud, hvorfor hun meldte tilbage senere,, at jeg så almindelig ud'' muligvis lidt overrasket over at jeg ikke sad med resterne af en afdød under neglene og ikke skar maden med skalpel:laugh: Der er ikke ret mange der ved havd en retsmediciner er, jeg mødte engang én der udbrød ,,nåååå ja!! Så er du en af dem der arbejder på apoteket:woohoo:

Anmeld

9. juni 2009

Bellis-vb

^ På nær os, der er fan af serier som CSI og bøger af Patricia Cornwell:laugh: Men ja, det må være et spændende, men hårdt erhverv.

Anmeld

9. juni 2009

Det er stadig mig-vb

:laugh:

Anmeld

9. juni 2009

mariamiss6-vb

Ja jeg tænkte nok det var retsmediciner du var, men var ikke sikker.... og også rart at høre hvad jobbet helt præcist består i, for en almindleig dansker.... Der kan jo være himelvid forskel på hvad de viser i tv og hvad der i virkeligheden sker. men dte lød nu som om csi havde fat i den lange ende der hehe... men ja feeeeed løn.... men det skal det sgu også være, man møder nok temmeligt mange rigtig klamme ting...

Anmeld

9. juni 2009

mariamiss6-vb

Uhu nye spørgsmål.... Har du mon "opklaret" nogen sager vi har hørt om i sladderbladene? og så ligger jeg altså også lige alt det klamme til siden, og spørger igen direkte.... Er det så også sådan noget med "knivstikkeren var venstrehåndet", og "morderen løb den vej (siger bloddråberne)" og alt sådan noget opklaringsarbejde... eller røg jeg nu helt ud på et sidespor?

Anmeld

9. juni 2009

Heidi Nielsen-vb

Bellis.....jeg kunne godt tænke mig at høre lidt mere om hende forfatteren du nævner... Er det nogle gode krimier hun skriver ??? for så er det sikkert sådan en som hende jeg skal ud og finde til min sommerferie bog :)

Anmeld

9. juni 2009

Bellis-vb

^ Jaaaa - jeg synes de er super gode. Jeg har mest læst dem, der omhandler retsmedicineren Kay Scarpetta. Hvis du køber nogen af de første - kan du få dem til ingen penge. Ellers er Agent Pendergast serien af Child og Preston super gode. Rigtige sommerferie bøger.:laugh:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.