Hvordan skælder du dit barn ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2009

ano-vb

Børn tager efter min mening ikke skade af en god gammeldags røffel. Jeg har to børnebørn, og synes at mange forældre nu om stunder er for blødsødne og ude af stand til at sætte grænser for deres børn. Børn har efter mening brug for faste rammer, og nogle gange er skæld ud nødvendig, for at børn forstår, hvor grænserne går. Bedstemor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2009

ano-vb

Jeg bruger ”time out” princippet. Hvis mine børn en sjælden gang har brug for skældud, sætter jeg dem på en bestemt stol. Her skal de sidde roligt i 10 minutter. Uden de må snakke eller lege. Når de 10 minutter er gået (og æggeuret ringer), snakker vi om, hvorfor de kom i ”time out”. Det virker ret godt. Pernille

Anmeld

18. juni 2009

Caidas-vb

Jeg bruger af og til time-out. Men jeg kunne ikke gøre det i 10 min, endnu. Synes at det er for lang tid. Det virker som regel når de har været der inde i 1 min, så kommer de listende ud - og bliver trøstet.

Anmeld

14. september 2009

Fuzzbox-vb

Det er skisme ikke helt nemt, det der med at skælde ud synes jeg. Men jeg vil helst ikke tage fat i hende, når jeg skælder ud. Jeg vil heller ikke skælde ud, ved at råbe/hæve stemmen i hovedet af dem. Og jeg er heller ikke tilhænger af at skælde ud, hvis der er venner tilstede. Det er så ydmygende at få skæld ud, når nogen man kender ser på! Men hvis det ikke hjælper at hæve stemmen i ubeskrivelige højder, fordi at hun lider af midlertidig døvhed, så ser jeg ingen anden udvej, end at fjerne hende fra den ting, der gør at hun ikke liiige gider at høre efter. Ofte resultere det i, at hun bliver tvær, og slet ikke vil samarbejde. Men så er det det kolde Arnold-ansigt der kommer på, og så sender jeg hende BLIKKET! BLIKKET hjælper, når intet andet hjælper ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.