Helt enig med Bellis - det er for fjollet at begynde at give igen med fordomme om "ældre" mødre, når man selv er træt af at høre dem som "ung" mor.
Da jeg som 22-årig blev mor første gang - og som 27-årig fik den tredje og sidste - syntes jeg ikke, jeg var nogen særlig ung mor. Selvfølgelig hørte jeg indimellem dumme bemærkninger - fx var der en i min mødregruppe, der venligt fortalte mig, at da HUN var 22, havde hun da overhovedet ikke lyst til så meget som at binde sig til en fast kæreste. (Det havde jeg - og hvad så?)
Nu er jeg 38 og har efterhånden fattet, at jeg ikke skal have flere børn. Og jeg ville ikke ORKE at skulle i gang med bleer, afbrudt nattesøvn etc. igen, ligesom jeg SLET ikke kan klare tanken om endnu en teenagedatter om 15-16 år - det er hårdt nok nu!
Men når jeg ser mine jævnaldrende kolleger få det første barn nu, synes jeg da overhovedet ikke, de er gamle - derimod synes jeg, at de 25-årige er temmelig unge mødre.
Folk, der er yngre end os selv, er altid MEGET unge - er det ikke sådan, det er? Og 40-årige er ældgamle, indtil man selv og ens veninder bliver det - og viser sig faktisk langt fra at være nedslidte, kedelige og grå. Det er vist en klassiker...
Anmeld