Har du tatoveringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2009

KristineLorenzen-vb

Jeg er enormt glad for mine, men har som sagt også holdt dem til værende meget små og meget personlige. Den på anklen flashes hver gang jeg har bare ben, men dem er der jo så mange der har - med min følger en historie om at være 18 år og bruge hele sommeren i New York... mmmm... Den er på ringfingeren får ros dagligt, og er helt klart min yndlings. Jeg kan slet ikke forestille mig selv uden. Den nyeste er den på håndleddet. Den er lavet i hvid, og er på sin vis idt ligegyldig, da den er "usynlig" for det blotte øjne. Den kommer kun frem hvis huden omkring bliver solbrændt. Det er nok godt det samme, da den for e fleste vil virke lidt åndet, men på det tidspunkt i mit liv, var den med til at definere mig. Fik den alligevel kun for min egen skyld, så pyt med hvad andre synes.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2009

Frede-vb

Nej, jeg har ingen - jeg synes ikke, det er pænt med tavoeringer, især ikke når folk kommer op i årene.

Anmeld

9. maj 2009

Det er stadig mig-vb

KH Bibi skrev:
Og det er vildt underligt, Helene, at det stadig er forfærdeligt og nærmest tabu, når nu så mange, også 'tidligere' pæne piger, har de dekorationer. Så skulle man tro, at det var mere ok. For det er jo vitterlig alle lag, som har den slags i dag. Unge, ældre, tykke, tynde, beskidte og rene. Alle har den slags applikationer. Jeg er glad for mine. Og meget glad for, at det er mine drenges navne, dem kan jeg sådan set aldrig løbe fra...
Nej men jeg mener skam også det er helt okay at have dem. Synes også det er fint at alle andre har dem, og jeg tænker heller aldrig fordømmende om nogen der har dem. Slet ikke! (Ok, kan godt tænke, hvorfor!)? Det er bare mig selv jeg er fordømmende over:) Jeg synes ikke de passer til mit liv, mine tanker, min alder osv. Og selvom de symboliserer nogle situationer i mit liv, så ville jeg hellere have haft dem tegnet på et stykke papir jeg engang i mellem kunne tage frem og kigge lidt på, og så lægge ned i skuffen igen. Synes også de ødelægger tøjstilen - smart dyrt og lækkert tøj, og så en tatovering, NOT!:blush: Jeg har også grebet mig selv i at se en lækker kvinde, gennemført lækker, og så opdaget en stor tatovering der bare ikke matcher klassen og som på én eller anden måde trækker ned i point:laugh: ...og som ødelægger udstrålingen. Og jeg ved fra mange mænd, at de faktisk har det på samme måde... Tror bare jeg er kommet i en alder hvor jeg synes nøgen hud er enormt smukt, og hvor jeg synes det udstråler god stil...og så passer det til det hele:) Men tjo, for 10-20 år siden syntes jeg det passede bedre, men godt påvej mod de 50, så nej. Jeg har rykket mig enormt de sidste mange år....

Anmeld

9. maj 2009

Bellis-vb

Jamen - jeg er jo VIIIIILdt glad for mine - og det er jo det der betyder noget. De kan alle dækkes til, den i nakken ses ikke, når jeg har håret nede, men det er nu ikke derfro jeg har fået dem. Det er en måde, for mig, at fortælle om, hvem jeg var og er - og det er nogen (på nær den første) jeg har tænkt meget over. Hvis jeg bliver valgt fra, til et job, pga mine tattoveringer - jamen, fint nok - så er det nok ikke stedet for mig. Men synes nu ærligt talt, at det der med "at sende et forkert signal" hører fortiden til. For mig er pircinger værre:laugh: Men tænker ikke mindre om folk der har dem. Det er en del af ens udtryk - ligeså vel som påklædning, frisure og den slags. Mange jeg kender, jamen der er deres tøjstil jo heller ikke lige mig - og man kan også blive valgt fra til jobsamtale pga. påklædning og udseende (hvilket man ikke kan gøre SÅ meget ved:P ) Så jeg bærer dem med stolthed - jeg elsker dem. Hvis man ikke kan se ud over mine tattoveringer, jamen så er det sådan. Men jeg ser ud over mange andre ting, ved venner og bekendte. Ajj, det er en smule gammedags at dømme folk, fordi de har tattoveringer. For mig har jeg ikke skamferet min krop, jeg har udsmykket den. Desuden vinder jeg jo på mit vindende og chamerende væsen :laugh: :klap:

Anmeld

9. maj 2009

Ida-s-vb

Jeg er sikker på i er skønne kvinder, med eller uden tatoveringer. Og jeg kan sagtens se ud over ydre ting som tøjstil, frisure, hudfarve, handicaps - og tatoveringer. Men i mange sociale sammenhænge betyder førstehåndsindtrykket jo en hel del og ingen kan vel sige sig fri for at have fordomme? Man har jo lynhurtigt et billede af, hvem man står overfor før man har nået så meget som at hilse. Og der ville jeg personligt være ked af, hvis folk nåede at sætte mig for meget i bås, før jeg fik åbnet munden. (Det gør de sikkert, men det er nok den bås der hedder "kedelig" og det er ok med mig).

Anmeld

9. maj 2009

Bellis-vb

Ida-s skrev:
Jeg er sikker på i er skønne kvinder, med eller uden tatoveringer. Og jeg kan sagtens se ud over ydre ting som tøjstil, frisure, hudfarve, handicaps - og tatoveringer. Men i mange sociale sammenhænge betyder førstehåndsindtrykket jo en hel del og ingen kan vel sige sig fri for at have fordomme? Man har jo lynhurtigt et billede af, hvem man står overfor før man har nået så meget som at hilse. Og der ville jeg personligt være ked af, hvis folk nåede at sætte mig for meget i bås, før jeg fik åbnet munden. (Det gør de sikkert, men det er nok den bås der hedder "kedelig" og det er ok med mig).
Jamen, nemlig. Man bliver sat i bås, uanset hvad. Men når man så lige har snakket med folk, så ændres ens opfattele jo ofte. Og så er dte for mig ligemeget om folk dømmer mig på mine tattoveringer, påklædning eller udseende. Da jeg var yngre blev jeg da ofte sat i bås - ud fra at jeg er blondine og har en forholdsvis stor barm. Da jeg var Teen, havde alle den opfattele af, at jeg var nem - til trods for en normal påklædning og fast kæreste siden jeg var 14. Men jeg blev dømt på, hvordan jeg så ud. Jamen, behøver man så ligefrem at bidrage til det, med f.eks tattoveringer og pircinger?? For mig er det en del af mig, ligeså vel som min hårfarve og påklædning - og desuden, ja så er det ikke mit problem - men folks fordomme, de må slås med - og ja, jeg synes ikke at tattoveringer sætter folk i bås - slet ikke. Kender mange der har dem og også manger der hader dem. Og begge dele er fint for mig, og hvis folk vil "dømme" mig på dem - fint nok for mig:laugh:

Anmeld

9. maj 2009

MetteJ-vb

Ida-s skrev:
Jeg får bare virkelig mange dårlige associationer, når jeg ser jeres "skilderier" og selv om i skal have lov at have jeres smag og mening i fred, så tror jeg alligevel der er andre gamle koner der tænker som mig. Betyder det ikke noget, hvilke signaler i udsender til andre? Generer det jer ikke at i måske bliver sat i en bestemt bås? Dækker i jer til, hvis i skal til jobsamtale? Eller mener i det vil være cool i enhver branche?
Jeg har så valgt at få en tatovering på håndleddet og den kan ses hver gang jeg giver folk hånden (hvis blusen glider lidt op). Jeg er fuldstændig ligeglad hvad folk tænker, og dog jeg ville ikke fremvise den som det første til en evt. jobsamtale, for jeg er interesseret i at blive hørt og ikke set på! I mit arbejde er der ikke noget til hinder for at have tatoveringer (arbejder med misbrugere), og vi er mange, der har dem. Jeg ved godt at man kan risikere at blive sat i bås fordi man er tatoveret, men så er det jo sjovt at kunne modbevise det: Jeg er en "pæn" pige, der er godt uddannet, passer mine børn og spiser sund mad hver dag ;)

Anmeld

9. maj 2009

Fru_Hansen-vb

Ida-s skrev:
Jeg har jo fattet at jeg er i mindretal, utjekket og forstokket, men sorry tøser HVORDAN KAN I SKAMFERE JERES KROP PÅ DEN MÅDE??? Jeg forstår det bare slet ikke. Især den i nakken, Bellis, hvor kunne du gøre det? Jeg får bare virkelig mange dårlige associationer, når jeg ser jeres "skilderier" og selv om i skal have lov at have jeres smag og mening i fred, så tror jeg alligevel der er andre gamle koner der tænker som mig. Betyder det ikke noget, hvilke signaler i udsender til andre? Generer det jer ikke at i måske bliver sat i en bestemt bås? Dækker i jer til, hvis i skal til jobsamtale? Eller mener i det vil være cool i enhver branche?
Det indlæg kunne jeg havde skrevet. :) Specielt den i nakken, var du fuld eller hvad. Tænker det gør folk ved deres fulde fem da ikke. :blink:

Anmeld

9. maj 2009

Det er stadig mig-vb

Nu kender jeg tilfældigvis Bellis (sådan da), og hun er i hvertfald ikke som de andre gimper der har tatoveringer i nakken!:) Her på Amager er det mere 'bundfaldet' der har dem i nakken, og med bundfaldet tænker jeg på tøser i grimt tøj (billigt og afslørende på den uheldige måde), øl i hånden, grimt sprog, løs hund og beskidte unger:laugh: Man kan ligesom forvente at den slags typer, finder på den slags tatoveringer. Bellis er heldigvis pæn, velklædt, velformuleret osv....i det tilfælde kan det lige gå an:)

Anmeld

9. maj 2009

Bellis-vb

Tak Helene:) Nej, hverken fuld, tøjte eller en del af samfundets nederste. Men jeg har faktik tænkt over denne tattovering i mange mange år - og jeg er rigtig rigtig glad for den. Og ja - jeg kender en hel del pæne piger, med nakketattovering. Måske er storbyen ikke så tolerant som os på landet:P haha Men sådan er det jo, vi glæder os, klipper os, pircer og tattovere os - for at udtrykke dem vi er. Hvis folk tror jeg er en tøjte eller fuld da jeg fik den lavet, jamen fint nok - det er jo ikke mig det siger noget om. Som sagt, jeg kan blive og bliver dømt for så meget. Bare når jeg siger, at jeg venter barn nr. 5 (og jeg har tattoveringer oven i) jamen, så forventer mange jo også noget andet, end den jeg er - og tænk, det er da morsomt at folk ikke tænker uden for boksen. Langt de fleste jeg kender, jamen de kender mig jo - og derfor møder jeg sjældent disse fordomme - men det sker da. Og fair nok, at man ikke er til tattoveringer - men det er jeg, og ja - som Helene jo så pænt skriver, så er jeg mere eller mindre normal:laugh:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.