Svar til tandlægen: Hvad I skal gøre? I skal holde op med alt det kavlen inden seancen og så bare se at få det hele overstået i en fart, så man kan komme hjem at ligge på sofaenB)
Ej, men det, som gør os (læs mig) bange er flere ting. Det lugter af et kemisk middel, lige så snart man træder ind ad døren hos jer. I står i jeres hvide, sterile og kolde kitler, der får én til at tænke på blod - hvad med at opfinde en anden farve;) . Munden er et meget intimt sted, som ikke ret mange af os bryder os om at have andre til at rode rundt inde i.
Så vil jeg sige, at de skrækhistorier, jeg har hørt i fbm. tandlægestolen er kommet fra jeres egen banehalvdel. Du drømmer ikke om, hvor mange saftige historier jeres klinikassistenter elsker at dele ud af: Dén med boret, der er faldet ned i halsen på patienten; dén med boret, der er smuttet og har boret et helt forkert sted; dén med sprøjten, der gjorde patienten lam i ansigtet resten af livet mv. Det er ting, som vi patienter ikke har nogen kendskab til, men som jeres eget personale har rigtigt godt indblik i og gladeligt indvier os uanede i.
Enhver ved også, at jeres klinikassistenter er de mest plagede af tandlægeskræk i hele verden, og "det er fordi, vi jo ved, hvad der kan gå galt" - den har jeg godt nok hørt rigtigt mange gange.
Anmeld