Hello Kitty småkager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.155 visninger
21 svar
0 synes godt om
4. april 2009

mørk-vb

Min den ældste bliver 8 år her om ganske kort tid og da ungen har Hello Kitty feber skal festen have HK tema og i den forbindelse har jeg lovet at lave Hello Kitty småkager. Har allerede hjemkøbt 2 svinedyre HK plastic udstiksforme fra Hong Kong, så jeg er forberedt, men nu mangler jeg bare opskriften! Har nogen en opskrift på en lys, småkagedej til udrulning? Dejen skal meget gerne være superlet at arbejde med, skal ikke revne/krakelere under bagningen og heller ikke hæve for meget, da trækkene så bliver for udviskede. Prøvede med en julet figurkage opskrift forleden og det blev ikke helt vellykkede; dejen var for mørk, smagen for julet og så krakelerede dejen let under bagningen og blev for grovkornet Smagen er ikke det primære i denne omgang; skidt med at de evt. smager lidt halvkedeligt, bare de er pæne :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2009

Det er stadig mig-vb

Jeg er simpelthen SÅ DÅRLIG til at bage småkager, så det tør jeg ikke kaste mig ud i... Alt hvad der skal rulles ud med kagerulle ender i ged - det klistre fast på rullen og på bordet (og jeg meler og meler!)...og bliver krøllet sammen og rullet ud igen i én uendelighed, indtil jeg må SKRABE det fra bordpladen med en paletkniv:angry: Men jeg synes bare det lød så spændende, og håbede at finde opskrift og anvisning til køb af forme herinde:) Hvis de bliver flotte, kan du så ikke poste et billede?? :)

Anmeld

5. april 2009

Titte-vb

Hvad med en helt almindelig speciedej, den er lys og let i smagen??

Anmeld

5. april 2009

mørk-vb

Titte skrev:
Hvad med en helt almindelig speciedej, den er lys og let i smagen??
Tak, Titte, havde nok tænkt, at jeg kunne regne med dig ;) Har aldrig gjort noget i specier, så anede faktisk ikke at de skal/kan udstikkes. Troede man lavede en pølse og så skar dem ud. Har du evt. en idiotsikker opskrift på en god og samarbejdvillig dej?

Anmeld

5. april 2009

mørk-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Alt hvad der skal rulles ud med kagerulle ender i ged - det klistre fast på rullen og på bordet (og jeg meler og meler!)...og bliver krøllet sammen og rullet ud igen i én uendelighed, indtil jeg må SKRABE det fra bordpladen med en paletkniv:angry: Hvis de bliver flotte, kan du så ikke poste et billede?? :)
Kender det! Er virkelig heller ikke mørdejstypen. Bli'r vanvittig, når dejen opfører sig, som du der beskriver og ender som regel altid med at få et uklædeligt hysterisk anfald, hvor jeg frådende af raseri hamrer kagerullen ned i de latterlige dejstumper, mens jeg råber ukvemsord og tér mig som en 2-årig :sur: Men hvis nu Tittes specie-tip holder, så skal jeg såmænd nok se, om ikke jeg kan huske at smide et succes billede på :)

Anmeld

5. april 2009

Titte-vb

Ja, her en som jeg har fået af min mor, og den er god!! 250 g SMØR, USALTET 2æggeblommer 2 dl sukker 4 kopper mel Æltes sammen på bordet, lav en fordybning i melet og læg de andre ting her i og ælt sammen. Kan laves med chokolade stk i 150 g mel 100 g smør 50 g flormelis 1 ts vaniliesukker hakket chokolade tilpas Bages 8.10 min v. 200 g.

Anmeld

5. april 2009

Det er stadig mig-vb

Jeg havde en stensikker opskrift på et tidspunkt, jeg kigger lige senere om jeg stadig har den! Det var nogle småkager der ikke knak, smagte fint og som man nærmest kunne bombarderer fjenden med uden de tog skade....jeg skal nok kigge!! - det er jo nok sådan noget 'vi' er ude i.....:laugh:

Anmeld

6. april 2009

mørk-vb

Åh ja tak, gerne :) Fik lavet Tittes dej her i eftermiddags, smed den på køl og havde så egentlig forestillet mig, at jeg skulle stå og lave småkager her til aften, men ved en fejl, fik jeg smidt mig i sofaen og så var dét løb ligesom kørt :S Så jeg må på den imorgen og håber så bare, at de bliver både fine og velsmagende og ikke mindst nemme at lave

Anmeld

6. april 2009

mørk-vb

Så lykkedes det sgu :) Tittes dej fungerede perfekt og de er blevet ganske fine. Men var et kæmpe arbejde at stå og fedte med først at stå og stikke dem ud og derefter "stemple" Kitty træk på dem :S Men ungen er lykkelig, så det var umagen værd. Har taget se-hvor-dygtig-jeg-er billede, så nu må jeg se, om jeg kan få det lagt ind

Anmeld

6. april 2009

mørk-vb

Nå, det var så for stort og hvordan er det nu lige at man gør et billede mindre!? Argh..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.