Succes på potten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2009

Heidi Nielsen-vb

Kan se jeg ikke er helt galt på den når jeg gerne vil gøre min dreng fri af bleen i sommerferien :) Synes bare det er lidt svært at komme igang...:dry: Han har længe sagt når han har lavet i bleen...så er han kommet og bedt om at få ren ble på...vi har også haft potten fremme og han synes da også den er lidt spændende men han vil ikke sidde på den.... jo ved hans dagplejemor når de to store sidder på potten så vil han også men ellers ikke...og nu er de to store så startet i børnehave så nu kan ikke længere se hvad de gør..... Han har en enkelt gang siddet på den her hjemme men ikke lavet noget i den....:dry: Er det bare at springe ud i det og tage bleen af eller er der noget man skal være opmærksom på ?? Hvordan kan man se om de er kler til at smide bleen ?? Han er 2 år og 2 måneder gammel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2009

Johannamor-vb

Jamen jeg tror bare, at du må prøve dig frem... I sommeren, da min dreng blev tre prøvede jeg... og drengen hylede som en stukket gris, hver gang jeg tog bleen af ham. Og så var der jo ikke rigtig nogen ide i at fortsætte. Et par måneder senere prøvede jeg igen, og efter et par dage var alt ok. Du kan jo prøve at lade ham gå med bar numse / uden ble, og hvis drengen efter et par dage tisser i bukserne konstant, så kan du bare give ham ble på igen. Ingen grund til at tage det mere tungt end det. Kartoffelmel i store mængder til at drysse over tissepletter på gulvtæppet er et godt råd - det tager lugten og man støvsuger det bare op bagefter... En af grundene til at det kan være en ide at vente, til børnene er lidt ældre, er at de har lettere ved at knappe/lyne bukserne op, når motorikken er bedre, og at de nemmere kan komme til at bruge toilettet, når benene er lidt længere.

Anmeld

6. april 2009

Webredaktøren-vb

Så passer det sikkert fint med en omgang sommertræning :) Vi varmede lidt op i nogle dage med, at nu var han snart en stor dreng, der kan bruge potten. Så købte vi underbukser og gjorde et stort nummer ud af det. Så fik han underbukser på, og tissede straks i dem :laugh: Så var han klar over, at sugeevnen ikke var i top og fattede så, hvorfor han skal på potten. Her er et link til en artikel, der ridser op, hvad man som forældre skal være opmærksom på: http://www.voresborn.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=2195:bye-bye-ble&catid=28:baby-udvikling&Itemid=72 Jeg tror, at det vigtigste er, at man har tid til omvæltningen, så man ikke stresser over, hvis der kommer nogle våde bukser. Så i stressede perioder eller perioder med mange besøg ude, vil det ikke være helt optimalt.

Anmeld

6. april 2009

Heidi Nielsen-vb

Tak for linket det vil jeg lige studere nærmere... Der var netop derfor jeg ville bruge sommerferien på bleafvænning...så det ikke bliver så stresset :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.