Succes på potten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.113 visninger
13 svar
0 synes godt om
2. april 2009

Webredaktøren-vb

Nu skal den lille knægt vænnes fra bleen :huh: Derfor blev potten stillet frem idag, og planen med at gøre den interessant lykkedes. Efter aftenbadet satte han sig på potten. Jeg gav ham en bog (mænd læser jo på toilettet ;) ) og efter 10 minutters læsning viste han stolt en potte med gevinst. :klap: Jubiii - jeg glæder mig til forhåbentligt en sommer uden bleer :silly:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2009

Det er stadig mig-vb

.........så skal du måske istedet slæbe rundt på potten??:) Dejligt der var gevinst!! Her har ungerne gået direkte fra ble til toilet - synes det er lettere når man har dem med ude og de begynder at fortælle de skal på toilettet osv. På den anden måde skal de lærer at gå på toilettet to gange, og man får let lavet koks i rutinen hvis man er ude hos andre osv.... Men ok, bare det fungerer... Så bliver det spændende med i morgen!!

Anmeld

2. april 2009

mariamiss6-vb

Tja altså min dreng på 22½ måned er sgu også begyndt at sige tis tis, og pege på toiletdøren, mens han hiver i bleen det bedste han har lært. Så jeg er også begyndt at tænke lidt i de baner, og han har faktisk allerede 1 gang tisset på toilettet, og det var endda den aller første gang han ville derud.... Men i de fleste tilfælde så har han jo allerede tisset eller pruttet i bleen, når vi kommer derud, eller også tisser han lige når jeg tager bleen af ham... men det er skisme også lidt svært at nå toilettet når man både skal sætte børnebrættet på, og tage bukserne ned på barnet. Især når han så samtidig mener at han skal have bukserne OG strømperne helt af før han kan tisse.. Så selvom vi har været på toilettet faktisk hver gang han har bedt om det,så har han kun nået det 1 gang, eller også har han sagt det efter han har tisset i bleen...

Anmeld

3. april 2009

Det er stadig mig-vb

Sådan plejer renligheden også at starte! Det er helt normalt at de giver besked om de skal på toilttet når der ER indhold i bleen. De ved godt at det skal derned, de har bare ikke lært at styre det endnu. Men det bliver jo det næste skridt! Faktisk genialt når ens barn viser interesse for at smide bleen inden en sommerferie, det er SÅ meget lettere hvis de bare kan rende rundt nøgne og man kan nå at guide dem hvis man opdager der er optræk til noget.....

Anmeld

3. april 2009

mariamiss6-vb

Tja jeg syne sogså det ville være bedst om sommeren... Men bastian er maj barn, og i år bliver han jo kun 2, jeg er bange for det er alt for tidligt for ham at smide bleen her i sommer.... Jeg synes det er synd hvis han skal lide det nederlag at han alt for ofte får gjort i bukserne, fordi mor mener at nu må det være slut, og så var det i virkeligheden et halvt år for tidligt... men til gengæld så synes jeg jo også det er for sent at gå i gang til næste sommer, der bliver han jo 3, og jeg mener altså at det er bedst at være 100 % blefri op til børnehavestart. så her står jeg lidt mellem pest eller kolera... men løsningen bliver at han jo må give tegn når han vil på toilettet, hvad enten han skal eller har gjort allerede, og så går vi jo bare derud. Og så krydser jeg fingre for at han har helt styr på sagerne når sommeren er slut i år. og ellers er der jo ikke andet for end at tage det op med venlig tvang til slut vinter i stedet for. så skulle det jo alligevel passe med at han er klar til børnehavestart...

Anmeld

3. april 2009

Det er stadig mig-vb

Begge mine småbørn, smed bleen omkring 2 års alderen. Drengen før sin 2 års fødselsdag og Dina lige efter..... De synes det var MEGET tidligt i børnehaven (positivt). For os tror jeg det er blevet sådan, fordi de er tre nogenlunde jævnaldrende søskende - de ser jo hvad hinanden gør, og gør det efter... For den ældste af dem, der ikke have samme samligningsgrundlag, smed den da han var 3½ år. Og når jeg skriver smidt bleen, så mener jeg både dag og nat! De har ALDRIG brugt natble og alt det der, og har heller ikke tisset i sengen osv. Så vi har været ekstremt heldige med deres modningsproces:)

Anmeld

3. april 2009

Johannamor-vb

Min pige på snart 3 har lige smidt bleen. Jeg har med vilje ikke 'skubbet på' i flyverdragtsæsonen, men så for to uger siden prøvede vi lidt uden ble - og da hun ikke ville have ble på i børnehave så fik hun det ikke. Der gik ikke mere end to dage, før hun kunne klare sig uden. Og efter en uge fik hun lov til at vælge en fin gave i legetøjsbutikken. Vi har haft en potte stående fremme i det sidste års tid, fordi pigen har været lidt interesseret i det med tisse - inspireret af storebror på 4. Det er dog først for nylig lykkedes hende at lave noget på potten - og nu er hun allerede gået videre til toilettet, så potten ryger i skraldespanden.

Anmeld

5. april 2009

Webredaktøren-vb

Med vores datter klarede vi pottetræningen i løbet af to uger på sommerferie sydpå - det var helt perfekt. Vi slæbte potten ned til stranden. Her slog vi et halvtelt op, og så kunne hun sidde privat i teltet og ellers rende rundt med numsen bar i sandet. Det gik så nemt, og perfekt med sommersæsonen. Jeg tvivler på, at det går ligeså let med knægten, og da vi skal til USA til sommer, hvor vi sels kører meget i bil og det dels er ilde set med numsen bar, så bliver det en forårstræning. Nu er der ti dages fri fra vuggestuen, og weekenden er gået fint. Han får natble på, og så tjekker vi om den er tør om morgenen - det var datterens så vi krydser fingre :whistle:

Anmeld

6. april 2009

Mais-vb

Webredaktøren skrev:
Med vores datter klarede vi pottetræningen i løbet af to uger på sommerferie sydpå - det var helt perfekt. Vi slæbte potten ned til stranden. Her slog vi et halvtelt op, og så kunne hun sidde privat i teltet og ellers rende rundt med numsen bar i sandet. Det gik så nemt, og perfekt med sommersæsonen. Jeg tvivler på, at det går ligeså let med knægten, og da vi skal til USA til sommer, hvor vi sels kører meget i bil og det dels er ilde set med numsen bar, så bliver det en forårstræning. Nu er der ti dages fri fra vuggestuen, og weekenden er gået fint. Han får natble på, og så tjekker vi om den er tør om morgenen - det var datterens så vi krydser fingre :whistle:
Hvor gammel er det sønnike er? Er spændt på at høre hvordan forårstræningen går. Vi satser nemlig på at arbejde på projektet i sommerferien.

Anmeld

6. april 2009

Webredaktøren-vb

Han er præcis to et halvt, og det var også på det tidspunkt, at vi trænede storesøster. Drenge er jo nogle gange lidt langsommere, men nu prøver vi. Indtil videre er han præcis lige så stolt over indholdet i potten som hun var, og weekenden er gået uden uheld. Den helt store test bliver efter påsken, når han igen skal i vuggestue... jeg er lidt usikker på, om de har ressourcer til at være opmærksomme nok :dry: Han skal jo altså stadig mindes om potten med jævne mellemrum.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.