Rudolf Steiner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2011

Jeamie-vb

jeanie SKREV:

Titte SKREV:

Jeg er pædagog i en almindelig daginstitution, og selv om vi ved der er forskel på børn så bør det under ingen omstændigheder tage så lang tid som du her beskriver.

Du skal tage teten, og fortælle dem hvornår du kommer og henter dit barn, og ikke lade dem styre det show.

Du har valgt dem, fordi du mener de er de bedste til at tage vare på dit barn, og dermed må de også være i stand til at tage sig af ham, også selvom det er lidt svært for ham. Det bliver jo ikke nemmere med den lange indkøring de der har sat i scene.....

Hos os tager vi den tid det tager, men som regel har forældre ikke oceaner af dage de kan bruge på det, og ja, det er svært for nogle børn nogle gange, men jeg er af den overbevisning, at det ikke ganer barnet at man lader det køre alt for længe.

Barnet har iøvrigt også bedst af, mener jeg, at det mærker at den voksne viser vejen og bestemmer, og i dette tilfælde er det dig som forældre der skal gøre det.

Håber du finder en løsning.....

Og så undrer jeg mig lige lidt, kører du 40 km hver vej for at aflevere og hente dit barn i institution???

laughing ha ha ha ja det lyder lidt tosset kan jeg godt se. Det er dog 20 km hver vej, frem og tilbage, men når de ringer skal jeg jo turen igen igen.. frem og tilbage. Så ja, 80 km. Og nej jeg har heller ikke oceaner af tid men jeg har egen butik og kan derfor liiige smutte, og tror måske også det er det der blevet lidt nemt for dem. Ikke at de ikke gør deres arbejde godt, men 'det hænger lidt her så vi ringer sq lige.....'. Da jeg i fredags kom fræsende for at hente mødte jeg en anden pædagog fra 'den anden stue', sønnens var gået til møde hvortil jeg så spurgte om det var derfor de havde ringet og bedt mig hente sønnen, mon. 'ja det var vidst det ' svarede hun... Måske er det fordi min søn er reserveret og ikke automatisk går ind i folk han ikke kender, men æv altså.... De skulle bare ha advaret os om mødet, så havde han jo bare holdt fri.... 

Hov forresten - siger hver morgen hvornår han bliver hentet. Men de når altid at ringe. Faren kører forbi når han vender hjem fra Sjælland, så passes smart ind med det. Det er dog kun lykkedes 2 gange indtil videre wink

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. december 2011

Laurie-vb

Nu er de længe siden, mine børn har været i børnehave... men altså må det ikke tage mere end nogle dage, til de kan være der hele dagen... Som en anden skrev, er de jo vant, til at blive passet.

Anmeld

24. december 2011

Soldanser-vb

Har haft begge mine børn i Steiner institutioner (og nåede at prøve to forskellige fordi ledelsen ændrede sig i den ene og vi ikke længere syntes at det nærvær vi gik efter var tilstede på samme måde). Vores indkøring ligner slet ikke det du beskriver - det tog 1-2 dage. Før det var de i offentlige institutioner og der var indkøringen noget længere. Min erfaring er at institutioner har forskellige rytmer som også hænger sammen med de konkrete pædagoger og ledere - ikke altid om det er en særlig pædagogik. Ved ikke hvilken institution du har. Vi har været så glade for det at vi er gået videre med Steiner skole og det er en konstant glæde at se hvordan det støtter vores børn i at blive mødt som dem de er, blive støttet i at møde deres udfordringer og se deres styrker blive fremmet. Alt det bedste for de bedste rammer for både dit barn og jer som forældre.

Anmeld

25. december 2011

Jeamie-vb

Soldanser SKREV:

Har haft begge mine børn i Steiner institutioner (og nåede at prøve to forskellige fordi ledelsen ændrede sig i den ene og vi ikke længere syntes at det nærvær vi gik efter var tilstede på samme måde).

Vores indkøring ligner slet ikke det du beskriver - det tog 1-2 dage. Før det var de i offentlige institutioner og der var indkøringen noget længere. Min erfaring er at institutioner har forskellige rytmer som også hænger sammen med de konkrete pædagoger og ledere - ikke altid om det er en særlig pædagogik. Ved ikke hvilken institution du har.

Vi har været så glade for det at vi er gået videre med Steiner skole og det er en konstant glæde at se hvordan det støtter vores børn i at blive mødt som dem de er, blive støttet i at møde deres udfordringer og se deres styrker blive fremmet.

Alt det bedste for de bedste rammer for både dit barn og jer som forældre.

Har også skrevet søn op til skolen smile. Samtidig med børnehaven faktisk. Er slet ikke i tvivl om det bliver super for sønnen og glæder mig til at følge hans udvikling. Jeg fornemmer også der er lidt forskel på de 2 der findes her på Fyn - eksl de forskellige dagplejere og vuggestuer - som du også beskriver. Derfor tænkte jeg lige jeg måtte høre ad, om det VAR den måde de gjorde det på... for det er sq lidt hårdt at følge med dèr ihvertfald smile. Men jeg forstår at jeg bør tage det op.... 

Anmeld

19. januar 2012

Jeamie-vb

Efter at ha snakket med dem gik det fint et par dage, men nu er vi lidt tilbage til det samme igen. Har ytret min bekymring og spørgsmålet om han måske er havnet det forkerte sted, har jeg vendt. Den sidste tid har han haft ondt i maven når han skulle afsted, været stille, 'vil ikke i børnehaven' oll. Spørger til hvad han laver osv... Han går og venter på mor og far. Han leger ikke rigtigt med nogen. Går rundt efter en bestemt pædagog. Pædagogerne ville ændre strategi, snakkede de om... Lave en lille overskuelig gruppe der var lidt mere inde - vi har dog ikke set den aktiveret endnu smile

De anbefaler at alle børn ofte bliver hentet tidligt, og har fridage, så det gør vi så.

Hvad f..... gør man så ?

Anmeld

19. januar 2012

Titte-vb

Jeamie skrev:

rn Efter at ha snakket med dem gik det fint et par dage, men nu er vi lidt tilbage til det samme igen. Har ytret min bekymring og spørgsmålet om han måske er havnet det forkerte sted, har jeg vendt. Den sidste tid har han haft ondt i maven når han skulle afsted, været stille, 'vil ikke i børnehaven' oll. Spørger til hvad han laver osv... Han går og venter på mor og far. Han leger ikke rigtigt med nogen. Går rundt efter en bestemt pædagog. Pædagogerne ville ændre strategi, snakkede de om... Lave en lille overskuelig gruppe der var lidt mere inde - vi har dog ikke set den aktiveret endnu smile

rn

rn De anbefaler at alle børn ofte bliver hentet tidligt, og har fridage, så det gør vi så.

rn

rn Hvad f..... gør man så ?

Du finder dig en kommunal børnehave, hvor der er uddannede pædagoger til at tage vare på din søn, og som kan finde ud af hvordan børn klarer overgange, og som kan rumme og anerkende hans måde at reagere på! ;)

Anmeld

19. januar 2012

Polyp-vb

200 % enig med Titte - det lyder ikke som en sund institution for din søn...eller andre børn - de gider jo ikke ungerne, når I ikke må udnytte åbningstiden efter JERES behov - I betaler jo rent faktisk for en vare I ikke får for nuværende 

Anmeld

19. januar 2012

Titte-vb

Polyp skrev:

rn 200 % enig med Titte - det lyder ikke som en sund institution for din søn...eller andre børn - de gider jo ikke ungerne, når I ikke må udnytte åbningstiden efter JERES behov - I betaler jo rent faktisk for en vare I ikke får for nuværende 

Lige præcis!!

Anmeld

19. januar 2012

Jeamie-vb

Det er jeg bare super glad for i skriver. Fedt. Tak.  Det her giver mig simpelthen så meget hovedbrud.. Min opfattelse af hvordan det bør være og egen mavefornemmelse.. Jeg plejer sq ikke være så vag, men det her giver mig altså grå hår.. 

De ringede jo efter jeg skrev det sidste indlæg. Spurgte hvornår faderen kom fordi Malik havde virkelig været i krise et par gange.... Jeg kiggede på kl og konstaterede at han ville være der i løbet af 10 minutter.. Gjorde igen opmærksom på min bekymring og hvordan det var gået med den slagplan vi havde lagt. Min mistanke blev begrundet idet de ikke havde haft ressourcer til at gennemføre den lige dèr... Spurgte dagen efter vi havde aftalt det og der var svaret 'Ja den har vi ikke lavet i dag da dagen jo var startet dårligt for ham' (= jeg var med vilje kommet for sent til deres morgensang da han havde sovet dårligt og derfor sov lidt længere, og jeg derfor ville undgå morgen stress ).. Nå jaaa, den dag var så min fejl smile... 

Nå men slutningen af samtalen var en masse suk fra pædagogen, sørgelig stemme og om jeg på èn eller anden måde kunne hente sønnen 12.30 / 13 tiden i næste uge. Og at vi må holde et møde... Så enden er at jeg fræser afsted i næste uge, og de dage jeg ikke kan må manden arbejde hjemme så han kan. 

Bagefter fik jeg en øv-tanke... Skal jeg hente min søn tidligere fordi de ikke har ressourcerne ? 

Som i selv skriver, vi betaler for en fuld plads (selvom barnet altid komme i første række hvis de har brug for det, selvfølgelig, og og og.... ).

Udover det er der kemien laughing.. Ved ikke om i kender de typer der 'sætter èn på plads' og når man så forklarer grunden siger de 'mmm mm ja ja vi siger det jo bare' laughing.. Eller retter èn hvis man feks siger 'jaa mit barn er lidt anderledes' for det er der ikke noget der hedder, han er jo bare Malik... ja joooo, he ups... 

Anmeld

19. januar 2012

Laurie-vb

Titte skrev:
Polyp skrev:

rn 200 % enig med Titte - det lyder ikke som en sund institution for din søn...eller andre børn - de gider jo ikke ungerne, når I ikke må udnytte åbningstiden efter JERES behov - I betaler jo rent faktisk for en vare I ikke får for nuværende 

Lige præcis!!
Samme herfra... den er helt galt! måske kunne du skrive til dem, der står for Rudolf STeiner skolerne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.