Rudolf Steiner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.717 visninger
21 svar
0 synes godt om
23. december 2011

Jeamie-vb

Er der nogen af jer der har børn i børnehave ved Rudolf Steiner ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2011

2xsw-vb

Ja, min datter går i steiner....

Anmeld

23. december 2011

Jeamie-vb

Ok ?! Min søn startede i èn for snart 2 mdr siden. Den er virkelig god for ham... Hvor længe plejer en 'indkøringsfase' at være ? 

Min søn er 'sat til at være der' fra 9 - 15 men det sker sjældent han er der mere end et par timer før de ringer... Det er nyt for mig så ved ikke hvor længe deres indkøring er, men en anelse stressende for moren ihvertfald smile. Jeg kommer heldigvis til en dreng der er glad og helst ikke gider hjem, så han trives fin fin..

Anmeld

23. december 2011

k11923-vb

Hvis han ikke vil hjem, hvorfor ringer de så? Han skal da blive der, så længe han har lyst. Det tog to dage for os.

Anmeld

23. december 2011

Jeamie-vb

I fredags ringede de 11.15 og spurgte om jeg kunne hente ham 12.15 - 30 idet de havde vurderet at det var nok for ham. De andre dage har det været fordi han virkede lidt træt, virkede som om han manglede sin mor, var lidt betuttet oll. I starten gjorde de opmærksom på at de lavede indkøringen langsomt af hensyn til barnet. Hvilket jo er rigtig godt smile. Han har været i dagpleje indtil da, og i samme tidsrum, og det gik fint.. Det er selvfølgelig noget helt andet med børnehave. Det var ikke en Rudolf Steiner dagpleje så tænkte at 'det er nok sådan det gøres her' men jeg er lidt begyndt at syntes det er lidt overvældende. For ikke at tale om jeg næsten ikke tør gå fra mobilen omkring middag silly.Der er gået 6 uger og i mit stille sind tænker jeg lidt 'øøøh kan i ikke lide mit barn laughing - eller bør i ikke flytte barnets fokus fra at mangle sin mor istedet for at dyrke det'... For ikke at tale om kørslen.. phuu det er jo lige en 80km cool.... 

Men hva, det går vel nok over - men undrede mig bare.... 

Anmeld

23. december 2011

Spunk-vb

Jeg aner intet om Rudolf Steiner, men det lyder da lidt sært. Seks uger er lang tid når han er vant til at blive passet. Men det ligger da godt nok også langt væk. Du har altså valgt RS specifikt og er villig til at køre efter det?

Anmeld

23. december 2011

Titte-vb

Jeg er pædagog i en almindelig daginstitution, og selv om vi ved der er forskel på børn så bør det under ingen omstændigheder tage så lang tid som du her beskriver. Du skal tage teten, og fortælle dem hvornår du kommer og henter dit barn, og ikke lade dem styre det show. Du har valgt dem, fordi du mener de er de bedste til at tage vare på dit barn, og dermed må de også være i stand til at tage sig af ham, også selvom det er lidt svært for ham. Det bliver jo ikke nemmere med den lange indkøring de der har sat i scene..... Hos os tager vi den tid det tager, men som regel har forældre ikke oceaner af dage de kan bruge på det, og ja, det er svært for nogle børn nogle gange, men jeg er af den overbevisning, at det ikke ganer barnet at man lader det køre alt for længe. Barnet har iøvrigt også bedst af, mener jeg, at det mærker at den voksne viser vejen og bestemmer, og i dette tilfælde er det dig som forældre der skal gøre det. Håber du finder en løsning..... Og så undrer jeg mig lige lidt, kører du 40 km hver vej for at aflevere og hente dit barn i institution??? :woohoo:

Anmeld

23. december 2011

Jeamie-vb

Titte SKREV:

Jeg er pædagog i en almindelig daginstitution, og selv om vi ved der er forskel på børn så bør det under ingen omstændigheder tage så lang tid som du her beskriver.

Du skal tage teten, og fortælle dem hvornår du kommer og henter dit barn, og ikke lade dem styre det show.

Du har valgt dem, fordi du mener de er de bedste til at tage vare på dit barn, og dermed må de også være i stand til at tage sig af ham, også selvom det er lidt svært for ham. Det bliver jo ikke nemmere med den lange indkøring de der har sat i scene.....

Hos os tager vi den tid det tager, men som regel har forældre ikke oceaner af dage de kan bruge på det, og ja, det er svært for nogle børn nogle gange, men jeg er af den overbevisning, at det ikke ganer barnet at man lader det køre alt for længe.

Barnet har iøvrigt også bedst af, mener jeg, at det mærker at den voksne viser vejen og bestemmer, og i dette tilfælde er det dig som forældre der skal gøre det.

Håber du finder en løsning.....

Og så undrer jeg mig lige lidt, kører du 40 km hver vej for at aflevere og hente dit barn i institution???

laughing ha ha ha ja det lyder lidt tosset kan jeg godt se. Det er dog 20 km hver vej, frem og tilbage, men når de ringer skal jeg jo turen igen igen.. frem og tilbage. Så ja, 80 km. Og nej jeg har heller ikke oceaner af tid men jeg har egen butik og kan derfor liiige smutte, og tror måske også det er det der blevet lidt nemt for dem. Ikke at de ikke gør deres arbejde godt, men 'det hænger lidt her så vi ringer sq lige.....'. Da jeg i fredags kom fræsende for at hente mødte jeg en anden pædagog fra 'den anden stue', sønnens var gået til møde hvortil jeg så spurgte om det var derfor de havde ringet og bedt mig hente sønnen, mon. 'ja det var vidst det ' svarede hun... Måske er det fordi min søn er reserveret og ikke automatisk går ind i folk han ikke kender, men æv altså.... De skulle bare ha advaret os om mødet, så havde han jo bare holdt fri.... 

Anmeld

23. december 2011

Jeamie-vb

Spunk SKREV:

Jeg aner intet om Rudolf Steiner, men det lyder da lidt sært. Seks uger er lang tid når han er vant til at blive passet.

Men det ligger da godt nok også langt væk. Du har altså valgt RS specifikt og er villig til at køre efter det?

Jeg har valgt det specifikt ja smile. Roen og den måde det kører på er bare super godt for ham (bedømt ud fra 2 mdr silly ), men skide stressende for mor`en... Må tage fat i dem, og håbe på de ikke pifter mine dæk wink. Der var en anden liiidt tættere på, men der havde de ikke plads. Æv... Jo, til august evt. Måske det skulle overvejes. Men så skal han jo ud og ind igen...

Han har det super godt der og er glad og hoppende hver gang jeg henter ham. Selvfølgelig falder han i søvn på vejen hjem - gad jeg da bestemt også godt hvis jeg måtte smile - men det er jo også nemt med en hel dags leg (læs : timer ) og oplevelser, varm bil og en lille halv times kørsel... znork... 

Anmeld

23. december 2011

Jeamie-vb

jeanie SKREV:

Titte SKREV:

Jeg er pædagog i en almindelig daginstitution, og selv om vi ved der er forskel på børn så bør det under ingen omstændigheder tage så lang tid som du her beskriver.

Du skal tage teten, og fortælle dem hvornår du kommer og henter dit barn, og ikke lade dem styre det show.

Du har valgt dem, fordi du mener de er de bedste til at tage vare på dit barn, og dermed må de også være i stand til at tage sig af ham, også selvom det er lidt svært for ham. Det bliver jo ikke nemmere med den lange indkøring de der har sat i scene.....

Hos os tager vi den tid det tager, men som regel har forældre ikke oceaner af dage de kan bruge på det, og ja, det er svært for nogle børn nogle gange, men jeg er af den overbevisning, at det ikke ganer barnet at man lader det køre alt for længe.

Barnet har iøvrigt også bedst af, mener jeg, at det mærker at den voksne viser vejen og bestemmer, og i dette tilfælde er det dig som forældre der skal gøre det.

Håber du finder en løsning.....

Og så undrer jeg mig lige lidt, kører du 40 km hver vej for at aflevere og hente dit barn i institution???

laughing ha ha ha ja det lyder lidt tosset kan jeg godt se. Det er dog 20 km hver vej, frem og tilbage, men når de ringer skal jeg jo turen igen igen.. frem og tilbage. Så ja, 80 km. Og nej jeg har heller ikke oceaner af tid men jeg har egen butik og kan derfor liiige smutte, og tror måske også det er det der blevet lidt nemt for dem. Ikke at de ikke gør deres arbejde godt, men 'det hænger lidt her så vi ringer sq lige.....'. Da jeg i fredags kom fræsende for at hente mødte jeg en anden pædagog fra 'den anden stue', sønnens var gået til møde hvortil jeg så spurgte om det var derfor de havde ringet og bedt mig hente sønnen, mon. 'ja det var vidst det ' svarede hun... Måske er det fordi min søn er reserveret og ikke automatisk går ind i folk han ikke kender, men æv altså.... De skulle bare ha advaret os om mødet, så havde han jo bare holdt fri.... 

Hov forresten - siger hver morgen hvornår han bliver hentet. Men de når altid at ringe. Faren kører forbi når han vender hjem fra Sjælland, så passes smart ind med det. Det er dog kun lykkedes 2 gange indtil videre wink

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.