Er hjemme med en syg dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2009

Sjl-msl-Mkl

Vinker skriver:

Blev ringet om at vuggestuen i går formiddags fordi Niklas Emil havde feber. Morten blev derfor nødt til at hente ham selvom jeg ufatteligt gerne ville hjem fra arbejde, men da jeg var kørende sammen med min kollega kunne jeg ikke komme før hjem, æv æv

Ved ikke om det "bare" er tænderne der er hårde ved Niklas Emil eller om det er rigtig sygdom han har. Ikke nemt når han ikke kan sige hvor det gør ondt, men synes han ofte har en finger inde i munden som om der er noget der irriterer ham derinde.....

I dag er jeg så hjemme med Niklas Emil. Vi har haft en urolig nat og derfor ikke sovet så meget (gjorde vi nu heller ikke igår...) så selvom han ikke havde feber til morgen valgte jeg nu at beholde ham hjemme alligevel. Var nu godt jeg gjorde det for han har fået feber nu!

Selvom det er synd for Niklas Emil at han har det skidt så nyder jeg nu at være hjemme sammen med ham! Ved dog ikke om det ender med det er en feriedag jeg bruger idag da vi ikke har "barnets første sygedag" hos os. Havde også overvejet at ha meldt mig selv syg, men de vidste jo godt ude på arbejdet at Niklas Emil er syg - Måske han har smittet mig så jeg ikke kan komme på arbejde i morgen??? Tsk tsk tsk

Nu har jeg lige fået Niklas Emil til at sove efter at ha prøvet 3 gange - Håber han tar en god lur for han var godt nok træt!

Hej Rikke.

Det er da ikke godt med Niklas Emil, håber han får det bedre.

Hvad spiser han - spiser han overhovedet?
Når de små spiser rugbrød kan tænderne godt have svært ved og komme igennem, tandkødet er en del hårdere. Så måske han kæmper med nogen tænder der bare ikke vil komme frem.

MS har nu kæmpet i 3 mdr. med een tand. den vil bare ikke komme frem, trods de små hvide takker er der.   Jeg fik noget der hedder dolodent, til og smørre på tandkødet om aften, det virkede altså. For søvn er vigtigt, især nu når de har feber.
Men nu har hun da fået 10 tænder. Wee.. Mor her er stolt!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2009

Vingummien

Vinker skriver:

Hold da op - Det er da godt at det er blevet opdaget! Bare ærgeligt og typisk at I skal vente så lang tid før han kan blive opereret.....

Ja TYPISK

Anmeld

2. september 2009

Bondepigen

Nårh stakkels lille mand da. Håber snart det bliver bedre, og at de tænder kommer igennem, hvis det er dem der plager ham.

Emmas tredje tand var længe undervejs, hvor de to første bare kom med det samme næsten...

God bedring med ham.

Anmeld

2. september 2009

Jules

Det er sjovt som vi tit ramler ind i de samme perioder... Viktors tænder driller os HELT VILDT! Hold op hvor han dog ikke vil noget som helst det stakkels pus... Han har også fået feber ved aftenstid hver aften de sidste 3 dage... Så vi har heller ikke gode nætter

Anmeld

2. september 2009

Vinker

TbCp skriver:

Rigtig god bedring!!!

Men rart nok med en dag hjemme ikke  Selvfølgelig ikke sjovt når den bette er syg

Jo rart at være hjemme lidt - Har været hjemme 2 dage, men nu må han gerne se at blive rask!

Anmeld

2. september 2009

Vinker

Anna-jonas skriver:

Hej Rikke!

Har i ikke omsorgsdage?? Måske du kunne bruge sådan en. Hvorfor har i ikke barns 2 sygedag?? Det har alle da ret til.

Håber at den lille prut er rask snart................rigtig god bedring med ham.

Knus Mette

Nej vi har ikke noget som helst hos os - Min chef er ikke med i nogen overenskomst så derfor mener jeg ikke at jeg har noget som helst. Jeg ved at vi i hvert fald ikke har ferie/fridage  Ja det er vidst godt at jeg skal væk derude fra!!!!

Anmeld

2. september 2009

Vinker

Jules skriver:

Det er sjovt som vi tit ramler ind i de samme perioder... Viktors tænder driller os HELT VILDT! Hold op hvor han dog ikke vil noget som helst det stakkels pus... Han har også fået feber ved aftenstid hver aften de sidste 3 dage... Så vi har heller ikke gode nætter

Ja de følger godt hinanden vores drenge

Ved ikke om det "bare" er tænderne der driller ham - Har liget taget hans temperatur og han har 39. Han har ikke feber om morgenen, men hans temperatur stiger i løbet af dagen! Det er 3. dag nu - ved ikk hva vi gør i morgen hvis han ikke er frisk. kan jo ikke blive ved med at blive hjemme.....

Anmeld

2. september 2009

anna-jonas

Vinker skriver:

Nej vi har ikke noget som helst hos os - Min chef er ikke med i nogen overenskomst så derfor mener jeg ikke at jeg har noget som helst. Jeg ved at vi i hvert fald ikke har ferie/fridage  Ja det er vidst godt at jeg skal væk derude fra!!!!

Ja, nu du selv siger det. Men jeg tror faktisk at det er lovpligtigt med Barns 1 sygedag. Undersøg det evt. hos din fagforening.
Håber at du finder et MEGET bedre job, snarest.
Knus Mette

Anmeld

2. september 2009

Vinker

Anna-jonas skriver:

Ja, nu du selv siger det. Men jeg tror faktisk at det er lovpligtigt med Barns 1 sygedag. Undersøg det evt. hos din fagforening.
Håber at du finder et MEGET bedre job, snarest.
Knus Mette

Jeg kiggede lige på hk's hjemmeside og der står der at det er dem der er med i en overenskomst der har ret til barnets første sygedag, men i denne omgang var det Morten der holdte den dag da han måtte hente Niklas Emil fra vuggestuen mandag kl 11 pga feber!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.